Forum > Färdiga produktioner
Rigge Blues Band - Honey Hush
equality:
Bra ägglossningsblues eller vad sa ni att det hette? B)
Canned Heat kan gå och gömma sig, så här skall det låta.
BluesBoy:
--- Citat från: equality skrivet 03.02.2013, 02:48:13 ---Bra ägglossningsblues eller vad sa ni att det hette? B)
Canned Heat kan gå och gömma sig, så här skall det låta.
--- Slut citat ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.02.2013, 15:51:05 ---Skön blues detta. Grymt sound på guran ja.
--- Slut citat ---
Tackar, tackar. Glädjer att höra. :)
Jocke:
Jäkla skön låt! :)
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.02.2013, 22:51:42 ---MaxB: Visst är mikarna kopplade som du säger.
Skulle man kunna byta plats på mitt och halsmik och på det viset få mer traditionellt humbuckersound i första äggläget då? Nån som kan sånt?
--- Slut citat ---
När man kopplar i motfas blir det inte helt tyst då mickarna sitter på olika ställen utmed strängen - det finns liksom en fasskillnad redan.
Jag har monterat en switch för att vända fasen på mittmicken. Förutsättningarna var att jag hade 3 lika pickuper som var anslutna i fas. Det är inte helt ovanligt med olika mickar för hals och stall-lägena... Tror det är halsmicken som ibland brukar vara "reverse wound" så den vänder fasen helt redan från scratch. Tycker inte att omkopplaren tillför så värst mycket mer än att tala om för mig att jag borde fasvända halsmicken (men jag har ju tre lika...) De nya lägen låter tunt och sprött och känns inte användbara! :( Det jag skulle vilja prova är att koppla ihop hals+stall-mick i och ur fas... (Det projektet ligger i ett par kartonger...^^)
BluesBoy:
--- Citat från: Jocke skrivet 03.02.2013, 12:36:33 ---Jäkla skön låt! :)
--- Slut citat ---
Tack. :) Förvisso en cover, men ändå......
Ingen som har några mixtekniska synpunkter/förslag/kommentarer?
Jocke:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 03.02.2013, 22:51:55 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 03.02.2013, 12:36:33 ---Jäkla skön låt! :)
--- Slut citat ---
Tack. :) Förvisso en cover, men ändå......
Ingen som har några mixtekniska synpunkter/förslag/kommentarer?
--- Slut citat ---
Det ska vara lite skitigt och inte för perfekt för att ha rätta känslan! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida