Forum > Färdiga produktioner
Bladerunner: Cows in the kitchen
Altsax:
Jag lyssnade på alla dina alster via KRs MP3 spelare när den här kom upp
Var tvungen att dubbelkolla att inte spotify gått igång igen med min riktiga spellista
Och sen dubbelkolla igen, att det verkligen var du som spelade.
Då vaknade jag till och började lyssna på allvar - tur att den var lång :)
Själva låten är perfekt som den är. Jag tycker inte nått ska ändras.
Håller med om magin - det där kan vara svårt att återskapa, att hänga med bandkompisarna så mycket att ni blir sådär nära vänner igen, och kan ha lika kul en gång till - fast bättre uppmickat
Nej - kör på den som den är, det där är ju jättebra
Sen när jag slutade slölyssna och började aktivt leta, så är det klart att det låter billig inspelning här och där, men det är ju inte bandets fel, det hörs så tydligt att det är en grupp duktiga musiker som har kul ihop!
I en köksradio som står på P3 och lite pannbiffar och stekt lök som puttrar på spisen så låter den hur proffsigt som helst. Det är bara i studion med tyst runt omkring som inspelningskvaliten är ett problem, om man inte slölyssnar - för då låter det som proffs igen.
Jocke:
Lyssnade på första delen medan jag läste och fattade inte riktigt förrän det bankade igång... Tycker det här är bra även om tekniken inte låter 2013... men om man släpper referenserna från grunge och 90-tal och i stället går på cykelns linje så är det små detaljer som man kan ha tolerans inför. Kul att höra! :)
Blade Runner:
--- Citat från: Altsax skrivet 18.04.2013, 22:11:15 ---Jag lyssnade på alla dina alster via KRs MP3 spelare när den här kom upp
Var tvungen att dubbelkolla att inte spotify gått igång igen med min riktiga spellista
Och sen dubbelkolla igen, att det verkligen var du som spelade.
Då vaknade jag till och började lyssna på allvar - tur att den var lång :)
Själva låten är perfekt som den är. Jag tycker inte nått ska ändras.
Håller med om magin - det där kan vara svårt att återskapa, att hänga med bandkompisarna så mycket att ni blir sådär nära vänner igen, och kan ha lika kul en gång till - fast bättre uppmickat
Nej - kör på den som den är, det där är ju jättebra
Sen när jag slutade slölyssna och började aktivt leta, så är det klart att det låter billig inspelning här och där, men det är ju inte bandets fel, det hörs så tydligt att det är en grupp duktiga musiker som har kul ihop!
I en köksradio som står på P3 och lite pannbiffar och stekt lök som puttrar på spisen så låter den hur proffsigt som helst. Det är bara i studion med tyst runt omkring som inspelningskvaliten är ett problem, om man inte slölyssnar - för då låter det som proffs igen.
--- Slut citat ---
Tack tror jag? Betyder det att resten av mina låtar sög.... :P
Skämt å sido så förstår jag va du menar,,, svårt å få ihop det gänget pga tidsbrist ifrån typ alla håll, sångaren har ett gäng med band å projekt, trummisen spelar i ett av dom banden + lite sido projekt och jobbar natt, basisten bor kvar i Skåne å spelar i nått kompis band å jag bara é (jobbar typ 50 timmar i veckan pga gumman studerar)!!!!
Men jag tänker att nån dag så jäv..r så fixar vi det med ny teknik :ph34r:
Blade Runner:
--- Citat från: Jocke skrivet 19.04.2013, 12:16:16 ---Lyssnade på första delen medan jag läste och fattade inte riktigt förrän det bankade igång... Tycker det här är bra även om tekniken inte låter 2013... men om man släpper referenserna från grunge och 90-tal och i stället går på cykelns linje så är det små detaljer som man kan ha tolerans inför. Kul att höra! :)
--- Slut citat ---
Tror att om man hade spelat in den då med hjälp av typ cubase (Fanns bara Atari Falcon då som kunde spela in wav å den hade vi inte) så att man hade kunnat klippa, put on effekter å dylikt efteråt. Då kanske man hade kunnat pushat upp kvaliteten ett snäpp!?
Tyvärr kommer jag inte ihåg snubbens namn i studion så att man kunde fått rullbanden :(
MaxB:
Härligt!
Skulle vara häftigt att höra den här i en bra mix.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida