Forum > Färdiga produktioner

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

<< < (4/22) > >>

bjurte:
Jahapp!!
Det är så här den blev!!
Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Har nog aldrig hört Eddi sjunga så bra,vi får hälla i han lite mer vin när det är dags för sång nästa gång.....
Gillar låten och stilen.
Men du va låg den är(i jämmförelse med andra låtar här på KR?) man får höjja lyssningen både ett och två snäpp..
Alltid kul att göra saker tillsammans med andra..
Se så glada vi blev!!

DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 11:58:25 ---Jahapp!!
Det är så här den blev!!

--- Slut citat ---

Jupp! :) Kollar du inte dina meddelanden?  ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 11:58:25 ---Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Har nog aldrig hört Eddi sjunga så bra,vi får hälla i han lite mer vin när det är dags för sång nästa gång.....
Gillar låten och stilen.
Men du va låg den är(i jämmförelse med andra låtar här på KR?) man får höjja lyssningen både ett och två snäpp..
Se så glada vi blev!!

DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA

--- Slut citat ---

Det hörs på ditt solo att du gillar det - jag gillar solot! :)

Jag har nog en tendens att "ligga lågt"...  ;)  Topparna är inte låga, tror mastern låg någon knapp dB under nollan. Men mina "gamla gitarrer" var tagna våta, ditt solo var också bearbetat och Eddis sång var rätt "tjock" redan från början...hans egna ord: "SM58 en PRE-73 MKII på full patte".  :blink:  ;)  Tyckte jag rattade kompressorerna försiktigt men fick ändå synpunkter om för mycket kompression i den andra tråden. Det är väl att det finns effekt att skruva upp med...  B)

Har försökt vara rädd om topparna.  ;) Tycker att det finns ett samband mellan ljudkvalitet och kompression och att det låter sämre ju större kompression man lägger... Har nog fått en släng av audiofili...  :P  :rolleyes: Ska sen försöka mastra genom att lägga kompression från botten så jag inte rör topparna så får vi se hur det går...

Ja, det är kul att göra saker tillsammans. :)

bjurte:

--- Citat från: Jocke skrivet 18.01.2013, 13:39:03 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 11:58:25 ---Jahapp!!
Det är så här den blev!!

--- Slut citat ---

Jupp! :) Kollar du inte dina meddelanden?  ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 11:58:25 ---Stämmer in i lovsången om sången :huh:
Gillar låten och stilen.
Se så glada vi blev!!

DOM TRE MUS(I)KETÖRERNA

--- Slut citat ---

Det hörs på ditt solo att du gillar det - jag gillar solot! :)

Jag har nog en tendens att "ligga lågt"...  ;)  Topparna är inte låga, tror mastern låg någon knapp dB under nollan. Men mina "gamla gitarrer" var tagna våta, ditt solo var också bearbetat och Eddis sång var rätt "tjock" redan från början...hans egna ord: "SM58 en PRE-73 MKII på full patte".  :blink:  ;)  Tyckte jag rattade kompressorerna försiktigt men fick ändå synpunkter om för mycket kompression i den andra tråden. Det är väl att det finns effekt att skruva upp med...  B)

Har försökt vara rädd om topparna.  ;) Tycker att det finns ett samband mellan ljudkvalitet och kompression och att det låter sämre ju större kompression man lägger... Har nog fått en släng av audiofili...  :P  :rolleyes: Ska sen försöka mastra genom att lägga kompression från botten så jag inte rör topparna så får vi se hur det går...

Ja, det är kul att göra saker tillsammans. :)

--- Slut citat ---
Jorå!!
Jag har läst mina Meddelanden,det är bara så att jag jobbat kvällsskift hela veckan och stupat isäng när jag kommit hem,har inte kunna lyssna på låten. ;)

Marruschkka:
Ouuuiiii....it´s alive...THE ROCK :P :D

Grymt bra det här kollaboratörer!
Arret, gitarrer (Bjurte! :rolleyes:), bas, trummor & mix och tokbra sång här Eddi, vad var det för vin i den där runda burken? ;) ^_^ Skämt åsido, har aldrig hört dej sjunga så stabilt och med ett sånt ut/tryck, wow!

Bästa rocklåten på länge, bara att gratta er alla tre!

Jocke, det är väl din grund här, den är kanonsnygg, som ni byggt vidare på här?

Lyssnar vidare, den här kommer gå varm framöver. :D

/Marre Marruschkka

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 14:27:28 ---
Jorå!!
Jag har läst mina Meddelanden,det är bara så att jag jobbat kvällsskift hela veckan och stupat isäng när jag kommit hem,har inte kunna lyssna på låten. ;)

--- Slut citat ---

Tycker du jobbar mycket... antar att du har många gitarrer...  :lol: Tycker vi försökt hålla dig uppdaterad men dina arbetstider har vi svårt att rå på... tänk så många goa låtar det kunde blivit då...  :rolleyes:  B)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.01.2013, 14:37:54 ---Ouuuiiii....it´s alive...THE ROCK :P :D

Grymt bra det här kollaboratörer!
Arret, gitarrer (Bjurte! :rolleyes:), bas, trummor & mix och tokbra sång här Eddi, vad var det för vin i den där runda burken? ;) ^_^ Skämt åsido, har aldrig hört dej sjunga så stabilt och med ett sånt ut/tryck, wow!

Bästa rocklåten på länge, bara att gratta er alla tre!

Jocke, det är väl din grund här, den är kanonsnygg, som ni byggt vidare på här?

Lyssnar vidare, den här kommer gå varm framöver. :D

/Marre Marruschkka

--- Slut citat ---

Tack snälla Marre!  :)
Ja, jag skulle också vilja gå över till Eddis sort...  :P Visst är det det gamla riffet vi diskuterade i en annan tråd. Tror jag lämnar funken ett tag nu...  B)  Eddi fick en "uppenbarelse" och arrade upp den och sjöng in på kort tid! :)

Tycker det är ett otroligt tryck på både demolåtar och samarbeten nu - jättekul! Verkar som att KR uppnått "den kritiska massan" där saker börjar hända nästan av sig själva - underbart! :) Massa bra låtar!  :wub: Måste försöka hinna med att lyssna på festivalen också... Får snart anställa någon...  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion