Kontrollrummet

Trillian

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Deckarjazz för småstressiga

LÅTNAMN: Trillian
GRUPP: Trillian
GENRE: Deckarjazz
LÅTLÄNGD: ett par-tre minuter
KOMPOSITÖR: SW
PRODUCENT: SW
FORMAT: mp3

Färdig demo från demo-cd. Funderar på att arra om för nya bandet Nose Cream där vi även har sax.

Tyck till om vad som helst?
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:52:54 by Wernborg »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Jag får ett fel meddelande,sidan kan inte visas..


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Borde det inte stå: "Sidan kan inte höras"
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Det är något problem med nedladdning av den där filen. Hittils har alla andra filer fungerat, men Wernborg har lyckats få en så exotisk låt att den inte fungerar. Detta undersöks.

edit: uppföljning av problemet här!
« Senast ändrad: 23.02.2007, 15:11:04 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
här funkar det iallafall..

Cool låt, känns som en signatur från en polisserie från 70-talet med gott om mikrofonfrisyrer.
blargh


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
IT WORKS!

Finns en viss typ av musik som tvingar mig att digga med huvudet i sidled..helt sjukt. Sån hämusik gör det, men är det bra eller dåligt?

Oerhört bra genomfört, fast lite stressigt?

Sån här musik ska nog funka bra i band, helst live.....
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp nu funkar det.

Då ska vi se vad Steffo har hittat på.

Fullt ös! Coolt! Ja liret kan man då inte klaga på.Mera en uppvisning om hur du hanterar dina instrument,än en bra låt kan jag väl säga.Grymt lirat! Men kanske inte så kommersiellt gångbart.Jazz man yeeaaahh! Med orientaliska inslag i intro och outro..Snyggt.Bra mix!

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Skön leadstämma. Nä klaga på spelandet kan man som sagt inte.
Saknar kanske lite värme i soundet, hur man nu får till sådant och så vill jag ha det lite bredare fast det kanske kommer i nästa version. Snyggt var det.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Detta får mig att tänka på Karmakanic - Where earth meets the sky.
Skönt gung...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härligt. Tack för alla fina ord. Bättre drag på detta demoforum är på Studios ... redan. :wub:



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
OJ, oj här kan man digga loss! Jävligt bra. Du skulle lira på Linköpings jazz- och bluesfestival om en månad.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
OJ, oj här kan man digga loss! Jävligt bra. Du skulle lira på Linköpings jazz- och bluesfestival om en månad.
Japp. Tänk om man bara hade ett band också. Men det är på G. Nästa år kanske. Har du känningar?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, lite...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sån här musik ska nog funka bra i band, helst live.....

Men detta är ju ett band jue.... Själv bara skyldigt till komposition och gitarrspel. -_-


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, jo, menade nog bara live egentligen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter.  :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...

Gitarr o bas - underbart skönt lir, svänger ju kalasfett! Jag gillar verkligen basspelet, tillför så mycket och det är tight och snyggt lirat också. Skulle nästan vilja kalla stilen för jazzfunk eller något sådant. Överlag - en skön låt som svänger - jag gillar det!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter.  :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...

Gitarr o bas - underbart skönt lir, svänger ju kalasfett! Jag gillar verkligen basspelet, tillför så mycket och det är tight och snyggt lirat också. Skulle nästan vilja kalla stilen för jazzfunk eller något sådant. Överlag - en skön låt som svänger - jag gillar det!

Tack. Kul att du diggar.
Detta är inspelat på digitalporta helt live. Endast solo pålagda. Trummorna inspelade med tre-fyra dåliga dynamiska mikar och obefintlig kunskap om truminspelning. :lol: Kan bero på det... Det är mest låten jag behöver input på eftersom det ev. ska spelas in igen.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det första jag tänkte på när låten startade är hur tunna trummorna låter.  :unsure: Virvlen låter lite papp (borde varit mer snärtig för den här musiken) och bastrumman går knappt fram alls. Gäller i min lyssning så klart...

Gitarr o bas - underbart skönt lir, svänger ju kalasfett! Jag gillar verkligen basspelet, tillför så mycket och det är tight och snyggt lirat också. Skulle nästan vilja kalla stilen för jazzfunk eller något sådant. Överlag - en skön låt som svänger - jag gillar det!

Tack. Kul att du diggar.
Detta är inspelat på digitalporta helt live. Endast solo pålagda. Trummorna inspelade med tre-fyra dåliga dynamiska mikar och obefintlig kunskap om truminspelning. :lol: Kan bero på det... Det är mest låten jag behöver input på eftersom det ev. ska spelas in igen.

Låten i sig själv gillade jag som den är. Hade kanske blivit ännu mer kalas med sång på ett par partier... då blir det ju genast mer lättillgängligt på något sätt. Men jag köper den utan sång också. :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Fan helt plötslig sitter man i ett mörktrum men pastorius brevid som mumlarnågot om en femfatal som skymtats i hägersten.
Vi jagar henne genom arabiska nätter o ljusa back partier.

Gillar låten o basen :D skit bra guran är ju som vanligt avundsjukt bra. Bläset kommer väll upp i en nyversion saknar det . hör bara en anntydan.
Skulle nog vara nice med lite synt o elpiano att dubla vissa melodeier till nästa inspelning..

Slutet gott allting gott som vanligt :D
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fan helt plötslig sitter man i ett mörktrum men pastorius brevid som mumlarnågot om en femfatal som skymtats i hägersten.
Vi jagar henne genom arabiska nätter o ljusa back partier.

Gillar låten o basen :D skit bra guran är ju som vanligt avundsjukt bra. Bläset kommer väll upp i en nyversion saknar det . hör bara en anntydan.
Skulle nog vara nice med lite synt o elpiano att dubla vissa melodeier till nästa inspelning..

Slutet gott allting gott som vanligt :D

Hehe
Basen liras av en hyperaktiv pastorius/gary willis fantast som aldrig vilar. Passar underbart till denna låt tycker.
Tack för övrigt beröm. Hej. / S


DåligtGehör

  • Gäst
Vem gillar inte deckarjazz? Bra sväng!

Fan man kan ju se på alla de där mer eller mindre töntiga gamla 70-tals deckarserierna bara för musiken.


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Tusan vilket tempo...funkgitarr i racerfart!..överlag kanonbra! dock kändes det en aning stressat bitvis särskilt funkkompet wackawacka..
Sologitarrspelet är gött, gillar melodislingorna! Pianot var vårdslöst coolt....hehe
Cool låt!.. :D


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Jag hör Gabor Szabo, en del Supersister. Kanske lite Larry Coryell. Alla coola killar. Låten är ju liksom uppbyggd av chorus att sola på, så jag skulle vilja slå ett slag för fler/längre solon innan temat upprepas.

Jag förstår att de flesta här är engagerade när det gäller hur musiken skall (fysiskt/akustiskt) låta, men jag tycker att historien om HUR det spelades in är en lika viktig del av musiken som t.ex. ackorden är. Det låter som det låter. Jag älskar trummorna, särskilt efter redogörelsen över hur enkelt det var inspelat. Ljudet berättar ytterligare en story parallell till låtens melodi eller form. Ibland önskar jag att folk kunde sluta ursäkta sig över ljudet (för att det inte låter som en Bob Rock-produktion), och istället ge det faktiska ljudet ett sammanhang.
     Det där lät konstigare än jag menade det. Jag tycker det låter bra.
« Senast ändrad: 27.02.2007, 23:37:17 by yessongs »
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Gött sväng och bra gitarrlir (särskilt wah-wah delarna och de mer distade solot), har lite svårare för de "slickare" melodisolona, inte min tekopp men det är ju bara en smakfråga, ingen sanning :huh:
Svänger på bra i alla fall! :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag hör Gabor Szabo, en del Supersister. Kanske lite Larry Coryell. Alla coola killar. Låten är ju liksom uppbyggd av chorus att sola på, så jag skulle vilja slå ett slag för fler/längre solon innan temat upprepas.

Jag förstår att de flesta här är engagerade när det gäller hur musiken skall (fysiskt/akustiskt) låta, men jag tycker att historien om HUR det spelades in är en lika viktig del av musiken som t.ex. ackorden är. Det låter som det låter. Jag älskar trummorna, särskilt efter redogörelsen över hur enkelt det var inspelat. Ljudet berättar ytterligare en story parallell till låtens melodi eller form. Ibland önskar jag att folk kunde sluta ursäkta sig över ljudet (för att det inte låter som en Bob Rock-produktion), och istället ge det faktiska ljudet ett sammanhang.
     Det där lät konstigare än jag menade det. Jag tycker det låter bra.


Hehe. Det här får mig nästan att lägga ner tanken på att nyinspela låten. Bugar och bockar. Tack.
/ Wernborg


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Härligt gung. :)
Nice guralir, som vanligt :rolleyes: , basen är riktig skön oxå.
Det enda som jag tycker låter sådär är trummorna. Skulle gärna ha dem lite högre i volym.
Gött jobb
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Schecter

Uj va stressad jag blev... men det gör absolut ingenting!  :lol:

Skitbra!  :D
www.grahnsmusik.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
här funkar det iallafall..

Cool låt, känns som en signatur från en polisserie från 70-talet med gott om mikrofonfrisyrer.

 :P
Tack! Det var vårt ledmotiv till bandet också.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Detta får mig att tänka på Karmakanic - Where earth meets the sky.
Skönt gung...

Ingen aning vad det är, men jag tar det som en komplimang. Tackar!  :P


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vem gillar inte deckarjazz? Bra sväng!

Fan man kan ju se på alla de där mer eller mindre töntiga gamla 70-tals deckarserierna bara för musiken.

Mer deckarjazz till folket. Visst är serierna underbara. Streets of San Fransisco är en höjdare.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tusan vilket tempo...funkgitarr i racerfart!..överlag kanonbra! dock kändes det en aning stressat bitvis särskilt funkkompet wackawacka..
Sologitarrspelet är gött, gillar melodislingorna! Pianot var vårdslöst coolt....hehe
Cool låt!.. :D

Tackar som gillar.  :rolleyes:
Pianist blir glad för den kommentaren. Ska hälsa.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gött sväng och bra gitarrlir (särskilt wah-wah delarna och de mer distade solot), har lite svårare för de "slickare" melodisolona, inte min tekopp men det är ju bara en smakfråga, ingen sanning :huh:
Svänger på bra i alla fall! :)

Hehe. Wha-wha is my middle name. Tack.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härligt gung. :)
Nice guralir, som vanligt :rolleyes: , basen är riktig skön oxå.
Det enda som jag tycker låter sådär är trummorna. Skulle gärna ha dem lite högre i volym.
Gött jobb
Mvh / djonas


Tack ska du ha.  :rolleyes:
Svårt att mixa om denna. Har bara kvar slutmixen tyvärr.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Uj va stressad jag blev... men det gör absolut ingenting!  :lol:

Skitbra!  :D

Positiv stress alltså  :lol: Fräckt.


Utloggad VIEGA

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Skickligt! mycket. Låter som något i stil med Shaft möter Rocky. skulle kanske behövas ösa på lite med en maximizer bara. likt mina egna mixar. skit i dynamiken bara det låter!! hehe.

bra jobbat!

mvh