Forum > Färdiga produktioner

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

<< < (6/22) > >>

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 19.01.2013, 22:31:48 ---Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs

--- Slut citat ---

Nä, det är lite allmänt lågt för att överdriven kompression låter så illa... kommer att bli en mastring för lite mer "blod" när jag fått godkänt av de andra kollaboratörerna. Du har väl koll på volymkontrollen i SC-playern? Vad sägs om en större förstärkare? ;-)

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.01.2013, 22:41:48 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.01.2013, 22:31:48 ---Är det bara min macbook eller är det extremt låg volym? på soundcloud klippet dvs

--- Slut citat ---

Nä, det är lite allmänt lågt för att överdriven kompression låter så illa... kommer att bli en mastring för lite mer "blod" när jag fått godkänt av de andra kollaboratörerna. Du har väl koll på volymkontrollen i SC-playern? Vad sägs om en större förstärkare? ;-)

--- Slut citat ---

Haha ja jag är ju vid macbooken så jag kan inte råda över watten :P men det jag menar är att det låter som att du lagt själva outputten på -10db eller något, även om den är olimiterad borde den inte vara så här låg den är mkt lägre än den vanliga länken här ovan, jag menar mediaspelaren med länk dvs.

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 19.01.2013, 22:43:06 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 19.01.2013, 22:41:48 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Haha ja jag är ju vid macbooken så jag kan inte råda över watten :P men det jag menar är att det låter som att du lagt själva outputten på -10db eller något, även om den är olimiterad borde den inte vara så här låg den är mkt lägre än den vanliga länken här ovan, jag menar mediaspelaren med länk dvs.

--- Slut citat ---

Menar du på allvar att det är för få watt i en Macbook?  B) Skämt åsido - output på mastern ligger på -0,2dB i topparna. RMS-en ska jag fixa på mastern sedan. De låter lika högt för mig... har du sett den lilla högtalaren uppe till höger på SC-playern?

tigersoul:
Underligt jag ska kika på den men den ska inte vara problemet spelade något annat precis innan men ska kika på det!

Mkt underligt, verkar som det hade blivit något konstigt med just det klippet, en omstart av webläsaren så löste det sig. Nu är det normalt, inte högt, men normalt ;)

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 19.01.2013, 22:56:22 ---Underligt jag ska kika på den men den ska inte vara problemet spelade något annat precis innan men ska kika på det!

Mkt underligt, verkar som det hade blivit något konstigt med just det klippet, en omstart av webläsaren så löste det sig. Nu är det normalt, inte högt, men normalt ;)

--- Slut citat ---

Konstigt... jag vill ju inte vara normal...  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion