Kontrollrummet

Harmonica mike/Hagis - That´s where the wind blows

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite till då :)

Max:
Ja nya riggen gick på över 20 lax.Det kändes lite slösigt att bränna ytterligare 10-15 på lite sol - det finns ju lite utrymme då för att köpa den där sångmicken samt den där Fenderacken jag sneglat på te.x..Det finns också ett solarium runt hörnet där jag bor,Canarias är överskattat   :lol: :wub: Eller så kan man åka till Thailand/Phuket med musikpolarna,ackeguror fem gig och röja i tre veckor  :D
En barndoms polare har hotell/restaurang där nere och har varit på mig ett antal ggr - Kom ner å lira nu för f-n.. - Så det finns alternativ till var man kan lägga stålarna  :)


Jocke:
Svaret till Max förklarar saken :)
Jo nya grejer är kul,men det ger ju också lite inkörningsproblem..Yamaha drivisarna te.x var inte direkt drivande om man säger.Jag fick efter lite strul rulla tillbaka till en äldre version,voila´..
Precis som för dig nedgradering,och det skall rymmas i en lägenhet i mitt fall..Sedan gör det ju inget om det ser snyggt ut  :D Föregående kabelhärva var en klar källa till skilsmässoförhandling vid städtillfällena.
Skojar lite,men mycke kablar blir det..

Maria:
Tack Maria,ja jag ylade lite som vanligt."Skriet från vildmarken" :D Ja det blir bara en acke å sång fram till "draget".Acke/sång får komma igen på slutet så knyter det ihop säcken bäst.Brottas lite med blåsarna nu och texten sedan så kanske det blir ett annat element i denna - vi får se så stay close mate.Denna har jag garanterat klar innan midsommar  :D

#############################################

Tack för kommentarerna,ikväll får ni höra den färdiga blås verren.Jag har styrt upp blåset samt rattat till mixen efter Hasses konvolutsågning  :P Men det blir inte förrän ikväll så håll ut.

Mike


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skitbra dehär  :wub:
Det enda jag har att påstå är att då jag lyssnar här på jobbet med mindre bra högtalare hörs sången väldigt starkt. Via lurar låter det som det skall. Kanske du eventuellt kunde sänka pyttelite på sångvolymen... eller så är det mellanregistret som spökar här.
Jösses vad jag gillar stråkarna... och gura-solot är mumsfilibabba  ^_^

Jo, förresten, har du spelat in tamburinen (mikrofon? avstånd?)? Den låter väldigt bra. Jag har kämpat med att spela in tamburin... det blir för det mesta bara överstyrt skrammel.

Space

P.S. Kanske du kunde lägga upp en bild på "Nya riggen"
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skitbra dehär  :wub:
Det enda jag har att påstå är att då jag lyssnar här på jobbet med mindre bra högtalare hörs sången väldigt starkt. Via lurar låter det som det skall. Kanske du eventuellt kunde sänka pyttelite på sångvolymen... eller så är det mellanregistret som spökar här.
Jösses vad jag gillar stråkarna... och gura-solot är mumsfilibabba  ^_^

Jo, förresten, har du spelat in tamburinen (mikrofon? avstånd?)? Den låter väldigt bra. Jag har kämpat med att spela in tamburin... det blir för det mesta bara överstyrt skrammel.

Space

P.S. Kanske du kunde lägga upp en bild på "Nya riggen"

Tack Krister.
Jo jag hade lite inkörningsproblem med ny prylarna,strul med yamaha drivisarna till UR28M kolla på steinberg vad det är.Gitarr,sång å bas distar förskräckligt.Alldeles för hög insignal bland annat.Stråkarna,ja det var tänkt som ett blås arr men jag hittade inget vettigt sound på det.Igår kväll så gick jag igenom Halion(medföljande till cubase) och hittade ett grymt fett trombon sound.Gjorde ett nytt arr för fyra trombonister,hoppas du diggar det också..Slänger upp det ikväll :) Mixen har jag rattat lite också,men det kommer förmodligen in ett annat element :wub: i denna så jag sparar på det viktigaste - text å sång till allt sitter.

"Nya riggen" - det låter flashigare än det är :)
Ny dator,Ljudkort UR28M steinberg,Cubase7,Dataskärm 27inch lite kablar och voila´ summa summarum drygt 20 lax - fi faen :)

EDIT:Glömde tamburinen,,,Ja den är inspelad med slag mot benet cirka 60 centimeter från min stormembranare.Det gör ju att mycket av rummet följer med så jag behövde inte göra nåt mer med ljudet,grejen är ju att sätta det tight  :)

Mike
« Senast ändrad: 07.02.2013, 12:53:08 by Harmonica mike »


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Är det bara jag som saknar Mikes Munspel? En Harmonica Mike låt utan munspel, för mig känns det lite som en bank utan pengar. Funkar, men nått saknas.

Jag vill att munspelet svara/battlar med gitarren i gitarrsolot. Fast det är klart, jag  :wub: Mikes munspelande  :wub:

Ap-skön låt, fyra saxar  B)
« Senast ändrad: 10.02.2013, 16:04:42 by JosefOhlmerAltsax »


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Klart intressant låt. Händer en del där i mitten, hehe. Skön och groovig.
Sången är ball som #"€%. ;)

En sak bara.....var är trynorgeln?! :D


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Skön gura - bra, där och suverän sånginsats i en stark låt som man gungar och diggar till.....
Intressant refräng....Gitarren är ju störtskön sedan.....

Tack för att du delar ännu en bra produktion...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilken cool funkig blues detta är. För hög insignal säger du. Trodde du tagit ut svängarna med lite skön dist här och där tills jag läste att det var oavsiktligt. Bra blev det i alla fall tycker jag.

Nice!!!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Josef:
Ja jag testade lite munspel i det som vi munspelare kallar för tredje position..Visst det "funkar"  :) men som med allt annat jag vet inte om det blir bättre..
Vi får se om det mate..Jag har ett annat instrument att integrera i låten :) Kul att du diggar så här långt

Bluesboy:
Thanx mister blues för att du diggar dängan det värmer en frusen Norrlands själ..Ja vi får se om trynorgeln,jag har ett annat instrumet på G ..Tror att det lyfter denna tiil nåt annat..The real deal liksom  :)

pxm:
Thanx Johan.Lite mer text och lite annat som jag har på G i denna kommer nog att lyfta det ett eller flera snäpp till.Texten är inte klar,så det finns lite att jobba med...Plus det som komma skall så hang in there mate så får du höra denna i färdig tappning innan påsk  :)

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Missade att Du hittat hit Wernis..

Jo den blev lite småcool denna.Nya grejer kräver lite inkörning,ljudkortet är lite för avancerat  :D Styrt upp mixen lite och så har jag fått med:

Hagis på trummor,mixat en del,skrivit text,ylat,lirat in ett blåsarr och rattat lite till..

Kanske har vi denna nu - vad sägs folks?

Mike/Hagis


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Now, we´re talking! :)

Tycker det låter bra men trots lyssning i mina "bumliga" Sennheisers saknar jag bastrumman och tycker att det är lite "pysigt" - särskilt hatten... Kastar den och alla mina andra hattar i luften efter fixet...  B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nu svänger det gött..
Håller med Jocke,kicken hörs knappt,och trummorna (som verkligen svänger) är lite för "Muffliga" överlag..
Annars skitgött
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Gone with the wind,nyare version finns i toppen.Slutversionen på nån dag

Mike
« Senast ändrad: 13.02.2013, 09:41:55 by Harmonica mike »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Gillar den här bättre för var lyssning! :) Betydligt bättre balans nu (även om jag inte säger nej till mer kick)... skulle kunna tänka mig trummorna högre (inte mässingen) liksom gitarrsolot. En  sak jag märker nu är hur sångklippen går ihop i inledningen - efter "running out of blues" tex. Det kanske är en obetydlig detalj men jag får förnimmelsen att ingen har lungor till att sjunga så länge utan möjlighet att andas... Ska lyssna noggrannare i monitorerna senare... :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Gott drag i den kompetenta låten. Bra spelat och nice ljud.

Min personliga reflektion är att syntharna som ligger som bakgrundsljud låter lite för mycket "synth" för den här typen av låt. För egen del skulle jag nog använda brass eller saxofon, kanske till och med någon forma av orgel som "redorgan". Men det är ju min (b)smak!  :lol:

Gott hantverk!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Jocke å Bjurte - högre kick nu,men jag tycker den tar över..Jag lämnade kvar versionen i toppen för jämförelse.
Jocke,jag eq:ade undan lite öppen highat till förmån för det stängda tatatata liret- åtminstone var det tanken..Jag börjar bli allergisk mot mixen i denna så help me out here boys..

Hittade lite ride lir också i den senaste mixen som ligger här :) Mufflet i trummorna Bjurte,ja där är jag lost är jag rädd..Jag försökte lyfta fram frekvenser som är njutbara och skalade de mindre behagliga..det kanske "funkar" i den mix som ligger här..

Mike


Senaste mixen här nedanför

Snyggt sjunget, igen måste jag säga. alltid schysst lead på dina grejer. Spel och mix sitter och balanserat och "naturligt" liksom. Förutom trum soundet då som inte funkar. Det är bara skitsvårt att få till ett bra trum sound. Jag vet, jag misslyckas själv varje gång jag vill försöka. Gett upp.
Tips, hagis är en klippa på att själv mixa ett bra grund trum sound som man kan utgå ifrån.
« Senast ändrad: 11.02.2013, 19:50:37 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det är lite mycket "mufflet" med allt tycker jag... Jag misstänker att du inte är riktigt kompatibel med din nya rigg Mike... Inställningsmöjligheter???  Ta fram lurarna som du känner så kommer du snart på rätt spår! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oki,en nyare verre då på första sidan.

Jocke:
Mera baskagge i den senaste mixen,mufflet vette tusan.Baskaggen har ju stormvarning här eller..?
Ruskigt svårt att mixa in det som hörs på överhängsmicken/mickarna snyggt..Först och främst vill man ju ha med krascharna,sedan den stängda ta ta ta highaten och sist det sjooopande highatlocket..Tre frekvensområden inom ett otroligt smalt spektra,jag har nog inte öra/gear för att ro iland det.
I denna mix så har jag skurit/mutat å gateat bort allt onödigt läck/slammer ur samtliga trumfiler utom på oh:t då.
Mufflet,om det låg i basen så är det förhoppningsvis lite klarare nu..Baskaggen tycker jag är alldeles för kraftig i denna mix..Nya riggen ja,det vette tusan men jag är nog lite lost ja.Största problemet verkar jag ha på bas/baskagge sidan,hos mig låter det bra men förmodligen överkompenserar riggen basfrekvenserna.

Bribedant.
Ja jag håller med,riktiga trummor är ruskigt mariga att mixa.Ett sista försök i trådhuvudet,men jag tycker baskaggen blev för stark i den mixen..
Blir det tvärsågen igen så hör jag med Hagis om mixhjälp på trummorna.Kul att du gillar pipan,det värmer gott i ett kyligt Norrbotten.

Angrod:
Tack för digg å tyck.Men,,,det ligger ingen pad eller dylikt i låten..Om det är Hipphopp funket i mitten du menar så är det en loop från Cubase7 mediagrunkan..
Hagis på trummor,jag på bas,ackegura å tamburin å yl - that´s it.

Jocke:
Igen då,ja jag vet inte..Lite överkompenserar riggen nog i basen verkar det som.Jag måste ta en seriös lyssningsrunda med de mixar jag vet låter bra överallt.
Sedan att mixa riktiga trummor,det är definitivt ingen lek.

#########################################

Såga boys senaste mixen ligger på första sidan.Tack för lyssning och kommentarer

Mike


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Japp det var loopen eller looparna i mitten av låten. Har lyssnat på låten ordentligt i högtalare och lurar nu.

Jag tycker det är ett otroligt bra ljud i låten. Det enda lilla som inte hundra stämmer är något i bakgrundsloopen som låter lite för mycket artificiellt mot resten av musiken. Framförallt det näst sista ljudet. Men ta det inte som kritik. Det är ju bara mitt tyckande. Det viktiga är ju att du gillar det och står för det.

Gott jobb!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Pär Gessle var tvungen att göra Marie Fredriksson förbannad för att hon skulle sätta sången så som han ville ha den i en av deras hits. Nackdelen var att hon direkt efteråt försvann ur studion med en smäll i dörren, fast sången satt ju äntligen perfekt så...

Första versionen av That's where hade bättre sång, du lät hungrig och på
Senaste versionen lät du trött, som om du spelade in lite för sent på nattkvisten, inte samma lekfulla drag. Det låter inte som om du hade roligt, första versionen däremot, lät det som att du njöt av varenda sekund.
Sen gillade jag "I'm getting funky!" du hade så härlig betoning på f:et i funky, ja ett härligt sätt att säga hela ordet "funky" på, James Brown är avundsjuk!  Å andra sidan så hänger texten ihop nu, du berättar en story som är bra. Oj, jag är kluven, nej, jag röstar på "funky", det gör james brown också  ;)

Kan du få trombonerna att låta mindre plastig, lite mer som riktigt blås?
Jag är inte objektiv, jag spelar ju i en blåsorkester och har en riktigt bra trombonist bakom mitt vänstra öra, så jag är "bortskämd?" med ett visst sound, allt annat låter ju fel med en sån referenspunkt.


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ok, jag skickar över en trummix så får vi komma överens om soundet. Får se om jag hinner med ikväll.
/Hagis


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kan du få trombonerna att låta mindre plastig, lite mer som riktigt blås?
Jag är inte objektiv, jag spelar ju i en blåsorkester och har en riktigt bra trombonist bakom mitt vänstra öra, så jag är "bortskämd?" med ett visst sound, allt annat låter ju fel med en sån referenspunkt.

inte illa!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Jocke:
Igen då,ja jag vet inte..Lite överkompenserar riggen nog i basen verkar det som.Jag måste ta en seriös lyssningsrunda med de mixar jag vet låter bra överallt.
Sedan att mixa riktiga trummor,det är definitivt ingen lek.

Inte illa alls - du är snart hemma! :) Det här är riktigt bra Mike - så bra att detaljerna förtjänar lite extra omsorg. Jag är nog lite extra "känslig" efter att nyss ha genomlidit samma sak... I huvudsak är det någon crash som jag tycker ska ner och att det där "rätta" trycket inte riktigt finns där... Man är ju van att dina grejer lirar riktigt bra så det är säkert bara en vanesak med de nya prylarna! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se:

Angrod:
Thanx man för återkoppling.

Josef/JT med altsaxen:
Ja,där håller jag med..Inget är som "The real deal",om man kan lira.Sången,ja så är det..Man kan inte återskapa magin då man skrev låten och ylade in de första slaskarna.Lite korrigering på sången skall jag ge mig på då mixen av trummor är i hamn,men det blir inte som den första tagningen nej.

Hagis:

TACK!

Max:
Tack.

Jocke:
Oki Jocke,,Hagis skickade ut en räddningsflotte som var som en oceanångare så nu flyter det kan jag lova :) Jag skall rätta till lite sång,slänger upp alstret som klart då jag har fixat det..Stort tack Jocke för ditt tålamod,jag var lite lost i mixen där ett tag..Tillbringade gårdagskvällen med att lyssna på gammalt material,jorå jag hittade spåret igen  - tror jag :)

"""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tack alla för kommentarer och extra tack till Hagis för den mixade trumfilen - kanon!

Den som väntar på nåt gott - får svälta enligt mitt förmedlande då.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tar en lättare diet då medan jag väntar!  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tar en lättare diet då medan jag väntar!  :rolleyes:  :P

 :lol: :wub: :wub:

Nu har du käkat färdigt hoppas jag,för här kommer den  :)

Lite nytt också på sången där mot slutet,nu känner jag mig nöjd med ylet.Hagis saved the game om man säger så när han mixade trummorna thanx man :)
Vi ser väl denna som klar då om inte nån sågar vilt..

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Inte hann jag magra av så mycket... 5 mackor i luften!  :lol:

Reagerar inte på något i mixen mer än möjligen att handklappet känns högt men det kan vara mina inte allt för bästa lurar som luras...^^ I dem känns övre mellanregistret överbetonat och det blir på gränsen till vasst här och var... Tycker den här hänger på målsnöret nu! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Aj-aj-aj!! Vad har du gjort... :huh:
Introt med akke och sång är JÄTTE vasst och stickigt..
Sedan när det sparkar igång blir det bättre,men sången är fortfarande aldeles för vass
Ont det gör ont de gör ont..........

Träskallen /T.f. Timmerkapare.
« Senast ändrad: 13.02.2013, 15:18:40 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Girly

Cool låt! Jäkligt bra sång här HM :D
Är inte helt till mig över ljudet på den akustiska guran i början, saknar lite värme i mitt tycke.
Men vilket gung och Hagis trummor sitter som en smäck!
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jocke:
Stort tack för ditt tålamod och återkoppling.Jag låter denna vila lite,måste få nya infallsvinklar i mixen.
Jag har svårt att hitta "felet",vad som stökar till det för mig.Lite vasst hos mig också men inte så att jag måste ta av mig lurarna..
Drar ned reglarna på noll och börjar om då örat är nollställt på några dagar,skam den som ger sig.

Girly:
Tack Lena,första gången jag ser dig tror jag i mina trådar - trevligt.Jo helt riktigt det är lite vasst mastrat,och guran i början tar mycke stryk samt sången.
Det ligger på fixlist så fort jag "datar" igen..

Bjurte:
Oj,ja jag håller med om att det blev liite vasst eller kanske mycke..

Jocke å jag hade tänkt att att ehh liksom.. sedan så ville dom inte så att.. varför det blev som det blev beror på att bilen stod där helt olåst och..ehh sen så..stod ett träd i vägen och polisen dom ville se..men det var ju före egentligen typ 10 år sen som nån lurade in oss i detta mixhelvete  :D

Låter mixen vara några dagar och fixar då jag fått lite distans,det kan räcka.Annars zippar jag rubbet som projektfil och kör över det som ett omöjlighets projekt till lägstbjudande  :)

##########################

Tack för kommentarerna,måste på denna igen men det får bli om ett par dagar.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke å jag hade tänkt att att ehh liksom.. sedan så ville dom inte så att.. varför det blev som det blev beror på att bilen stod där helt olåst och..ehh sen så..stod ett träd i vägen och polisen dom ville se..men det var ju före egentligen typ 10 år sen som nån lurade in oss i detta mixhelvete  :D

Känner ett stort ansvar här... tror jag avgår!  :lol:


https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jocke å jag hade tänkt att att ehh liksom.. sedan så ville dom inte så att.. varför det blev som det blev beror på att bilen stod där helt olåst och..ehh sen så..stod ett träd i vägen och polisen dom ville se..men det var ju före egentligen typ 10 år sen som nån lurade in oss i detta mixhelvete  :D

Känner ett stort ansvar här... tror jag avgår!  :lol:




Hi hi  :lol: :wub:

Ja det blir inte roligare än man gör det..

Ähhuummm ..Åter till ordningen - La musica

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nurå kanske det "funkar" lite bättre..Jag tog fasta på den vassa kritiken och mixade om.

Tacksam om Jocke å Bjurte orkar en sväng till,eller nån annan..

HUR LÅTER DET NU? 

Senaste/sista? verren på första sidan.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tar mig lite friheter här för jag tror du har problem med din lyssning - någon Eq som ligger på eller något annat som ställer till det... rattade lite Eq för att se vad jag tycker behöver göras och det är egentligen bara stycket där trummorna kommer in jag har lyssnat på...

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Mike-wind-eq.mp3[/mp3]

Här är inställningen:



https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Schysst Jocke.

Jag lyssnade på din version och min..Ja din är klarare och har lite mer botten..Framför allt så är ett sprött vasst ljud borta ur din fil..

Det ger mig en ide´..Kortet jag köpte har tre outs för att kunna göra/lyssna på tre alternativa mixar..Kanske ligger det en eq på nån av outsen eller på alla tre..
Kortet har kompressor och eq som går att muta/skruva i..Där kan vi ha det,jag kollar det direkt.
Det finns ett alternativ till,jag kör med Stillwells masterings kompressor på denna.Inte lärt mig den än,kan hända att jag rattat fel och förstärkt vissa obehagliga frekvenser..Hör det tydligt via ditt test - kontra min senaste mix.

Ruskigt tacksam för att engagerar dig i detta,återkommer då jag kollat lite i Cubase/kortets outs..

Mike


Utloggad Girly


Girly:
Tack Lena,första gången jag ser dig tror jag i mina trådar - trevligt.Jo helt riktigt det är lite vasst mastrat,och guran i början tar mycke stryk samt sången.
Det ligger på fixlist så fort jag "datar" igen..

Jag har nog varit på tillfälligt besök i bluesmannens rike tidigare  B) ...och jag kommer nog igen ska'ru se he, he  ;)
Lycka till med 'dateriet'.
Girly :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren