Forum > Demolåtar
Freddy - Crown and the ring (Manowar cover)
Dividend:
Lyssnat nu.
Kan inte se skogen för alla träden, vilket betyder att pga att låten är så bra så funkar nog vilken tolkning som helst. ;) Ha det i åtanke, men det här låter riktigt bra. Kören låter bättre än den manskör manowar kör med live oftast. (Fast tror du kan feta till den ytterligare med stämmor och prylar!)
Annars funkar riffet. Riktigt passande. Ansatsen till solo, kanske kan filas på också? Mixen låter förstås som den gör, slaskig (speciellt när solot går), men det vet du nog om.
Lem-Eddi kan nog funka riktigt bra på leaden.
Jocke:
--- Citat från: Freddy skrivet 22.01.2013, 23:53:48 ---Tja tja,
Heads up! Låten börjar tvärt!!
Alltid gillat denna Manowar-låt, så har tänkt göra en cover på den för ett framtida projekt. Låten är egentligen lugn, har ändrat om lite, hoppas att jag inte slaktar den helt :)
Mainsången är en tagning rakt igenom, så det är lite "livekänsla" så att säga. Men det kommer byggas ut och slipas till, vad tror ni? Funkar formen?
--- Slut citat ---
Tycker det funkar fint! :) Har ju inte hört orginalet så nu är det så här det ska vara! ;-)
--- Citat från: Freddy skrivet 23.01.2013, 00:41:19 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 23.01.2013, 00:11:58 ---Kom på en galen idé - låt mig testa leaden på denna?
--- Slut citat ---
Varför inte, kör! :)
--- Slut citat ---
Det här kan bli riktigt intressant! :) Ställ in nivåerna innan du öppnar förpackningen! :lol: :rolleyes:
tigersoul:
Klipper lite lätt på min Macbook (så viss reservation på det) annars funkar väl det här fint? Lite live känsla är det allt, känns nästan som du dragit in det med en dynamisk mick även om det inte eg låter så på soundet. :P
LITE skränigt kanske men det kanske är den eminenta macbook högtalaren :P
Dividend:
j
tigersoul:
Gillar krigskören bakom tillsammans med pangandet, är det andra världskriget? :P *skämtar*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida