Kontrollrummet

De Gränslösa - Kom!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Kom!
ARTIST/GRUPP: De Gränslösa
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 2.59
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
TEXT: Stefan Olsson
PRODUCENT: YdderF
EV. MEDVERKANDE: YdderF på alla instrument, Cykeln på sång
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

La upp en demodemo på denna för ett tag sen för att få lite synpunkter på om det var något att fortsätta på. Eftersom det var några som tyckte det, och jag själv ville se vad det kunde bli, så skickade jag en förfrågan till YdderF om han kunde tänka sig förbarma sig - och det kunde han! Ja vad säger man - han är magisk!

Det är en färdig demo så vi kommer nog inte jobba något mer med den, men jag tänkte att ni skulle få höra hur det blev.


Kom!

Kom in i mitt liv
Kom på visit
Ta vilken väg du vill
men skynda dig hit
   
Kom in i mitt hus
Öppna en dörr
Känn hur mitt hjärta slår
Som ingen gjort förr

Kom in i mitt rum
Säg några ord
Se mig i ögonen
Skaka min jord

Kom in och kom ut
Håll mig tills världen tar slut
Kom ut och kom in
Håll mig i kärleken din

Kom ut och kom in
Håll mig i kärleken din
Kom in och kom ut
Håll mig tills världen tar slut
« Senast ändrad: 23.01.2013, 19:36:17 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tummen upp!

Påminner i stilen om Jan Malmsjös tolkning av den franska visan:

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker det här är jättefint! Spännande arr, fint framfört och bra text!
Vad gäller mixen tycker jag sången skulle höjas lite efterhand som musiken fyller på och blir starkare.
Tycker nog också att mixen är i basigaste laget. Bra låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag gillar ju som bekant bas och basslingan motiverade mig att lyssna ända till slutet! :) Inte alls så att det är dåligt - tvärtom - men inget jag skulle lyssna på om det inte var här!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kulturmusik. :)

Inte min påse direkt, men snyggt gjort. Mixen är väldigt basig. Inte på smaksaksnivå, utan jag var tvungen att sänka basen för att det blev olyssningsbart i min bilstereo.

Snyggt i övrigt!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Mycket Mycket bra! Spännande med lite nya grep i denna genre, bla spacat delay på rösten.. Vistradition anno 2012. Gillar även mycket hur du sjunger, uttryck, text,  och allt sitter som en smäck. Inte för basigt i min monitorer med subbas.. Grattis till en mycket fin prestation!  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Arret är helsäkert gjort men tyvärr funkar det inte för mig med bl a militärtrumma till denna skira visa.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag gillar ju som bekant bas och basslingan motiverade mig att lyssna ända till slutet! :) Inte alls så att det är dåligt - tvärtom - men inget jag skulle lyssna på om det inte var här!^^
Tummen upp!

Påminner i stilen om Jan Malmsjös tolkning av den franska visan:

Tack för tummen!
och vad kul att få höra den visan igen - den är en gammal favorit. vilken populärmusik man gjorde på den tiden - kvalitet!
Det är väl en Leo Ferrer låt och Janne Forsell skrev väl texten.

Tycker det här är jättefint! Spännande arr, fint framfört och bra text!
Vad gäller mixen tycker jag sången skulle höjas lite efterhand som musiken fyller på och blir starkare.
Tycker nog också att mixen är i basigaste laget. Bra låt!
/Asti
Tack för det fina omdömet!
kan hålla med om att sången skulle kunna höjas något efterhand.
Har också hört lite basighet i några av de högtalare jag lyssna - men inte i andra

Jag gillar ju som bekant bas och basslingan motiverade mig att lyssna ända till slutet! :) Inte alls så att det är dåligt - tvärtom - men inget jag skulle lyssna på om det inte var här!^^
Ja det är en snygg basslinga han gjort!
och så är det - kul att du lyssnade ändå och skrev - Uppskattas!

Kulturmusik. :)
Inte min påse direkt, men snyggt gjort. Mixen är väldigt basig. Inte på smaksaksnivå, utan jag var tvungen att sänka basen för att det blev olyssningsbart i min bilstereo.
Snyggt i övrigt!
Kulturmusik - tack för det! Gillas!  :D
OK så du hade också, som Asti, överslag på basen - noteras.
Tack!

Mycket Mycket bra! Spännande med lite nya grep i denna genre, bla spacat delay på rösten.. Vistradition anno 2012. Gillar även mycket hur du sjunger, uttryck, text,  och allt sitter som en smäck. Inte för basigt i min monitorer med subbas.. Grattis till en mycket fin prestation!  :)
Oj - stort tack! Ja, ett försök att utveckla visformen - det där enkla men med lite ny krydda. Kryddan är helt YdderFs förtjänst!
Kul att du gillar sången också - det är ju en mycket enkel melodi men jag försöker variera den med känslan.
Ok - du hade inte basigheten - hmm det verkar vara lite olika.
Tack för det!

Arret är helsäkert gjort men tyvärr funkar det inte för mig med bl a militärtrumma till denna skira visa.
Nej, så kan det ju vara. Jag reagerade också lite på den när jag först fick arret. Men efter ett tag tyckte jag att det kändes rätt - att det stämmer med textens längtande, desperata innehåll och känsla.
Tack för lyssning och synpunkter!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra här gränsgänget.

Basen ja,den kan jag leva med men bastrumman hotade mitt välbefinnande i hörlurslyssningen  :) annars kanoners och snyggt ylat/arrat.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Men vad jag tycker du har bra kontroll på rösten. Känns att den blir bättre och bättre och att du har bättre och bättre koll på vad du gör och kan göra med den.
Det är en njutning att lyssna på dig!  :wub:

Vem kan segla förutan vind ligger där latent och retas lite.  B)
« Senast ändrad: 23.01.2013, 18:59:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Kulturmusik sa någon, instämmer där. Det är dock inte något som betyder att det är dåligt. Det här är intressant o ska avnjutas med öronen på 100% i en fotölj utan stress. Där är den klockren!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra här gränsgänget.
Basen ja,den kan jag leva med men bastrumman hotade mitt välbefinnande i hörlurslyssningen  :) annars kanoners och snyggt ylat/arrat.
Mike
Tack Mike!
Noterar bastrumman
men också kanoner, yl och arr!

Men vad jag tycker du har bra kontroll på rösten. Känns att den blir bättre och bättre och att du har bättre och bättre koll på vad du gör och kan göra med den.
Det är en njutning att lyssna på dig!  :wub:
Vem kan segla förutan vind ligger där latent och retas lite.  B)
Det tackar jag för - kul att du gillar!
Vem kan segla ligger alltid latent  :D

Kulturmusik sa någon, instämmer där. Det är dock inte något som betyder att det är dåligt. Det här är intressant o ska avnjutas med öronen på 100% i en fotölj utan stress. Där är den klockren!
Vi tackar för att vi får vara kultur och får avnjutas i fotölj - det känns helt rätt!
Tackar för klockan!

-----
Tack alla som lyssnat.
Jag är jätteglad och tacksam för att ha fått möjlighet att sjunga till Freddys otroliga spel och produktion!
Freddy tyckte inte han var helt klar men tiden räckte inte till
Jag är inte 100 med sången, men för att vara en hemmapålunchtagning får den duga
Kanske någon gång tas den fram och putsas på
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten