Forum > Färdiga produktioner
Asti - My poor old heart (klar)
MaxB:
Skön lyssning en solig söndag!
Upplever att mixen är fin också!
Sången och stämmorna är goa med varandra!
Asti:
BluesBoy - Ja, jag gillade väl mest början av 70-talet med artister som The Band, Joni Mitchell, Chicago, Cat Stevens, CSN mfl.
när jag tycker dom var som bäst! Roligt att du tycker det låter OK! Flera tycker sången är för hög och jag
har sänkt den en del, men nu vill jag nog inte sänka mer! :)
Eddi - Vad glad jag blir! Verkligen kul att du upplever låten så starkt!
Jocke - Det känns som ett bra betyg! :)
MaxB - Skönt att mixen är OK! Det är mycket det jag gillade med the Band - dom sjöng "för full hals", på lika
villkor stämmor och lead och ibland kunde det vara lite halvsurt eller otajt, men det kändes spontant
och med en jäkla spelglädje. Lite av det hoppades jag få fram med sången.
Tack för värmande kommentarer!
/Asti
Roffe H:
--- Citat från: Roffe H skrivet 31.01.2013, 13:44:44 ---Bra som vanligt Asti, finstämt och skönt (avis att du gör så fina låtar) Lite stänk av Beatles tycker jag mig höra även i denna låt, det gillar jag.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Vi får väl vara avis på varandra då, som redan sagt jättefin låt. Gillar gitarrerna. Tror att det som gör att jag ofta "hakar upp" mig på Beatles i dina låtar är sången, särskilt när du lägger den där fina understämman. (Var det John som var understämmans mästare när Paul eller George sjöng?) :)
/Roffe H
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.02.2013, 00:09:21 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 31.01.2013, 13:44:44 ---Bra som vanligt Asti, finstämt och skönt (avis att du gör så fina låtar) Lite stänk av Beatles tycker jag mig höra även i denna låt, det gillar jag.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Vi får väl vara avis på varandra då, som redan sagt jättefin låt. Gillar gitarrerna. Tror att det som gör att jag ofta "hakar upp" mig på Beatles i dina låtar är sången, särskilt när du lägger den där fina understämman. (Var det John som var understämmans mästare när Paul eller George sjöng?) :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Du menar att vi ska hyra bil av varandra...? :rolleyes:
Roligt att du gillar låten, gitarrerna och understämman! :)
Ja, det var nog oftast John som sjöng "understämman" tror jag!
Tack för dina funderingar!
/Asti f.d. Herz-anställd, numera Avis
Jocke:
Att ni inte gör något tillsammans? Vore ett spännande colab! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida