Forum > Demolåtar

Freddy - Crown and the ring (Manowar cover)

<< < (4/4)

MacTS:
Lyfter upp denna efter tips från Dividend! Detta är en av mina favoritlåtar alla kategorier.....

I början tyckte jag först att det lät skit:-)
 ......men, när jag lyckades tänka bort originalet så gick det bättre.
Refrängerna tycker jag funkar bra. Maffiga å fina.
Vers 2 och 3 är också bra.
Däremot har jag svårt för första versen. Om jag gjort den skulle jag ha gjort den lugnare kompmässigt för att sen bygga upp intensiteten under låtens gång.
Halvsvajig sång på sina ställen som jag inte riktigt vet om du gör med flit..för på vissa partier sjunger du sjukt bra! Jag skulle se över sången lite.

Modig cover som jag tycker är på god väg, å jag tror du kan få den riktigt bra om du vill!

zorrow:
Skitkul! Finfint gitarrspel så man blir avis... Mixen har lite kvar med digitaldist och trummor som behöver shapas upp. men totalt sett en härlig variant på en klassiker.  :D

Freddy:

--- Citat från: MacTS skrivet 19.03.2013, 00:08:35 ---Lyfter upp denna efter tips från Dividend! Detta är en av mina favoritlåtar alla kategorier.....

I början tyckte jag först att det lät skit:-)
 ......men, när jag lyckades tänka bort originalet så gick det bättre.
Refrängerna tycker jag funkar bra. Maffiga å fina.
Vers 2 och 3 är också bra.
Däremot har jag svårt för första versen. Om jag gjort den skulle jag ha gjort den lugnare kompmässigt för att sen bygga upp intensiteten under låtens gång.
Halvsvajig sång på sina ställen som jag inte riktigt vet om du gör med flit..för på vissa partier sjunger du sjukt bra! Jag skulle se över sången lite.

Modig cover som jag tycker är på god väg, å jag tror du kan få den riktigt bra om du vill!

--- Slut citat ---

hehe tackar, kul att du ville lyssna och kommentera (Tack divi också :) )
Jag har börjat känna på den, den kommer bli väldigt mycket mer genomarbetad innan final release, så jag hoppas du kommer digga den när den är klar.

--- Citat från: zorrow skrivet 23.03.2013, 16:40:16 ---Skitkul! Finfint gitarrspel så man blir avis... Mixen har lite kvar med digitaldist och trummor som behöver shapas upp. men totalt sett en härlig variant på en klassiker.  :D

--- Slut citat ---

Tackar zorrow! Kul att du gillar. Den e rätt rough, men det ska styras upp! Jag har lyssnat mycket på Manowar och det är kul att få "hedra" dom med en låtslakt, hehe :O

cykeln:
Funkar formen undrar du. Och jag har ingen aning.
Har inte hört talas om Manovar och inte hört låten.
Låter som en standard hårdrocklåt i mina öron.
Inte samma goda ljud och produktion som du brukar skicka upp.
Lätt rörigt och på något sätt instängt ljud?
Flyhänt gitarrsolo dock.
Dina egna låtar är bra mycket intressantare än denna

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion