Forum > Demolåtar
zzeb - All that you don't say hurts the most
zzeb:
Hej på er!
Tagit mej tid för skapande igen. Mycket chorus gitarrer blev det. Dessa och sången ska spelas in igen då det är lite för många blåa toner.
Lite grötigt i refrängen. Kom gärna med era tips om ni orkar och vill.
Ny omarrad version med lite nya pålägg
Harmonica mike:
Skön låt!
Bra sång,tagningen funkar kanon på mig.Trummor,bas,sång kanske lite torrt mixat mot det övriga..Jag hade närmat mig åt båda hållen men annars var det inte så pjåkigt och en bra låt som sagt.
Men,mitt i svänget så kapade du filen.. :huh:
Mike
Asti:
Gillar också låten och sången är riktigt bra! Har en del småsaker jag kom att tänka på under lyssningen:
Det känns lite mycket eller påträngande med det arpeggioaktiga klaviaturkompet. Kanske tona ner det lite..?
I refrängen blir det som du säger lite "för mycket" av det goda. Kanske räcker att dra ner på synthslingan...
Tror att både den och gitarrerna tillsammans ger den känslan.
Tycker trummorna blir lite anonyma i refrängen. Mer ride där kanske..?
Är lite fundersam på om basen kanske skulle hålla ut på tonerna ibland för att minska
det "hoppiga" i kompet och ge mer flyt....
Skulle också vilja höra hela låten! :)
/Asti
Eddi:
Skön låt skön röst bra text men för mig känns den mycket mid ingen botten riktigt - en annan sak jag tycker du ska spara in på rösten emellanåt den låter ju hela tiden t.ex. 1.12 - 1.24 risk för att man tröttnar annars tror jag.
Rock on zzeb
zzeb:
Har lyssnat på era förslag och ändrat. Man vill ju inte vara lika påträngande verbal som en adrenalinstinn frikyrkokyrkopastor ;)
Har även arrat om lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida