Kontrollrummet

Who´s gonna love you like I do

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tjena!

En ny låt som jag håller på att mixa och vill gärna ha lite åsikter om mix och låt och framförande!

http://www.speedyshare.com/474373986.html
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Bumpar!!!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
återkommer i morgon när jag har tillgång till lyssning :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
återkommer i morgon när jag har tillgång till lyssning :D

OK Tackar!!

Vill ha kommentarer!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Såja. riddare petitess till undsättning (?)

Har lyssnat ett varv, och hittar en riktig bra låt med de grejjor som behövs, så följande kommentarer blir petitesartade.

introt. Nu känns första tiondelen bortklippt? testa att lägga lite luft i cubase/protools/vad du nu har.


Första instrycket var att det lät stökigt med orgeln mot rasselgitarrerna. tror orgeln skall ner, kanske spelas lite mörkare till och med?

Bra gitarrljud, bra spelade gitarrer.

Trummorna känns statiska när man lysnar specifikt på dem. i mixen ligger de rätt bra, men lite mer liv, kanske spökslag och så skulle lyfta allt ett snäpp tror jag. Sedan lite mer småfills kanske.

Sången. Överlag bra, men försök att sjunga tydligare, med "th-ljud" mer artikulerat. Låter liiiite grötigt ibland. jag ska väl inte gnälla egentligen, men när det är så bra överlag så måste man få vara lite petig.
(Låter som "you are DI air I'm breaDing" )

ingen större grej...men påpekar iallafall.


Jag fick ett tips att öppna munnen mer, bredare, när man sjunger. det blir tydligare då, sen känner man sig som en idiot, men det är annat ;)

Gott jobbat. Kul med visksången på slutet också. Höj körerna "like I do" lite innan där så blir det kalas.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tackar Emulator!!

Jo fick en hel del bra tips där hoppas att fler kan ge kommentarer innan man sätter igång med nymix!?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


DåligtGehör

  • Gäst
Håller med Emu om att en bättre "trummis" hade lyft låten. Visst i sluten är det på men under låtens gång är det rätt lite kul grejer från "trummisen". Som Emu sa, små saker alltså - här och där.

Jag brukar inte tycka att gitarrerna skall upp och att sången ligger för högt. Jag är inte heller säker på att det är det det handlar om här heller. (Jag har ju bara lyssningserfarenhet och ingen mixerfarenhet). Men rösten känns påtaglig och närvarande men gitarren/gitarrerna känns lite svaga/tama på sina håll. Inte svaga i volym! Den vänstra låter i mina öron lite väl spinkig och lätt skrällig. Den "huvudsakliga kompgitarren" är mer varm och rund men skulle kanske ha en aning mer kontur (utan att bli smal, vass och spinkig). Hmm...  vad jag försöker utrycka är att gitarrerna inte tar tag i mig som de kan göra på t.ex. gamla hårdrocksinpelningar. De når inte fram som jag tycker de skall. de är på väg men inte där.

Annars tycker jag du har en låt som svänger. Fast den kan med små medel - som t.ex. trummorna ovan - svänga ännu mer. Kanske skall även basen ha några små tics för sig på något ställe. sångaren på ett eller annat ställe? Små färgningar som gör bilden till den där riktigt spännande.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tackar Dåligtgehör!

Skall kolla över trummorna eftersom ni båda tycker de är för stela!

Jag vässade leadsången och gitarrpaketet något med EQn vilket jag tror kan göra att sången låter påträngande och att gitarrerna kan bli lite tunna.

Basen gör endast en "walkingbass" vid slutet på varje refräng och även i slutet på mellanspelet så är det ett fill in.

Ett par tips till och sedan är det dags för nymix!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Bump  :)
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Fredrik!

Lyssnade på nåt annat här och tycker att nivån på din låt ligger onödigt lågt. Gillar låten som helhet, sången sitter bra, bara du sjunger den några ggr till så att det blir lite mer rutin så sitter den ännu bättre. Stämmorna (tycker mig höra såna) skall upp.

I versen skitar du ner kompgurorna lite till och panorerar dom till varsin sida och så sätter du in en clean o plain ackegura i mitten till stöd och fyllning för sången, tror det skulle ge kontrast år hela stycket....bara som en idé.

Men låten gillas , är på rätt spår o god väg, så kör hårt! :)

h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tackar mahan!

Och goda tips som vanligt från dig, nu kan man lugnt gå och sätta sig och mixa om låten i helgen och försöka applicera era ideér!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar