Forum > Demolåtar

zzeb - All that you don't say hurts the most

<< < (2/3) > >>

Harmonica mike:
Bra zebben.

Men höj sången,du/den som sjunger är grymt bra och då skall det höras.

I övrigt låter det kalas hos mig och en skön låt som sagt.

Mike

Emulator:
Ja, saknar lite botten?

Låter slutet på 80-talet om produktionen. Gillar inte riktigt behandlingen av rösten, låter lite daterat? Mer krisp skulle jag önska.

Efter sången tar slut kommer en synthslinga som låter lite tråkig i ljudet. lite delay och svagt reverb med lowpass på tror jag skulle lyfta upp den lite.

Bra låt i övrigt, låter som en väl sammansatt helhet. Du låter också bekväm med din sång, avslappnad och okrystad.

Jocke:
Håller med grabbarna här - bra låt! :) Får lite vibbar av Brian Adams när jag hör dig. Tycker att keyboard och chorus-gitarr ibland grötar ihop sig och får mig att tänka på gamla mp3-kodningar som gått snett... Lite mer separation på dem och kanske lite lägre nivå på kompet så att rytmen, groovet och sången kommer fram så blir det kanon! :)

zzeb:
Håller med, mixen är Inge vidare. Får se om jag gör ett seriöst försök till ommixning eller engarerar någon duktig här på forumet.
Skulle vara roligt att höra det "proffsmixat" i ett bra rum.
Hugade spekulanter, vad tar ni för en mix?

Jocke:
Jäkla bra låt!  :wub: Tycker du ska låta den börja med riffet vid 0:14 och rensa "dököttet" i början. Skulle vilja höra en version utan "pad-synten" (efter 1:20 bla...) eller rent allmänt - lyft fram groovet och sången så märker du om något saknas sedan! Mixa mot betalning? Så bra kommer jag nog aldrig att bli även om det hade varit roligt att testa! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion