Forum > Färdiga produktioner
Asti - My poor old heart (klar)
bjurte:
Ja du har många olika strängar på din lyra du.. ;)
Men särskilt stökigt kan man väl inte anklaga denna låt för att fara ??
Bra låt,men jag skriver som i Tigerns låt,mer tryck på Trummorna i båd Berg o Dal..
Sten-Sture Dahl /T.f Berksklättrare
Tokai:
Visst hör man the Band i det här. Snyggt gjort. Bra låt. Gillar: orgeln, tremelogit,
Men det är några saker som jag är lite tveksam till:
slapbackekot på sången. Tycker det inte passar.
Sedan kompet i refrängen. Tycker trummorna ska markera mer (virvel på 2 och 4, baskagge 1 och 3) Och upp med cymbalen. Men det är en smaksak.
För feta körer. Känns lite för maffigt, en(1) överstämma hade räckt tycker jag.
Det lugna, lite avskalade partiet - behövs det?
I verserna känns som ett ackord för mycket, ett mollacord - e-moll eller a-moll, kanske båda.
Kanske lite snabbare tempo i låten - lite rockigare då?
Sigmunds:
Veldig bra låt dette Asti!
Har bare hørt i PC høytalere så langt så jeg skal ikke uttale meg for mye om lydbildet, men jeg får 70-talls vibber.. noe som aldri er feil..
Bra refreng, jeg liker hvordan du har arrangert stemmene! Synes også orgelet gjør akkurat det riktige her.
Ville kanskje gitt gitaren en pause et sted, kanskje det er den som skal fjernes litt i det stille partiet? Blir muligens et bra løft når den kommer tilbake igjen..
Var litt usikker på klangen på vokalen, men den "gillas", gir et tidsriktig lydbilde.
Sofaen.. står den der i virkeligheten? :)
Asti:
tigersoul - Tack för det! Det gör mig glad!
Markus Broberg - Tack, tack!
Jocke - Fan-Astiskt, något för de virtuella fansen..? :rolleyes:
equality - Det är EZ Drummer, Vintage expansion.
bjurte - Ja, 6 st av olika tjocklek! :)
Nej, stökig är nog inte rätt ord, men jämfört med dom vemodiga undergångstoner
jag brukar lägga upp så är väl detta rätt "livat"? :)
Menar du att trummorna ska höjas rent allmänt, eller bara vissa trumdelar?
Tokai - Jag märkte när jag lyssnade i PC-högtalarna (efter jag lagt upp låten) att det blev
lite för mycket reverb. "Slapbackeko" är inget jag medvetet lagt på...
Ja, trummorna brukar jag ha svårt för att få till! Har inte editerat så mycket utan
mest använt färdiga "patterns". Körerna är jag däremot nöjd med och vill nog behålla det så.
Tyckte det behövdes ett break/stick, men det kanske inte passar in riktigt..?
Ska fundera på det där med ackorden i verserna! Tempot testade jag mig fram till och tycker det är rätt OK.
Sigmunds - Roligt att du gillar låten! Ja, 70-talet innehöll mycket bra musik! Kul att du gillar stämmorna!
Dom sitter inte perfekt, men det ger nog å andra sidan en viss live-känsla, som equality var inne på...
Tyckte det passade med en orgel här, men är osäker på om jag hittat det rätta orgelljudet.
Kändes som att det var rätt att använda elgitarren i sticket, det blev lite tomt med bara akustisk gitarr...?
Ska nog sänka reverbet på lead-sången tror jag... Nej, det står ingen soffa i min trädgård! Texten är ren fiktion! :)
Tack allihop för eran fina respons! Ska försöka omsätta era tankar så gott jag kan!
/Asti
Eddi:
Jag vet inte hur du gör med ADT:n men om det är så att du kör den på Inserts så skulle jag vilja föreslå att du istället lägger den på ett FX-track och balanserar det torra i Send - så kan inte MaxB klaga längre (jag håller med honom BTW).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida