Forum > Demolåtar
Asti - Meadows of our dreams (ny version)
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.01.2013, 13:29:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.01.2013, 20:05:37 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2013, 17:45:12 ---Var det en kapsåg jag hörde? :P
Instämmer i något s här o var men inte så jäkla farligt o det är något med basen troligen som någon kommenterade.
I övrigt då... ja... det är inte ALLS dåligt, men jag hoppar inte i stolen heller, kanske lite intetsägande på något sätt kanske? Men det är ändå bra. Så du får ingen kapsåg från mig, kanske ett litet gnissel o ett behov av 5-56 flaskan :p
--- Slut citat ---
Du hörde säkert rätt! :)
Ja, basen får någon form av resonans hör jag nu i PC-högtalarna...
Nej, detta är inget som får dig att hoppa, det förstår jag!
Ville framför allt testa lite elgitarr, steel-guitar och stämsång och la väl
inte tillräcklig energi på själva låten kanhända...
Gnissel får duga! :D
Men vad är 5-56? Smörjolja?
Tack för dina synpunkter!
/Asti
--- Slut citat ---
Här har du en kanna 5-56 Asti :P
http://www.uttramparen.se/wp-content/uploads/2010/08/5-56_200.jpg
Ja men misslyckad är den inte alls, o country sound kan alltid vara trevligt. Kanske blev det lite slätt bara ;)
--- Slut citat ---
OK, en så´n ska jag skicka efter meddetsamma! :D
Har du något medel mot slätt också? :rolleyes:
/Asti t.f. slät figur
Roffe H:
Jag gillar, precis som Dividend, "Beatles-country". Fina gitarrer och bra sång. Tycker kanske också, som någon nämnde, att basen låter något bullrig, men den fyller bra, en avvägning där. Gillar jag dina låtar. :D
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 27.01.2013, 21:21:24 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2013, 21:06:55 ---Ähh vad du får respons Asti!
Jag gillar hur spngen kommer in efter introt. Bra grej tycker jag.
Sången ner lite. Spara på körerna. Det är vackert att leaden får sjunga ensam ibland och att nån eller alla i kören kommer in.
Kul med steel, spelar du en riktig själv? Låter bra omét.
--- Slut citat ---
Ja, fantastiskt vilket gensvar! Det tror jag inte skulle hända om man la ut detta på t.ex Studio....
Jag tycker nog också sången efter introt är en rätt skön kontrast...
Har hela tiden tänkt att sången ska vara trestämmig rätt igenom, men kanske ska fundera på
vad ni säger, att hushålla mer med kören...
Ja, det är en riktig steelguitar, dock ingen pedal steel och jag spelar själv!
Tack för lyss och tyck!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag tror på Max här... inte för att jag har några så konkreta förslag och jag gillar inte ens country men tycker absolut att du ska jobba vidare med den här! :) Är däremot övertygad om att det blir mindre country ju mer du "skruvar" och efter hand mer Astiskt och det gillar jag! :)
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.01.2013, 14:41:24 ---Jag gillar, precis som Dividend, "Beatles-country". Fina gitarrer och bra sång. Tycker kanske också, som någon nämnde, att basen låter något bullrig, men den fyller bra, en avvägning där. Gillar jag dina låtar. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Beatles-country är kanske något man skulle satsa på! :)
Roligt att du gillar gitarrerna och sången!
Jo, som sagt, basen ska bytas, den blev inget bra ljud på...
Tack för dina tankar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:26:57 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.01.2013, 21:21:24 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2013, 21:06:55 ---Ähh vad du får respons Asti!
Jag gillar hur spngen kommer in efter introt. Bra grej tycker jag.
Sången ner lite. Spara på körerna. Det är vackert att leaden får sjunga ensam ibland och att nån eller alla i kören kommer in.
Kul med steel, spelar du en riktig själv? Låter bra omét.
--- Slut citat ---
Ja, fantastiskt vilket gensvar! Det tror jag inte skulle hända om man la ut detta på t.ex Studio....
Jag tycker nog också sången efter introt är en rätt skön kontrast...
Har hela tiden tänkt att sången ska vara trestämmig rätt igenom, men kanske ska fundera på
vad ni säger, att hushålla mer med kören...
Ja, det är en riktig steelguitar, dock ingen pedal steel och jag spelar själv!
Tack för lyss och tyck!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag tror på Max här... inte för att jag har några så konkreta förslag och jag gillar inte ens country men tycker absolut att du ska jobba vidare med den här! :) Är däremot övertygad om att det blir mindre country ju mer du "skruvar" och efter hand mer Astiskt och det gillar jag! :)
--- Slut citat ---
Tror att elgitarrerna framför allt sätter country-stämpeln och dom behåller jag nog som dom är!
Det jag känner att jag i första hand bör göra är att spela in bas på nytt, samt justera nivåerna på sången.
Vi får se om det låter mer "Astiskt" efter det! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida