Kontrollrummet

IronOleg - Planets (En "rymdig" låt)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ironoleg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Hej, nu har jag skapat en ny "rymdig" låt. Lyssna, njut och kommentera!
Den passar perfekt såhär en kall vinterkväll!
Här kommer den!

&feature=youtu.be


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön stämning! lite livlösa trumprylar..blir bättre när det drar igång lite..saknar sång på denna. Som ett backingtrack kan det ju funka, men tycker inte den står på egna ben riktigt som den är nu..men gillar som sagt stämningen, bygg på den!  :)


Utloggad ironoleg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Skön stämning! lite livlösa trumprylar..blir bättre när det drar igång lite..saknar sång på denna. Som ett backingtrack kan det ju funka, men tycker inte den står på egna ben riktigt som den är nu..men gillar som sagt stämningen, bygg på den!  :)

Tackar så mycket. Ja trummorna kanske är lite enkla. Men jag tycker att det finns en viss charm i det också :)
Jag har funderat på sång, men när man sjunger som en gammal kråka så får man försöka komma på något annat :) 


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kommer att tänka på forntida nattradio - Stjärnornas musik. Det var väl Oxygene? Jag skulle önska ett "utbrott"/släpp vid 2/2:20 eller 3 så att det kom igång och blev mer låt än ambience... Men det kan ske mer är min önskan än ditt mål? ^^ Behaglig och trevligt att lyssna på! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad ironoleg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Kommer att tänka på forntida nattradio - Stjärnornas musik. Det var väl Oxygene? Jag skulle önska ett "utbrott"/släpp vid 2/2:20 eller 3 så att det kom igång och blev mer låt än ambience... Men det kan ske mer är min önskan än ditt mål? ^^ Behaglig och trevligt att lyssna på! :)

Tack så mycket! :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Stämningsfullt. Men den tankar så långsamt här att jag bara kunde lyssna på halva :unsure:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ironoleg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Stämningsfullt. Men den tankar så långsamt här att jag bara kunde lyssna på halva :unsure:

Tack så mycket! :)