Kontrollrummet

Roffe H - Visa för två saxofoner

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Sista låten jag spelade in 2012. Lägger nu upp den som färdig med tanke på att jag fick fina omdömen och tips av de som lyssnat. Ett bra tips, bland många andra, var att sära något på saxarna, så nu är de särbehandlade. :D
mvh saxmissbrukaren Roffe H

-----------------------------------------------------------
LÅTNAMN: Visa för två saxofoner
ARTIST/ KOMPOSITÖR /MEDVERKANDE: Roffe H
GENRE: VISA (JAZZIG)
LÅTLÄNGD: 2:58
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
----------------------------------------------------------
« Senast ändrad: 12.01.2013, 11:28:13 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön och avkopplande lyssning! Känsligt och fint spelat Roffe!
Tycker mixen är bra, har inget att anmärka.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skön och avkopplande lyssning! Känsligt och fint spelat Roffe!
Tycker mixen är bra, har inget att anmärka.
/Asti

Man tackar och bugar.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Snyggt och behagligt! :) Gillar dina grejer och det låter fantastiskt bra numera! :) Meeen... jag tycker det här var lite andefattigt, Roffe... Upp med vispar och acke så det blir lite fart på det hela. Lite driv på basen skulle också sitta som en smäck!  B) Meditationsmusik?  :rolleyes:

Det blir ingen dricka till det här men det beror inte på musiken utan att jag ska ut och halka en sväng innan snöstormen...  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Skönt o avkopplande det vore skam o fanstyg att klaga på något här ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jocke och Tigersoul, ni är för rara. God fortsättning boys...får provlyssna först och höra vad som händer om jag drar på lite med acke, bas och kvastarna.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nice som vanligt från herr H. Kanske saxarna inte följer varandra helt perfekt mot slutet och det kanske dom inte ska, kanske vara än mer ifrån varandra, så att de liksom ligger tätt ihop i början men börjar glida ifrån varandra mot slutet - som en olyckligt kärlekshistoria?
Tänker ofta på nån svensk sommarfilm från 50-60-talet när jag hör dina låtar.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Nice som vanligt från herr H. Kanske saxarna inte följer varandra helt perfekt mot slutet och det kanske dom inte ska, kanske vara än mer ifrån varandra, så att de liksom ligger tätt ihop i början men börjar glida ifrån varandra mot slutet - som en olyckligt kärlekshistoria?
Tänker ofta på nån svensk sommarfilm från 50-60-talet när jag hör dina låtar.

Tack för din kommentar Tokai (Diddley).  :) De ska inte följa varandra på slutet, precis som du säger, men du kom ju på en elegant förklaring, själv hade jag bara en känsla. Vad roligt att du du nämner 50-60-tal. Ibland när jag spelar min sax tänker jag   mycket på Lars Molins film "saxofonhallicken" och Petite Fleur, det är en av mina favoritlåtar (Acker Bilk, lite av idol). Många av hans produktioner är så fantastiska tycker jag. Önskar ibland att jag kunde lägga upp en cover på just den låten (PF) + några till fina jazzstandards (som jag brinner för), men det går ju inte särskilt bra... så jag får fortsätta att hitta på egna melodisnuttar bäst jag kan.. :wacko:
/Roffe H (herr H)
« Senast ändrad: 11.01.2013, 23:14:24 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Sånt där som mamma o pappa dansade till och allt var så bra så att man nästan blir gråtmild. Nostalgi! Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke och Tigersoul, ni är för rara. God fortsättning boys...får provlyssna först och höra vad som händer om jag drar på lite med acke, bas och kvastarna.  :D
/Roffe H

Det kan vara så att jag är för ung för jazz... Är det så här du vill ha den ska du naturligtvis ha den så! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Äsch, inte är du för ung för jazz(musik), man blir inte heller för gammal, eller hur? Jag lyssnade igen på låten och höjde något på gitarr, fläskade på lite mer bas och vispar och särade på saxstämmorna, tycker det kanske blev lite mer intressant. Lägger upp den nya verren i början av tråden efter jämförelsen.
/Roffe H
« Senast ändrad: 12.01.2013, 11:23:54 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Äsch, inte är du för ung för jazz(musik), man blir inte heller för gammal, eller hur? Jag lyssnade igen på låten och höjde något på gitarr, fläskade på lite mer bas och vispar och särade på saxstämmorna, tycker det kanske blev lite mer intressant. Lägger den lite "down under" så man kan jämföra men den tidigare.
/Roffe H


Tycker det kändes mycket behagligt att lyssna nu! :) Inte lika mycket "hiss" - mer rulltrappa liksom!  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Äsch, inte är du för ung för jazz(musik), man blir inte heller för gammal, eller hur? Jag lyssnade igen på låten och höjde något på gitarr, fläskade på lite mer bas och vispar och särade på saxstämmorna, tycker det kanske blev lite mer intressant. Lägger den lite "down under" så man kan jämföra men den tidigare.
/Roffe H


Tycker det kändes mycket behagligt att lyssna nu! :) Inte lika mycket "hiss" - mer rulltrappa liksom!  :rolleyes:  :P

Vad bra Jocke...då kör vi!
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)