Forum > Demolåtar

Tigersoul - Amy's song

<< < (5/5)

tigersoul:

--- Citat från: cykeln skrivet 22.01.2013, 23:38:05 ---Fin låt!
gillar att harmonierna sticker iväg lite oväntat på några ställen
Bra sång, rösten passar perfekt till låten.
Arret är också bra men kanske skulle kunna varieras mer. Stråkarna blir lite statiska och "stela"

--- Slut citat ---

- Uppskattar det själv också med lite "galna" harmonier här o var där det passar. Sen har de en funktion i låten som kanske är lite väl subtil för att märkas, men vad tusan det låter bra :P

Ja stråkarna rullar ju bara på det skulle nog inte skada med en variation eller något nytt inslag.

--- Citat från: bjurte skrivet 23.01.2013, 02:28:12 ---Jag gillar mjukheten och harmonierna i denna,men det blir kanske lite "Enya statiskt" ;) i arret..
Ähh.. Kommer hon undan med det gör du det oxo! B)

--- Slut citat ---

- Haha kanske, fast någon variation kanske inte skulle skada direkt, kanske några "svar" på sången etc.

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2013, 09:47:51 ---Jag gillar idén med stråkarna men skulle önska att de har snabbare attack. De släpar i dynamiken i jämförelse med sången men det ingen annan som noterat detsamma.
Astis idé med en understämma tror jag på. För mig är det en stämma som sjunger exakt samma text på en eller så få toner som går.

--- Slut citat ---

- Du har hört helt rätt skarpörade Max :P Jag var lat och la faktiskt noterna en halv sextondel tidigt för att det inte ska släpa allt för mycket. Ett bättre alternativ är helt klart att gå in o vrida i Halion. Är dock inte helt hundra på om det finns någon attack inställning. Tyvärr verkar Halion SE som medföljer Cubase vara ganska begränsat vad gäller att mickla runt med instrumenten. Tanken är väl att man ska köpa skarpa versionen o få de möjligheterna men den är dyr o jag kan tycka det är snålt att inte lägga med de här möjligheterna. Men ska som sagt titta noggrannare innan jag svär ve och förbannelse :P

Understämman, tänker du med "en eller få toner" att stämman vilar kvar på lämplig ton istället för att vandra runt med leadstämman helt enkelt? Ja en understämma kan nog fungera, ska suga på saken!

MaxB:
Då var jag inte först ändå  :P
Ja, shop menade jag med en understämma. Att ligga kvar på nån ton

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2013, 16:44:15 ---Då var jag inte först ändå  :P
Ja, shop menade jag med en understämma. Att ligga kvar på nån ton

--- Slut citat ---

Haha nja, jag har bara noterat det o inte gjort något åt det. Jag noterar ständigt en miljon saker man kan göra bättre men jag begränsar mig för att sätta kreativiteten först o sen åtgärda bit för bit det som är relevantast.

Då fattade jag rätt, det tror jag också kan funka!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion