Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Visa för två saxofoner
Roffe H:
Jocke och Tigersoul, ni är för rara. God fortsättning boys...får provlyssna först och höra vad som händer om jag drar på lite med acke, bas och kvastarna. :D
/Roffe H
Tokai:
Nice som vanligt från herr H. Kanske saxarna inte följer varandra helt perfekt mot slutet och det kanske dom inte ska, kanske vara än mer ifrån varandra, så att de liksom ligger tätt ihop i början men börjar glida ifrån varandra mot slutet - som en olyckligt kärlekshistoria?
Tänker ofta på nån svensk sommarfilm från 50-60-talet när jag hör dina låtar.
Roffe H:
--- Citat från: Tokai skrivet 11.01.2013, 20:55:11 ---Nice som vanligt från herr H. Kanske saxarna inte följer varandra helt perfekt mot slutet och det kanske dom inte ska, kanske vara än mer ifrån varandra, så att de liksom ligger tätt ihop i början men börjar glida ifrån varandra mot slutet - som en olyckligt kärlekshistoria?
Tänker ofta på nån svensk sommarfilm från 50-60-talet när jag hör dina låtar.
--- Slut citat ---
Tack för din kommentar Tokai (Diddley). :) De ska inte följa varandra på slutet, precis som du säger, men du kom ju på en elegant förklaring, själv hade jag bara en känsla. Vad roligt att du du nämner 50-60-tal. Ibland när jag spelar min sax tänker jag mycket på Lars Molins film "saxofonhallicken" och Petite Fleur, det är en av mina favoritlåtar (Acker Bilk, lite av idol). Många av hans produktioner är så fantastiska tycker jag. Önskar ibland att jag kunde lägga upp en cover på just den låten (PF) + några till fina jazzstandards (som jag brinner för), men det går ju inte särskilt bra... så jag får fortsätta att hitta på egna melodisnuttar bäst jag kan.. :wacko:
/Roffe H (herr H)
equality:
Sånt där som mamma o pappa dansade till och allt var så bra så att man nästan blir gråtmild. Nostalgi! Bra jobbat!
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.01.2013, 18:20:36 ---Jocke och Tigersoul, ni är för rara. God fortsättning boys...får provlyssna först och höra vad som händer om jag drar på lite med acke, bas och kvastarna. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Det kan vara så att jag är för ung för jazz... Är det så här du vill ha den ska du naturligtvis ha den så! ;-)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida