Kontrollrummet

Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Här kommer en ny låt av och med Girly & Hagis.
En liten popdänga som flirtar med det glada 80-talet  ;)

Uppdaterad 2013-02-19

Could you say our love was just a big mistake
Could you say the love you gave was just a fake
Accusing me of dreaming but for goodness sake
I am awake
This whole situation
Comes falling down like a house of cards
And all my intuition
Is failing me

Please give me a sign
I’m on the right way now

There’s only so much I can take
Would you rather see me break
I’m not asking for much
Just a little guiding light in the night
And while angels fly around
My hope is falling to the ground
Don’t leave me this way
I wish you would stay

I will be rewarded when I find the key
Unlocking new and better version of what’s me
I’ve been working hard of setting myself free
I’m nearly there
I made myself a promise
To stop the search for the rainbow’s end
To stand still in the storm
And trust myself

It’s only inside
I’ll find the right way now

There’s only so much I can take…

A little love will help you through the day
A little love puts some colour to the grey
No more running away

There’s only so much I can take…
« Senast ändrad: 19.02.2013, 12:15:18 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Inledningsvis ligger sången bakom pianot. Tycker det borde vara tvärtom.

Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?

Lite frikyrkosväng på denna.  :D

Tidstypiskt med bas och bastrumma samtidigt i synkoperna. Like!!

Bra jobbat!

Vem gör vad? Vore kul med lite beskrivning.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Sången är för vass tycker jag, den måste ändras enligt mitt öra då. Håller inte med Wernis om frikyrkosväng men det landar nog i 80/90-tals schlager (tro´t eller ej men jag är lite svag för schlager :) ).

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..klart 80-90tal. Schysst låt. Sången är för vass. Känner lite otajtheter i basliret på ett par ställen..eller så ligger inte kicken helt rätt.
ingen större grej men reagerade på det. Bra!  :)


Utloggad Girly

Inledningsvis ligger sången bakom pianot. Tycker det borde vara tvärtom.

Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?

Lite frikyrkosväng på denna.  :D

Tidstypiskt med bas och bastrumma samtidigt i synkoperna. Like!!

Bra jobbat!

Vem gör vad? Vore kul med lite beskrivning.
Mässinget? Menar du oboen då?
Jag har inte varit i en frikyrka på år och dar så de vet i tusan hur det låter där nuförtiden  :rolleyes:
Vem som gör vad... jag har gjort låten (med lite 'input' från Hagis :) ) och lagt piano, stråkar, oboe och några andra ljud, Hagis har lagt gitarrer, bas, trummor och mixat.
Vi får kolla lite med nivåer på sången.
Kul att du gillar :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Girly

Hejsan
Sången är för vass tycker jag, den måste ändras enligt mitt öra då. Håller inte med Wernis om frikyrkosväng men det landar nog i 80/90-tals schlager (tro´t eller ej men jag är lite svag för schlager :) ).

/Gurano
Frikyrkligt eller schlager... lika illa  :blink: :P :lol: Näe skoja bara... tycker också att den hör mer hemma i pop-schlager världen...  :D
Ja det verkar ju luta åt att sången är lite för vass... och jag som brukar reagera på det (du vet  ;) ) har inte hört det här...
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja jag hör en pop-schlager med lite filmisk touch. Du sjunger jättebra Girly men får hålla med om att det är nåt skumt med rösten som borde få mer bredd och höjd (volym) i låten. Det hör ju till genren den där pumpande basen så jag ska inte klaga men jag gillar den inte :wub:

Låten är i alla fall bra och här ska du få ett "w" som du kan sätta framför "hole" i texten också :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Girly

Ja..klart 80-90tal. Schysst låt. Sången är för vass. Känner lite otajtheter i basliret på ett par ställen..eller så ligger inte kicken helt rätt.
ingen större grej men reagerade på det. Bra!  :)
Va kul att du gillar låten  :)
Vasseheten verkar va något vi får göra något åt.
Tack  :D
Ja jag hör en pop-schlager med lite filmisk touch. Du sjunger jättebra Girly men får hålla med om att det är nåt skumt med rösten som borde få mer bredd och höjd (volym) i låten. Det hör ju till genren den där pumpande basen så jag ska inte klaga men jag gillar den inte :wub:

Låten är i alla fall bra och här ska du få ett "w" som du kan sätta framför "hole" i texten också :D
Eftersom alla verkar ha samma synpunkt vad gäller sången så känns det ju som en aktuell åtgärd... det är inte jag som sjunger lite för nasalt då?!  :huh:
...ehe... tack för w:et så jag slapp ramla ner i hålet  :lol:
Tack Eddi  :)
Mässing=cymbaler
Aha... mina associationer gick åt hållet mässingsorkester :)
« Senast ändrad: 30.01.2013, 23:19:55 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Inledningsvis ligger sången bakom pianot. Tycker det borde vara tvärtom.

Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?

Lite frikyrkosväng på denna.  :D

Tidstypiskt med bas och bastrumma samtidigt i synkoperna. Like!!

Bra jobbat!

Vem gör vad? Vore kul med lite beskrivning.
Hm, jag har inte vässat overheadmickarna.

Hejsan
Sången är för vass tycker jag, den måste ändras enligt mitt öra då. Håller inte med Wernis om frikyrkosväng men det landar nog i 80/90-tals schlager (tro´t eller ej men jag är lite svag för schlager :) ).

/Gurano
Ja..klart 80-90tal. Schysst låt. Sången är för vass. Känner lite otajtheter i basliret på ett par ställen..eller så ligger inte kicken helt rätt.
ingen större grej men reagerade på det. Bra!  :)
Samma på sången, inget vässat. Får kolla upp masterplugg tror jag.
Basliret ja. Trummor och bas är inspelade live men basen har jag pillat en hel del med efteråt. Kan kolla upp mot baskaggen var dom svajar.

Tack för tyck!
/Hagis


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Inte min genre men bra lirat/ylat/arrat/mixat.

Sången kunde vara lite högre i volym ja,i övrigt så störs jag inte av nåt - tycker det låter bra i monitorerna.Tar jag på mig lurarna så börjar jag gnälla och det vill vi ju inte  :D

Mike


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?
Hm, jag har inte vässat overheadmickarna.
Det kanske soundcloud löste åt dig.  ;)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis


Utloggad Girly

Inte min genre men bra lirat/ylat/arrat/mixat.

Sången kunde vara lite högre i volym ja,i övrigt så störs jag inte av nåt - tycker det låter bra i monitorerna.Tar jag på mig lurarna så börjar jag gnälla och det vill vi ju inte  :D

Mike
Tack Mike för att du inte tog på dig lurarna då :P  :lol:
Hoppas ljudnivåerna upplevs som lite bättre efter dagens nya mix av Hagis  :)

Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)
Men ojsan Jocke... det va ju inte meningen att göra dig konfunderad   :unsure: men det blir till å vänja sig  ;) allt kommer tillbaka vettu! he, he
Girly :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis
Betydligt bättre nu där leaden kommer i fokus på ett bättre sätt lite mer reverb på Lena så är ni hemma.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Går inte igång på den här. Hört bättre från G & H. Vari ligger motivationen? Hel ok prodd iallfall.

« Senast ändrad: 03.02.2013, 03:34:56 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter 79-80, inget fel med det. Snyggt proddat. Tycker din röst skall upp något. Skulle nästan kunnat vara något Carpenterspår, en duo som man lyssnade på i smyg för att inte verka för mesig när det begav sig då på 70- 80-talet. Jag gillar låten, den tar lite oväntade vägar sista minuten och arret är snyggt också men saknar någon briljans i ljudet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis
Betydligt bättre nu där leaden kommer i fokus på ett bättre sätt lite mer reverb på Lena så är ni hemma.
Det ligger tonvis med reverb som äts upp tydligen, tveksam.

Går inte igång på den här. Hört bättre från G & H. Vari ligger motivationen? Hel ok prodd iallfall.
Motivation  ???

Låter 79-80, inget fel med det. Snyggt proddat. Tycker din röst skall upp något. Skulle nästan kunnat vara något Carpenterspår, en duo som man lyssnade på i smyg för att inte verka för mesig när det begav sig då på 70- 80-talet. Jag gillar låten, den tar lite oväntade vägar sista minuten och arret är snyggt också men saknar någon briljans i ljudet.
Tackar, vi får ta en funderare om sången ska upp/mer reverb.

/Hagis


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt producerad och arrangerad poplåt!
Gillar bäst "sticket" från 2:56 och framåt, speciellt sången där.
Kanske sångljudet kunde vara lite "varmare" och möjligen höjas en aning...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är välslipad populärmusik ni gjort. Känns traditionellt, utan några vassa armbågar. Jag gillar i såna här sammanhang saker som sticker ut mer.
Jag tycker det saknas gitarrmattor. Slutet skulle kunna innehålla något i halvtakt där sången lägger något sist som tonar ut långsammare än nu.

Kommer mina idéer försent, förresten?  :huh:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
80:tal,Jag vet inte ??
Tycker det låter tidlös soulpop om detta..
Sköna härmonier och fina sång/instrumentalinsatser
Är väl inte riktigt Bjurtes Tekopp det här och det låter väldigt snällt..
Lite mer Tryck och driv i Mixen är väl det enda jag skulle önska.. 
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Snyggt producerad och arrangerad poplåt!
Gillar bäst "sticket" från 2:56 och framåt, speciellt sången där.
Kanske sångljudet kunde vara lite "varmare" och möjligen höjas en aning...
/Asti
Tackar för det. Många som tycker sången är svag förutom Girly och jag  ;)

Det är välslipad populärmusik ni gjort. Känns traditionellt, utan några vassa armbågar. Jag gillar i såna här sammanhang saker som sticker ut mer.
Jag tycker det saknas gitarrmattor. Slutet skulle kunna innehålla något i halvtakt där sången lägger något sist som tonar ut långsammare än nu.

Kommer mina idéer försent, förresten?  :huh:
Ja, det har slipats en hel del på denna. Tror nog inte vi ändrar formen på låten nu.

80:tal,Jag vet inte ??
Tycker det låter tidlös soulpop om detta..
Sköna härmonier och fina sång/instrumentalinsatser
Är väl inte riktigt Bjurtes Tekopp det här och det låter väldigt snällt..
Lite mer Tryck och driv i Mixen är väl det enda jag skulle önska.. 
 
Ja jag backade tillbaka lite med trycket för att det var problem med cymballjudet i första versionen.

Tackar för omdömen, ska titta över låten igen, om ni orkar med fler versioner  :)
/Hagis


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tycker det var rätt trevlig lyssning det här. Bra framfört med stilkänsla. Kanske lite mer brillians (diskant) och reverb på hela paketet. Kommer att tänka lite på Dionne Warwicks låtar senare i karriären.


Utloggad Girly

Jag tycker det var rätt trevlig lyssning det här. Bra framfört med stilkänsla. Kanske lite mer brillians (diskant) och reverb på hela paketet. Kommer att tänka lite på Dionne Warwicks låtar senare i karriären.
Det är ju lite ovanligt att du med flera vill ha MER reverb, när en 'reverb-junkie' som jag är nöjd   ;) :lol: Kul i alla fall att du tyckte lyssningen var trevlig. Dionne Warwicks repertoar har jag dessvärre ingen större kläm på... men minns ju förstås 'Heartbreaker'  :)
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnade på sista mixen.Jag tycker det låter bra nu.Tokai har bra koll,kanske lite av hans reverb linje på totalen.Men lite bara,inga 80-tals scener  :) But watch out for the ess om det blir mer reverb..

Gedigt och proffsigt framfört,du har en bra pipa Lena.Hagis är alltid grym.

Fyra poppiga luvor i luften å en bandana vilket torde ge 4.3 på den internationella juryns 5-gradiga skala :)

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lyssnar igen och det låter bra. MEN jag hör att basen/takten snubblar lite lite vid 2.40-2.41. Sådant kan störa mitt öra - hör ni det oxå?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)
Men ojsan Jocke... det va ju inte meningen att göra dig konfunderad   :unsure: men det blir till å vänja sig  ;) allt kommer tillbaka vettu! he, he
Girly :D

Haha...  :P för att hitta de rätta svaren gäller det att ställa de rätta frågorna...^^ Alltså inget negativt att bli konfunderad...
Du har en fantastisk "pipa" Lena  :wub: och den här mixen är bättre även om jag skulle vilja höra dig ännu längre fram! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bra låt o bra framfört. Men sången är likt förb alldeles för svag i inledningen när det bara är pianot bakom, det låter som att pianot skymmer rösten, vid 0,53 när trummor osv kommer med blir nivån bättre. Det är inte katastroflåg sång innan dess, men ta upp den lite till, den sången tål att höras tydligare.
Och pianot? Är det spelat utan anslagskänslighet påknäppt? Det funkar bra när alla instrumenten är med, men i introt skulle det vara mkt snyggare med lite olika anslag.
Sångspåret kunde överlag vara anings mer komprimerat, bara aningen. Då blir det lättare att hitta en lagom nivå i förhållande till resten.

Kanske er/din lyssning ger lite extra midd o lite diskant? Det låter lite så i mina lurar, alltså tvärtom, lite lite av midden o för mycket diskant.
Basgitarren kunde få fettas till en eller ett par db vid nånstan 60 ä 80 hz... Hehe, fan vad jag går på, men jag gillar låten mer och mer för varje lyssning, det enkla trumkompet tex, skitsnyggt o fint drivande ihop med basen....
Leta roligare reverb till sången, gärna lite delay oxå. Fin popschlager eller vad det nu är. Fin röst.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skön dänga det här :D

Får lite schlager/musikal-vibbar, och du sjunger ju så grymt Girly :wub:

Jag tycker din sång ska upp i introt, kännas mer nära i ljudbilden.
Annars gillar jag det här väldigt mycket!

Bra jobbat av er bägge, Hagis är ju en klippa, det vet man ju.

Nåt för Schlagerfestivalen kanske? ;)

/Marre Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Snygg produktion på låten. Men i mitt tycke, så lyfter den aldrig.
Kanske behövs fler utsmyckningar. Typ omvända cymbaler, trumvirvlar och dylikt :-)
www.alatarmusic.com


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Lite frikyrkosväng på denna.  :D


Jag har inte varit i en frikyrka på år och dar så de vet i tusan hur det låter där nuförtiden  :rolleyes:


Vill du veta?
i måndags ca 20:30 i missionskyrkan lät det så här, rep - första genomspelningen av nya fräscha noter



Eva-Karin coachar trumpet och kornett lite i början och är tvungen att bryta och vifta igång olika sektioner ibland, det är bortklippt och lite illa ihopklippt, vår trummis kommer inte alltid igång igen i samma takt som han höll när EKAH slog av, har ingen plug som kan kompensera för det, inspelat med H1 i wav. Använder inspelningen för att öva, det är sällan som melodin ligger i altsaxens andrastämma, tycker det är svårt att i notpappret se hur alltihopa ska låta, mycket enklare att öva "på riktigt". Mycket förkylningar nu, på inspelningen saknas två av fyra horn, fyra av sex trumpetare, vår bästa trombonist, två av fem tvärflöjter, ja det var mycket tunt. Min altsax är svår att höra, tvärflöjterna ligger "framför" på samma klingande ton, men vet man var man ska lyssna så :)   (jag ska titta i noterna hemma men jag tror faktiskt det är tvärflöjten som spelar fel i 1.48, inte jag :)  ) Den där kommer bli riktigt tajt och bra till vårkonserten om några månader  :D
Gamla Uppsala Symphonic Band var den enda orkester som ville ta emot mig när jag för tre år sedan började leta band, det var så jag hamnade i frikyrka. EKAH är en riktigt bra dirigent, ger beröm och kräver prestationer, lagom strängt, det är hennes fel att gusb låter så bra som dom gör. I frikyrkan alltså  :rolleyes:
« Senast ändrad: 09.02.2013, 17:38:40 by JosefOhlmerAltsax »


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Lyssnade på sista mixen.Jag tycker det låter bra nu.Tokai har bra koll,kanske lite av hans reverb linje på totalen.Men lite bara,inga 80-tals scener  :) But watch out for the ess om det blir mer reverb..

Gedigt och proffsigt framfört,du har en bra pipa Lena.Hagis är alltid grym.

Fyra poppiga luvor i luften å en bandana vilket torde ge 4.3 på den internationella juryns 5-gradiga skala :)

Mike
Håller på och ser över reverbet och sångnivån.

Lyssnar igen och det låter bra. MEN jag hör att basen/takten snubblar lite lite vid 2.40-2.41. Sådant kan störa mitt öra - hör ni det oxå?

Gurano
Menar du efter trumfillet? Hör inget som stör mig där.

Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)
Men ojsan Jocke... det va ju inte meningen att göra dig konfunderad   :unsure: men det blir till å vänja sig  ;) allt kommer tillbaka vettu! he, he
Girly :D

Haha...  :P för att hitta de rätta svaren gäller det att ställa de rätta frågorna...^^ Alltså inget negativt att bli konfunderad...
Du har en fantastisk "pipa" Lena  :wub: och den här mixen är bättre även om jag skulle vilja höra dig ännu längre fram! :)
Vi tackar  :) och håller på och ser över sången.

Bra låt o bra framfört. Men sången är likt förb alldeles för svag i inledningen när det bara är pianot bakom, det låter som att pianot skymmer rösten, vid 0,53 när trummor osv kommer med blir nivån bättre. Det är inte katastroflåg sång innan dess, men ta upp den lite till, den sången tål att höras tydligare.
Och pianot? Är det spelat utan anslagskänslighet påknäppt? Det funkar bra när alla instrumenten är med, men i introt skulle det vara mkt snyggare med lite olika anslag.
Sångspåret kunde överlag vara anings mer komprimerat, bara aningen. Då blir det lättare att hitta en lagom nivå i förhållande till resten.

Kanske er/din lyssning ger lite extra midd o lite diskant? Det låter lite så i mina lurar, alltså tvärtom, lite lite av midden o för mycket diskant.
Basgitarren kunde få fettas till en eller ett par db vid nånstan 60 ä 80 hz... Hehe, fan vad jag går på, men jag gillar låten mer och mer för varje lyssning, det enkla trumkompet tex, skitsnyggt o fint drivande ihop med basen....
Leta roligare reverb till sången, gärna lite delay oxå. Fin popschlager eller vad det nu är. Fin röst.
Tack för all din input! Jag tar till mig och funderar. Det där med lyssning är ju svårt. Jag fösöker lyssna i ett antal olika högtalare och lurar.

Skön dänga det här :D

Får lite schlager/musikal-vibbar, och du sjunger ju så grymt Girly :wub:

Jag tycker din sång ska upp i introt, kännas mer nära i ljudbilden.
Annars gillar jag det här väldigt mycket!

Bra jobbat av er bägge, Hagis är ju en klippa, det vet man ju.

Nåt för Schlagerfestivalen kanske? ;)

/Marre Marruschkka
Tack Marre!

Snygg produktion på låten. Men i mitt tycke, så lyfter den aldrig.
Kanske behövs fler utsmyckningar. Typ omvända cymbaler, trumvirvlar och dylikt :-)
Jag har en chinacymbal som jag brukar vända på ;)


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Uppdaterad version där vi har försökt ta till oss av alla tips.
Främst sången som är ändrad. Lyft upp nivån i introt. Lite annan kompression, annat reverb och mer delay.
Är vi hemma nu?
/Hagis


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Snyggt och prydlig och en behaglig tonbalans men jag vill ha mer Lena! :)

https://soundcloud.com/jockepocke-1