Forum > Demolåtar
MaxB - You're never alone
Roffe H:
"Go on" MaxB...det brukar ju bli bra tillslut, det du gör. :D (texten funkar ju)
/Roffe H
Dividend:
Nog en av dina bästa sångmelodier hittills! :)
Intresserad av hur det här ka ntänkas utvecklas!
equality:
:D Kul att höra hur den utvecklas och hur du tänker . Den blir jättebra till slut.
Jocke:
Gillar första projektidén den andra fattar jag inte riktigt ännu...
Tycker du ska utveckla kompet som finns bakom:
"You loose grip - of reality
and you have nowhere to go
Nä, det är för tidigt..."
...precis i början.
Påminner lite om Madness eller något annat från SKA-eran... med en så stompig vers tror jag "walking" kan ge ett skönt "släpp" i refrängen. Va kul ni verkar ha! :)
MaxB:
La en grund att arbeta vidare från. Hoppas Matteman kan och vill leka vilt med pianot och så...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureNeverAlone_20130203.mp3[/mp3]
--- Citat från: Jocke skrivet 03.02.2013, 13:03:54 ---Gillar första projektidén den andra fattar jag inte riktigt ännu...
Tycker du ska utveckla kompet som finns bakom:
"You loose grip - of reality
and you have nowhere to go
Nä, det är för tidigt..."
...precis i början.
Påminner lite om Madness eller något annat från SKA-eran... med en så stompig vers tror jag "walking" kan ge ett skönt "släpp" i refrängen. Va kul ni verkar ha! :)
--- Slut citat ---
Är första projektiden den där Mattemans spelar boggie-woggiepiano?
Vilken är den andra som du inte fattar - det fattar inte jag? :huh:
Nu fattar jag vilket kompet du menar som skulle utvecklas. Vi hade tänkt ackapela kanske med bas i vers 1 och det du nämner i vers 2, innan refrängen med sin walking bass (som ska in i refrängen). Med din tanke borde vi återkomma till det du pekar på i vers 2, även i vers 3 i så fall. Jag tror det är bra för att sen låta basen vandra igen i refrängen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida