Forum > Demolåtar

Roffe H - Gunga gumman Ny verre längre ner i tråden

(1/6) > >>

Roffe H:
Gunga gumman är påhittad skärgårdsromantik (egen text och musik). Lyssnar mycket på Svante Thuresson som har inspirerat. En, i mitt tycke, helt fantastisk jazzman. :D
Undrar om jag ska ha kör eller saxstämmor i verserna, provar med kör i denna version. Kanske blir det för mycket sax annars? Längden på låten är 4:18  :D

----------------------------------------------------

GUNGA GUMMAN

Vi möttes i dansen på bryggan, du var blyg.
blickar byttes, lite så där i smyg.
Vi möttes i dansen på bryggan ner vid sjön
Sommarkvällen var vacker som i en dröm.

När dansen var slut kom regnet, jo minsann.
vi gick där tysta, ty inga ord vi fann.
När dansen var slut så gick vi arm i arm
I regnet sa du, håll om mig så jag blir varm.

Gunga gumman, gunga med mig i min båt
Gunga gumman, gunga med mig i min båt.
Kryp in i min ruff så slipper du bli våt.

Du släppte ut ditt hår och nånting va´ på gång.
vi såg på varann’ och kyssen den blev lång.
Du släppte ut ditt hår och satte dig tätt intill
Sen’ så sa du, mmm en gång till.

Tog fram min fela, drog en låt i vår egen smak
öppnade en flaska mycket fin konjak.
Tog fram min fela vi spelade natten lång
vi spela samma låt, å’ tog om den gång på gång.

Gunga gumman, gunga med mig i min båt
Gunga gumman, gunga med mig i min båt.
Kryp in i min ruff så slipper du bli våt.

Harmonica mike:
Bra dänga här Roffe.

Du har fått mig att digga sån här "mysjazz".Bra pipa har du också,möjligen något hög sångvolym.Kanske skulle ett kort break med annan rytm/vildjazzutflykt eller nåt öka lite intensitet i låten,där i mitten nånstans.Det blir många likadana rundor så ett häftigt/jazzigt/våldsamt/coolt eller vad man nu vill kalla sticket - skulle bli ett lyft för låten tror jag.
Hittar inget annat att såga på då mixen låter bra och liret ditt oklanderligt.

Fyra snygga stetson hattar med rätt stuk flyger upp i luften.För att få med min gangsterkepa behövs det ett stick/brytare  :)

Mike

Roffe H:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2013, 11:22:45 ---Bra dänga här Roffe.

Du har fått mig att digga sån här "mysjazz".Bra pipa har du också,möjligen något hög sångvolym.Kanske skulle ett kort break med annan rytm/vildjazzutflykt eller nåt öka lite intensitet i låten,där i mitten nånstans.Det blir många likadana rundor så ett häftigt/jazzigt/våldsamt/coolt eller vad man nu vill kalla sticket - skulle bli ett lyft för låten tror jag.

Fyra snygga stetson hattar med rätt stuk flyger upp i luften.För att få med min gangsterkepa behövs det ett stick/brytare  :)

Mike

--- Slut citat ---

Jättetack för lyssning och kommentarer Mike. Med BIB är det så svårt att ändra rytmer, kan ju alltid försöka. Har jag förstått dig rätt att man i mitten jobbar fram ett kort parti med helt andra harmer med ev. saxsolo utan sång?
Kan i så fall försöka, man vill ju gärna ha stetsonhattar.  :D
Roffe H

Harmonica mike:

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.02.2013, 11:56:29 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2013, 11:22:45 ---Bra dänga här Roffe.

Mike

--- Slut citat ---

Jättetack för lyssning och kommentarer Mike. Med BIB är det så svårt att ändra rytmer, kan ju alltid försöka. Har jag förstått dig rätt att man i mitten jobbar fram ett kort parti med helt andra harmer med ev. saxsolo utan sång?
Kan i så fall försöka, man vill ju gärna ha stetsonhattar.  :D
Roffe H

--- Slut citat ---

:D Stetson hattarna har du redan.Ja ha..det kanske inte går i BIB att ändra tempo/rytm mitt i en låt.Jag vet inte hur det programmet fungerar annat än att man jobbar med wavefiler "The real deal".
Förstår att det blir komplicerat,jag är ju cubasenörd och där finns inga begränsningar.Jag förstår att du behöver drums/basist till ex. för att maskera övergångarna.Går det inte att göra smidigt,låt det vara låten "smoothar" nice i denna tappning.

Bib är onekligen intressant då det låter mycket bra det du presenterar.Jag skulle vilja ha en gitarrist tillgänglig för jämnan att riffa loss med.Standard grejerna kan man alltid lira,det är de läckra riffen man saknar.Kan man föra över/ut ex.vis en wave fil med ett riff ur programmet å spara separat i en mapp utanför eller är man låst till BIB?

Mike

Roffe H:
Visst fick jag hattarna  (:wacko:) det var väl kepsarna jag menade. Tror som sagt det blir svårt att ändra...men vi får se vad som händer.
Om BIB. Visst, man kan spara som wavfil, alla instrument som BIB har att erbjuda, separat eller enskilt: hela kompet, bara trummor, bas,eller gitarr allt efter behag. :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion