Forum > Demolåtar

Dividend - Improvisation

<< < (3/5) > >>

egghuvud:
Det låter bra. Har inte så mycket mer att säga än att det finns en melodi där som du borde jobba mer med. Tyckte också att stråken blir lite studsig. Svårt att få solostråkar att låta realistiska.  :)

cykeln:
pianot låter väldigt mjukt - som bomull
Violinen tycker jag inte låter så realistisk
Föreslår - enkel ståbas och lite mer Jan Johansson-piano och
renodla melodin

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 08.01.2013, 19:42:35 ---pianot låter väldigt mjukt - som bomull
Violinen tycker jag inte låter så realistisk
Föreslår - enkel ståbas och lite mer Jan Johansson-piano och
renodla melodin

--- Slut citat ---

Vad menar du med renodla? Jag är inte en sån som gillar få noter, som du vet. Det blir så tråkigt att lyssna på. Om det inte är för sång alltså. :) Fiolen brister på sina punkter ja.

Kör man tre noter i sin melodi (även för sång), så är det alltid nån jävel som skrivit den innan. Blir en tråkig horisont att blicka ut över :)
Tack för lyssning!

--- Citat från: egghuvud skrivet 08.01.2013, 16:22:47 ---Det låter bra. Har inte så mycket mer att säga än att det finns en melodi där som du borde jobba mer med. Tyckte också att stråken blir lite studsig. Svårt att få solostråkar att låta realistiska.  :)

--- Slut citat ---

Ja, man kan köra melodin varierad ett par varv och sen skjuta in en harmonisk förskjutning mer och mer åt Em-tonarten. Har lite planer i den riktningen. Får fixa till fiolen här.. Tack för tankar!

Jocke:
Jättesnyggt! :)

spacetrucker:
Va fint. Det enda jag inte helt gillar är de korta fioltonerna. Det låter konstgjort på nåt sätt. Men förutom det är detta skönt.

Space

P.S. ...e de bara jag som inbillar mig eller låter det ställvis lite kinesiskt  :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion