Jag gillar ju som bekant bas och basslingan motiverade mig att lyssna ända till slutet!
Inte alls så att det är dåligt - tvärtom - men inget jag skulle lyssna på om det inte var här!^^
Tummen upp!
Påminner i stilen om Jan Malmsjös tolkning av den franska visan:
Tack för tummen!
och vad kul att få höra den visan igen - den är en gammal favorit. vilken populärmusik man gjorde på den tiden - kvalitet!
Det är väl en Leo Ferrer låt och Janne Forsell skrev väl texten.
Tycker det här är jättefint! Spännande arr, fint framfört och bra text!
Vad gäller mixen tycker jag sången skulle höjas lite efterhand som musiken fyller på och blir starkare.
Tycker nog också att mixen är i basigaste laget. Bra låt!
/Asti
Tack för det fina omdömet!
kan hålla med om att sången skulle kunna höjas något efterhand.
Har också hört lite basighet i några av de högtalare jag lyssna - men inte i andra
Jag gillar ju som bekant bas och basslingan motiverade mig att lyssna ända till slutet!
Inte alls så att det är dåligt - tvärtom - men inget jag skulle lyssna på om det inte var här!^^
Ja det är en snygg basslinga han gjort!
och så är det - kul att du lyssnade ändå och skrev - Uppskattas!
Kulturmusik. 
Inte min påse direkt, men snyggt gjort. Mixen är väldigt basig. Inte på smaksaksnivå, utan jag var tvungen att sänka basen för att det blev olyssningsbart i min bilstereo.
Snyggt i övrigt!
Kulturmusik - tack för det! Gillas!

OK så du hade också, som Asti, överslag på basen - noteras.
Tack!
Mycket Mycket bra! Spännande med lite nya grep i denna genre, bla spacat delay på rösten.. Vistradition anno 2012. Gillar även mycket hur du sjunger, uttryck, text, och allt sitter som en smäck. Inte för basigt i min monitorer med subbas.. Grattis till en mycket fin prestation!
Oj - stort tack! Ja, ett försök att utveckla visformen - det där enkla men med lite ny krydda. Kryddan är helt YdderFs förtjänst!
Kul att du gillar sången också - det är ju en mycket enkel melodi men jag försöker variera den med känslan.
Ok - du hade inte basigheten - hmm det verkar vara lite olika.
Tack för det!
Arret är helsäkert gjort men tyvärr funkar det inte för mig med bl a militärtrumma till denna skira visa.
Nej, så kan det ju vara. Jag reagerade också lite på den när jag först fick arret. Men efter ett tag tyckte jag att det kändes rätt - att det stämmer med textens längtande, desperata innehåll och känsla.
Tack för lyssning och synpunkter!