Forum > Demolåtar

Freddy - Ge mig ett glas

(1/3) > >>

Freddy:
Tjena,

Ni har fått höra lite utkast på olika låtar till en kommande skiva med titeln "vredesvisor", här är ännu en av låtidéerna. Denna gång med bas faktiskt :) Tar emot tankar på allt och inget.

Kanske den "punkigaste" av dem alla. Svårt att hinna med all text, ska slipa på det till slutversionen!

--- Citera ---GE MIG ETT GLAS!

Din värld är bra jävla liten, jafan hör du vad jag säger
Du gnäller om minsta sak, fan människa se dig omkring
Välkommen till helvetet mitt, här är du inte värd mer än annan
Flykten finns i flaskan min, renar samvetet och dövar sinnet

Ge mig ett glas
Ge mig lite sprit igen, ja
Ge mig ett glas
Låt mig glömma igen, min vän
Ge mig ett glas... 

En tragisk jävla såpa i det skådespel du kallar liv
Så ge besten frihet, fan vi måste rensar bort all skit
Du får mig att se djupt i flaskan, ty ruset ger mig hopp
Morgondagen är döende i din patetiska jävla famn

Ge mig ett glas
Ge mig lite sprit igen, ja
Ge mig ett glas
Låt mig drömma igen, min vän
Ge mig ett glas...   

--- Slut citat ---

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/sgtmoshpit/gemig.mp3[/mp3]

Eddi:
Den här gillade jag - till skillnad från den förra - som en svensk kuplett med dubbelkaggar och fulla kroggäster i bakgrunden :D

equality:
Tragisk text framförd med en sådan hastighet att inte ens den spik nyktre klarar det. Musiken tycker jag är jättebra och skulle vilja att de melodibärande delarna hördes bättre. 

edit: "equality, Freddy och 13 gäster tittar på detta ämne."  :D  Har du en fan-club?

Dividend:
Ja, mer åt hc punk-hållet..

Lite problem med rytmiken på sången, annars går det faktiskt fram till ett vant öra :D Lite patetisk text, svårt att tycka synd om den fiktiva suputen pga rosslandet dock :D

Bra

tigersoul:
Tragiskt text, tja... jag tycker den får godkänt, få kommer ju trots allt höra vad som sjungs oavsett o den är ändå ganska passande. Däremot låter basen förskräcklig i mina vanliga högtalare. I övrigt riktigt "mysigt" :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion