Kolla på http://www.gvst.co.uk/ggain.htm.
Den är populär för ändamålet.
Personligen automatiserar jag fadern. För att inte störa kompressoreer och annat skräp på insertarna kan en bra kutom vara att ha en gainplugg som sista insert på spåret - ifallman vill ställa halhetsnivån - och sen göra automatisering på regeln. Detta fungerar för mig - oftast är automationen klar per se, men så vill jag ha "more of everything!" - och då vill jag inte rubba kompressorerna.
- Automatisera fadern gjorde jag med i början, men så insåg jag hur jäkla förbaskad man blir så fort man vill ändra nivån på helheten en aning o inser att man måste ändra hela kurvan istället vilket IOFS kan var en så enkel sak som att dra lite i ett hörn men man förs bort från mixern vilket kan vara störande så jag har alltid föredragit en gain plugin.
Varför jag inte använder pre gainen som är för att den sitter först i kedjan o kommer reagera med kompressor o hela kittet den ska ju sitta sist, eller ibland mellan andra plugins o det är här jag inte hittat någon bra lösning riktigt.
Tyvärr är ggain bara för pc, jag sitter på mac. Tänk att det kan vara så svårt med en gain plugg haha.
Ska kika på den där "DaTube", vet att många där ute helt enkelt tar vilken enkel plugg som helst o bara navänder gain delen o det kanske är det enda rätta egentligen jag bara föredrar, OCD-artat, att det står GAIN i plug fältet o inte EQ eller något som kommer förvirra mig då o då

Jag hittade något från blue cat... blue.. något... den var helt okej, bara det att pluggen är 58mb stor o drar typ 100mb minne o en del cpu för lite GAIN - nej tack.
VUMT ska jag kika på om den är Mac.