Forum > Demolåtar

Dividend - Improvisation

<< < (2/5) > >>

bjurte:
Jovarss visst låter det vackert,nu är jag ju ingen 'fena' på 'fela' men dom däringa studshoppande tonerna vet jag inte riktigt
om det låter så äkta ??
Ähh. det kanske bara e jag som inte har koll ??
"Så där låter faan inte en synth" :D

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 07.01.2013, 23:55:54 ---Detta är snyggt. Gillar pianots lätta vänster- och iofs högerhand. Violinen fina också, är det LA Score?

--- Slut citat ---

Jopp LASS! Vet inte hur jag ska fortsätta men modulerar nog till Em eller så förenklar jag till en sångmelodi som går att sjunga. Fast då försvann melodins karaktär ("känslomässiga innehåll") i mina öron, vid första försöket, så vet inte. :)

Tack för öron!

--- Citat från: MaxB skrivet 08.01.2013, 07:35:16 ---Det är vackert, lätt framfört och fångat!

--- Slut citat ---

Ja, funkar nog som underlag för både en visa och något slags harmonisk utveckling. Tack för lyssning och kul att det känns vackert! :)

--- Citat från: Eddi skrivet 08.01.2013, 01:46:27 ---Wounderbaum - lätt o flyktig - återigen inprickad antar jag du är mästare på att få ut impression av det.

--- Slut citat ---

Med improvisation menar jag naturligtvis spelat och skapat på det viset. Men jag skrev in den istället för att spela in det när jag spelat färdigt. Som vanligt.
Tack för granen! :)

--- Citat från: pxm skrivet 08.01.2013, 02:22:26 ---Vackert stycke som väcker många känslor.
Bra producerat, fiolen låter helt äkta...
Improvisation är kul och spännande
öglickets invigelse och komponering i stunden, realtid
 - improvisera mera !!!

mvh

--- Slut citat ---

Tack! :)

--- Citat från: bjurte skrivet 08.01.2013, 11:52:04 ---Jovarss visst låter det vackert,nu är jag ju ingen 'fena' på 'fela' men dom däringa studshoppande tonerna vet jag inte riktigt
om det låter så äkta ??
Ähh. det kanske bara e jag som inte har koll ??
"Så där låter faan inte en synth" :D

--- Slut citat ---

:D Tror det låter ungefär så där, men det är nog velocityrelaterat det du nämner, det är liksom som ett annat instrument som kommer :D

Ska kolla vidare på den här så fort jag fattar vad jag ska göra! :D

Asti:
Jättefint! Tokgillar pianojudet!
Om det här är Alicias Keys vill jag gärna veta hur du ställt in pianot!
/Asti t.f. Inställsam typ

Dividend:
Jag använder en preset som heter Audience - Dry. Funkar som att sitta i "publiken" och lyssna och utan verb. Sen lägger jag förstås ett verb på i nästa steg i kedjan, men inget mer.

Tack för lyssning!

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.01.2013, 15:14:16 ---Jag använder en preset som heter Audience - Dry. Funkar som att sitta i "publiken" och lyssna och utan verb. Sen lägger jag förstås ett verb på i nästa steg i kedjan, men inget mer.

Tack för lyssning!

--- Slut citat ---

OK! Så i Alicias keys är det enbart det preset:et! Tack för info!
/Asti t.f. Presetatör

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion