Forum > Demolåtar

Tigersoul - Amy's song

<< < (3/5) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.01.2013, 16:30:48 ---Det kan ju räcka med att du drar upp harpan lite i ljudbilden,då den ligger lite långt bak för fulländning.Jag tänkte pianot som avbytare till harpan alternativt några ackord effektfullt tryckta här och där..Nåja,det är snyggt arrat så du kan fundera på små subtila inlägg här och där.Kanske nån blås grej/flöjt via Halion...

Dra igång C7 tråden.Jag vet att Minst en till kommer att köpa c7 sedan finns det ju ett gäng sedan tidigare.

Mike

--- Slut citat ---

Det har jag övervägt att göra iaf delvis på partier där den inte hörs alls. Får väl se om det kan tryckas ditt ett piano plonk här o var också, det visar sig! Nu har jag brutalt mkt olika saker på gång alltså: 3 låtar att jobba med o håller på o skriver 2 vid sidan om. Puh!

Skapar en tråd det där måste vi dryfta lite på rätt ställe :P

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.01.2013, 16:30:48 ---Det kan ju räcka med att du drar upp harpan lite i ljudbilden,då den ligger lite långt bak för fulländning.Jag tänkte pianot som avbytare till harpan alternativt några ackord effektfullt tryckta här och där..Nåja,det är snyggt arrat så du kan fundera på små subtila inlägg här och där.Kanske nån blås grej/flöjt via Halion...

Dra igång C7 tråden.Jag vet att Minst en till kommer att köpa c7 sedan finns det ju ett gäng sedan tidigare.

Mike

--- Slut citat ---
[off-topic]Varför ska ni skapa en speciell C7-tråd?
Det finns ju många andra fina 7-ackord..?  :unsure:[/off-topic]

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 21.01.2013, 21:06:13 ---[off-topic]Varför ska ni skapa en speciell C7-tråd?
Det finns ju många andra fina 7-ackord..?  :unsure:[/off-topic]

--- Slut citat ---

Asti, mannen som kommer få skämt att bli mot reglerna på KR hö hö skämta bara :p  :wub:

Dividend:
Har inte läst några kommentarer.

Gillar arret, även om man kan fila på "orkestern". Refrängen känns mer som en brygga till den riktiga refrängen som inte är där :) Jag gillar din röst här.

Jättebra annars
Tycker nog den förtjänar en "redig" refräng. ;)

tigersoul:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.01.2013, 12:30:45 ---Har inte läst några kommentarer.

Gillar arret, även om man kan fila på "orkestern". Refrängen känns mer som en brygga till den riktiga refrängen som inte är där :) Jag gillar din röst här.

Jättebra annars
Tycker nog den förtjänar en "redig" refräng. ;)

--- Slut citat ---

- Den är nog lite bryggartad ja nu när du nämner det, känns lite som den är på väg upp till någon slags "disneysfilms-refräng" ;) jag är dock väldigt "klar" med texten så det blir nog inte så pass stora förändringar i låten nu, men lite fil på orkestern har jag tänkt mig o jag dividerar fortf stickets vara eller inte vara. Ja röstläget blev ganska klockren här, en tagning rakt igenom hittade rätt direkt. Kul du gillar ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion