Forum > Färdiga produktioner
EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising
Clemens:
Grymma riff! Bra sång! Låter riktigt nice! B) Man blir importerad! :D
Harmonica mike:
Ja då fogar jag in - klart som korvspad.Låter fetgrymt med Bjurtes trummor.
Mike
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 27.01.2013, 14:46:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2013, 13:12:31 ---MaxB längtar!
--- Slut citat ---
Nu är jag klar.. :D
Ska bara be Jocke om lov för upplägg..
4U MAXB
Godkänd för upplägg.. :)
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Rising.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Haha... ;) Precis som jag skulle vara någon gud allsmäktig på något sätt...??? Nä, det här har är ett riktigt bra colab där alla är engagerade och bidrar - toppen! :) Bra jobbat Bjurte! Som jag skrev till dig skulle jag vilja ha lite mer variation mellan olika partier men det löser vi! :)
--- Citat från: Clemens skrivet 27.01.2013, 17:32:49 ---Grymma riff! Bra sång! Låter riktigt nice! B) Man blir importerad! :D
--- Slut citat ---
Tack Clemens! :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2013, 17:36:18 ---Ja då fogar jag in - klart som korvspad.Låter fetgrymt med Bjurtes trummor.
Mike
--- Slut citat ---
Ja, Bjurte har fått till ett otroligt "klipp" i trummorna! :)
Du brukar vara så kunnig Mike - får jag ställa en fråga: Hur kan det vara att det funkar med trummorna "up front" nu? Tidigare tyckte "alla" att de skulle bak i ett större rum...
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 27.01.2013, 19:34:50 ---
Du brukar vara så kunnig Mike - får jag ställa en fråga: Hur kan det vara att det funkar med trummorna "up front" nu? Tidigare tyckte "alla" att de skulle bak i ett större rum...
--- Slut citat ---
Efter ett gäng lyssningar så har jag nästan vant mig med HiHaten men skulle det vara görligt att slänga in Jockes HiHat som test så vore det kul att höra det. Och jag har en teori om gamla trummorna som lät lite mulnare och därför bråkade med basen - därför borde de bakåt för att mer ligga som ett trummuller. Bjurtes nya är klarare och smaskigare och slåss inte med samma utrymme och kan därför accepteras längre fram - hur konstigt det nu låter :)
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.01.2013, 02:46:48 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 27.01.2013, 19:34:50 ---
--- Slut citat ---
Efter ett gäng lyssningar så har jag nästan vant mig med HiHaten men skulle det vara görligt att slänga in Jockes HiHat som test så vore det kul att höra det. Och jag har en teori om gamla trummorna som lät lite mulnare och därför bråkade med basen - därför borde de bakåt för att mer ligga som ett trummuller. Bjurtes nya är klarare och smaskigare och slåss inte med samma utrymme och kan därför accepteras längre fram - hur konstigt det nu låter :)
--- Slut citat ---
Jag har tjöötat lite på Jocke om att få 'original Hihaten' att jämföra med,om jag får den 'isolerad'
kanske jag kan använda mig av den rakt av,eller annars härma den i SD.
Vi får se hur det blir,just Hh:n är ju lite knepig tycker jag,särskilt i SD där den fins i milljärders olika varianter
med olika öppningsgrader...
Annars så har du rätt ang. Hur det kommer sig att dom kan ligga lite mer 'upfront' dom driver mer och
är modernare i sound som helt enkelt funkar bättre i förgrunden,sedan är dom inte heller så Överdrivet komprimerade och attackerar på ett annat sätt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida