Kontrollrummet

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
EDIT:

2A Uppdaterad med ett nytt arr, ja ett riktigt arr denna gången. Har ingen aning vad jag ska välja arrmässigt för denna låt alltså. Jag testade ett gitarrbaserat med lite avskalade trummor för att få lite idéer. Samma vocals, slaskspelad gitarr.

ps: funkar inte inbäddade spelaren än, gå in på länken, det blir så en stund efter man uppdaterat låten.

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/waiting-no-more-for-you

Text:

The voidness awaits
In every corner
And mercy has a price I can't afford

4AM knows my every secret,
Every little grasp
A thousand hours staring, at the ceiling in despair

Tell me, where are you, my prince
This game seems too hard, to bare
I know I am suppose, to linger,
Just sit around and wait,
while you make up your mind of us

Solo

My memories of you,
are paling,
I no longer know if they were true

How could you just leave me,
hanging,
Letting me hope, while you knew all along

Now the, moment's here
When my hands come untied
I tell you all the things I have felt,

Don't bother to answer,
You're far too late,
Your time has run out,
I'm waiting no more,
For you

I'm waiting no more,
For you
« Senast ändrad: 16.01.2013, 17:32:24 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
4AM knows my every secret - snyggt! Gillar de oförutsedda ackordföljderna. Pianoarpeggiona blir lite monotona men du hade tänkt arra annorluna. Låtidén finemang.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aha så det var det som menades med chord-prylen i 7:an. Du har tryck ner ett pekfinger för varje ny ackordsväng alltså? Sväng vet jag inte direkt om man kan kalla det för heller.

Njä den här pianohistorien tar helt bort det mystiska från en Tigermärkt låt så jag hörde knappast vad du sjöng faktiskt. Kan tänka mig att den i normala fall med gitarr och kompat piano skulle ge mig mer spänning i den här dängan - så icke nu.

Så ge inte upp låten men ge upp arret tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar!
Första ackorden in i första versen skulle kunna kompletteras med sångmelodin och texten: Some say love....
och då vet en del vad jag hör som passar i det här introt...

Jag hör flera kompletterande idéer och förändringar i det här enkla arret med ett piano.
Pianoarpeggiot fungerar att använda med lägre volym på flera ställen, stråkar som alternativ i ljudbilden också. Och kanske en början med en enkel akustisk gitarr som spelar första versen eller så, innan arpeggiot kommer in och kompletterar det. Som sagt pianot mindre framträdande till förmån för de instrument som tillkommer. Solodelen kunde innehålla ett lugnt slidesolo, spelandes den där melodin, som alla kommer ihåg och som gör att smågrabbarna och tjejerna springer iväg och köper en slide, för att sen kunna ta ut på dein egna gitarren.  B)

Skönt att du känner att rösten är på väg tillbaka. För mig var det stopp över julen, innan den började återvända.

Gillar ackordsväxlingarna.
« Senast ändrad: 10.01.2013, 07:52:29 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det kan nog bli bra men jag ska inte skriva mer än så ännu... Det enda jag hör när pianot börjar spela är "O helga natt"...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ödets ironi gjorde sig gällande när jag efter denna sånginsats hade så jä--a ont i halsen att jag var vaken till, gissa, 4am... börjar undra om man någonsin kommer bli frisk :(

Låten då... det här "arret" är ju inget arr alls egentligen, jag kanske inte var tydlig nog. Jag har alltså använt mig av "chord track" i Cubase o arranger för att blixtsnabbt bara lägga ihop en grund som följer ackorden för att se hur låten funkar struktur o textmässigt. Jag har nog inte ens tänkt mig pianokomp i huvud taget, ursprungligen skrevs den på gitarr o det är nog en bättre grund, kanske kan som Max tipsade om, piano komma in som komp längre fram i låten. Har dock inte bestämt mig alls vad gäller arr, låten har inte berättat för mig hur den ska låta så jag har ingen aning  :P

Jag får återkomma när jag klirrat en slask med ett arr så får vi se vad det blir av den, tack för förslagen Max, ska ha dem i åtanke när jag börjar labba!

Flera gillade harmonierna, det är dels en IImaj inblandat o sen faktiskt en modulering två pinhåll nedåt. Måste säga jag blev ganska nöjd själv med det lite oväntade ;) Jag o mina moduleringar... hehe!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå,inte så pjåkigt.Grabbarna tvärsågade pianoklinket,ja det låter lite o helga..typ.Men Max hade ett bra recept,får plinket komma och gå så blir det kalas..
Låten gillar jag samt lite effekter på sången och några omtagningar - voila´.

C7,jaha vad kul..Jag blir också C7 fulversion(råkade jag skriva men jag menar fullversion,kul felskrivning) anhängare då jag installerat allt..Skall köra mot ett steinberg ljudkort UR28M,spännande att se hur det kommer att funka.Lite annan miljö än min Mackie mixer..

Rocka på,fast inte i den här då  :)

Mike


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jättefin låt i alla fall, du är duktig på att skriva låtar  :wub:
Jag tror visst att piano kan bli snyggt till denna, men kanske lite mer artistiskt och varierat spelat bara. Men för all del, gitarr funkar nog lika bra. Kanske kan du bygga upp den lite efter hand både med arret och som du själv var inne på med körer. Eller varför inte en liten andrastämma här och var?
Nu är det väl lite tidigt att peta på än, men tror den skulle vara snygg med lite mindre reverb på sången, lite torrare och närmre kanske...
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låten är inte så tokig! Mina funderingar efter ett par lyssningar:
Pianot kunde vara lite mer tillbakadraget och efterhand kunde lugna trummor med closed hi-hat,
en försiktig elbas och en plockande elgitarr med tremolo komma in! Ev även en lugn akustisk gitarr.
Men bygg upp arret efterhand och försök variera pianot lite mer. Stråkar kan också vara ett alternativ.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...det är dels en IImaj inblandat

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
C7,jaha vad kul..Jag blir också C7 fulversion(råkade jag skriva men jag menar fullversion,kul felskrivning) anhängare då jag installerat allt..Skall köra mot ett steinberg ljudkort UR28M,spännande att se hur det kommer att funka.Lite annan miljö än min Mackie mixer..
Mike

hehe fulversion! Jag har aldrig använt Cubase förut så allt är helt nytt för mig. Det har blivit en resa med både postiiva o negativa överaskningar o än är jag långt ifrån att ge ett slutgiltligt uttalande vad jag tycker. En sak är säkert: DAW är verkligen en sådan där sak där du ALDRIG får allt som du vill ha det.

Jättefin låt i alla fall, du är duktig på att skriva låtar  :wub:
Jag tror visst att piano kan bli snyggt till denna, men kanske lite mer artistiskt och varierat spelat bara. Men för all del, gitarr funkar nog lika bra. Kanske kan du bygga upp den lite efter hand både med arret och som du själv var inne på med körer. Eller varför inte en liten andrastämma här och var?
Nu är det väl lite tidigt att peta på än, men tror den skulle vara snygg med lite mindre reverb på sången, lite torrare och närmre kanske...

- Jag tror säkert också att piano kan fungera om man faktiskt gör ett riktigt arr av det, o jag skulle väl kanske ha gjort det innan jag la upp det här för att undvika förvirringen att det här var någon form av start på ett arr ;)

Faktum är nog att den här låten kan göras på ett stort antal sätt o jag kan tusan inte bestämma mig hur det ska bli. Nu har allt fått vänta då min förkylning tog sig en andra omgång men jag ska ge mig på det så snart jag känner mig bättre.

Ett annat arr alternativ jag tänkt på är någon lite mörkare pad tillsammans med något halvskitigt elgitarr plonk som byggs upp med trummor o "skumma" körer ;) Bra beskrivning Kristian, skumma körer säger allt :P

Låten är inte så tokig! Mina funderingar efter ett par lyssningar:
Pianot kunde vara lite mer tillbakadraget och efterhand kunde lugna trummor med closed hi-hat,
en försiktig elbas och en plockande elgitarr med tremolo komma in! Ev även en lugn akustisk gitarr.
Men bygg upp arret efterhand och försök variera pianot lite mer. Stråkar kan också vara ett alternativ.
/Asti

- Det är också en god idé, mycket bra idéer här vad ska man välja hmm hmm :P

...det är dels en IImaj inblandat

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare

- Max haha har du tagit på dig lustiga hatten :P 11 maj höhö, måste nog medge jag aldrig medvetet använt ett 11-ackord.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
...det är dels en IImaj inblandat

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare

[off-topic]Visste inte att du jobbade inom vården.... :unsure:
/Asti t.f Miss Tolkare[/off-topic]
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...det är dels en IImaj inblandat

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare

[off-topic]Visste inte att du jobbade inom vården.... :unsure:
/Asti t.f Miss Tolkare[/off-topic]

Gjorde det på 80-talet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H

Ska fortsätta med den så fort förkylningen ger sig. Kommer ev få lite kvinnlig sång på den också lite beroende på, vi får se :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här gången lyckades jag lyssna bortanför pianot och det är en riktigt trevlig låt faktiskt även om jag inte förstår texten i alla dess vändningar men så skall det väl vara. Krya på dig :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Den här gången lyckades jag lyssna bortanför pianot och det är en riktigt trevlig låt faktiskt även om jag inte förstår texten i alla dess vändningar men så skall det väl vara. Krya på dig :)

Du får läsa lyriken den finns med i första posten, var den så krånglig jag tyckte jag var ganska tydlig för en gångs skull *skrattar*
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.


Jodå klart man kan variera det, nu testade jag ju bara funktionen för att snabbt få fram en test av låtidéen bara. Det går att använda den så enkelt eller avancerat som man vill. Det är mer än bara arpeggio det går att ange omvändningar på ackord m.m

och låten, ja vi får se vad jag hittar på, det är tydligt att det var svårt att bedöma den med ett så brutalt enkelt arr ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H

Ska fortsätta med den så fort förkylningen ger sig. Kommer ev få lite kvinnlig sång på den också lite beroende på, vi får se :P

Bra, lycka till med fortsättningen och krya på dig!
/Roffe H :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.


Jodå klart man kan variera det, nu testade jag ju bara funktionen för att snabbt få fram en test av låtidéen bara. Det går att använda den så enkelt eller avancerat som man vill. Det är mer än bara arpeggio det går att ange omvändningar på ackord m.m

och låten, ja vi får se vad jag hittar på, det är tydligt att det var svårt att bedöma den med ett så brutalt enkelt arr ;)

Skrev visst i fel ordning i tråden.  :wacko: Men i alla fall, schyst låt som blir bra med lite mer arr. Krya på dig, hur som helst!
/Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Bra, lycka till med fortsättningen och krya på dig!
/Roffe H :)

Bra lycka, till och med i med fortsättningen, krya på dig!

eller

Bra, lycka till, krya på dig i fortsättningen!


/Jocke tf Asti  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Lol :P lustigkurrar! :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Så du har piggnat på dig - kul!
Bra låt
Bra sång
Bygg på arret successivt
så att det ivriga pianot liksom  försvinner för att sen återkomma på slutet
Typ ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Så du har piggnat på dig - kul!
Bra låt
Bra sång
Bygg på arret successivt
så att det ivriga pianot liksom  försvinner för att sen återkomma på slutet
Typ ...

Ironiskt nog blev jag sämre igen efter jag gjorde denna så jag har fortf inte hunnit utveckla låten, men det är på gång!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Har fortf inga riktiga idéer till arret men gjorde iaf ett nytt gitarrbaserat arr. Grovt o slaskspelat, samma vocals. Jag får inte rätt känsla riktigt tycker jag, men det är ju bättre än piano plonket iaf ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag undrar om du verkligen ska låta den här låten vara så uppgiven... kanske vanmakt, ångest och rock´n roll skulle funka? ^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag undrar om du verkligen ska låta den här låten vara så uppgiven... kanske vanmakt, ångest och rock´n roll skulle funka? ^^

Det är ju också en idé, att piska upp den lite, eller så blir man fullständigt galen o skiftar i mitten på äkta musikalmané :P ok.. kanske inte! Nä det är en klurig en detta, jag brukar ha en tydlig idé med låtar men här har jag ingen feeling för vad den vill. Den får ligga o dra en stund, se vad det dräller in för kommentarer.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Nästan svenskt 60-tal över låtens stuk, gillar det. Öppet, rent sound och bra mix. Trummornas vilda panorering är jag inte så förtjust i, det låter trummaskin och inte alls som akustiska trummor.

Uttalet skulle du (likväl som jag och många andra på detta forum) behöva jobba på, det hörs lite väl tydligt att du är svensk.
DON'T PANIC


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det kan vara en ide , Tiger - som du skriver
"att piska upp den lite".
Annars är detta en spännande ide´du jobbar med just nu, jag gillar den so far....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Nästan svenskt 60-tal över låtens stuk, gillar det. Öppet, rent sound och bra mix. Trummornas vilda panorering är jag inte så förtjust i, det låter trummaskin och inte alls som akustiska trummor.

Uttalet skulle du (likväl som jag och många andra på detta forum) behöva jobba på, det hörs lite väl tydligt att du är svensk.

Ja du det där förbaskade uttalet kommer till skäms lite di o då, o det är något man skulle fokusera mer på. Kan man gå till en engelsk-tal-pedagog tro? :P

Trummornas panorering är superior drummer default, märkte också att det var lite väl jäkla vilt, ska hyfsa upp den i nästa version.

Det kan vara en ide , Tiger - som du skriver
"att piska upp den lite".
Annars är detta en spännande ide´du jobbar med just nu, jag gillar den so far....

mvh

Ja jag har funderat på det men vet inte hur jag ska dra iväg den, vissa låtar är bara "tröga" att få till något med medan andra flyger fram hur lätt som helst. Ska låta den ligga o dra till imorrn får vi se ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tänkte ta med mig på min promenad i Las Palmas idag men hittar inte "download button"  :(
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tänkte ta med mig på min promenad i Las Palmas idag men hittar inte "download button"  :(


Lägg till /download i urlen så tror jag du får ner en ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tror att gitarren till vänster skulle vara ok att spela mer upprepande från mörka till sljusaoch tillbaka till mörka strängar, istället för att hela tiden spelas som den görs nu.

Hur har du tänkt och gjort med basen egentligen? Nån stereowidener på basen?
Min personliga uppfattning är att det ljudet kan du skruva till mycket bättre!

Skön låt det här med!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tror att gitarren till vänster skulle vara ok att spela mer upprepande från mörka till sljusaoch tillbaka till mörka strängar, istället för att hela tiden spelas som den görs nu.

Hur har du tänkt och gjort med basen egentligen? Nån stereowidener på basen?
Min personliga uppfattning är att det ljudet kan du skruva till mycket bättre!

Skön låt det här med!

Basen, tankegången där är väl ungefär så här: dra en random patch från halion o smäll på den. Nä men ärligt talat det finns mkt kvar att putsa på där, den har dock ingen widener på sig det är någon tramseffekt som halion lägger på för just den patchen. Går nog att slå av o peta till som man vill ha det.

Vad gäller gitarren tänker du typ ping-pong fram o tillbaka, typ sträng 6 3 2 1 2 3 upprepat?

Jovars låten är helt okej, arr'et är jag inte helt hundra på, det känns väldigt "stock" "generic" "kom inte på något", o jag har inte kommit på något men det får väl vara så helt enkelt bara ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se