Forum > Färdiga produktioner
Bladerunner: Cows in the kitchen
tigersoul:
Lyssnat "på riktigt" nu o kan instämma i en del såsom trum ljud etc, men låten är schyst skulle definitivt göra en ny fräschare version med lite bättre micning etc om du har möjlighet!
cykeln:
Å f-n är det så Grunge låter - jag trodde det var sån där när sångaren brölar långt ner i halsen så man inte hör något av vad han sjunger ackompanjerad av pålkransguror
Det här låter ju mer som CSN med stämmor och allt! Skulle kunna vara en Crosby-låt - ex Wooden ships
Bra låt absolut värd en nyinspelnig - ljudet är rätt "diskantigt" och eftersom det är mycket som händer blir det lite grötigt när allt ligger i mitten
I min smak är det lite för mycket trummor på vissa ställen
Slutet är för långt - det händer inte så mycket - det är mest trummorna som smäller på
spacetrucker:
Häftigt bra låt. Spela gärna in den på nytt :)
Space
Harmonica mike:
Ja det här var coolt.
Nästan lite magi och sånt kan vara svårt att återskapa.Men prova gärna,jag kommer då att lyssna :)
Mike
Blade Runner:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.01.2013, 10:20:32 ---Skön stämning. Ljudet var väl inte det vassaste kanske, speciellt på trummorna låter det replokal. Grym trummis.
Tydligare sång hade varit på sin plats.
Härligt med uppbyggnaden och bra jobbat med dynamiken.
--- Slut citat ---
Tyvärr hade jag inte låten på MP3 så jag slängde in wma filen i Cubase men stängde aldrig av den förinställda eq'n, tror nog den blev lite "diskantig" där av :(
Ska hälsa Dennis att du gillade hans lir :)
Tack för lyssningen å åsikter B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida