Forum > Demolåtar
Dividend & 1up - Melonaid (f.d. Synth)
Marruschkka:
Yes, snyggt arr, väldigt behaglig ljudbild, och lite laidback som känns avkopplande.
Gillar det här :D
/Marre Marruschkka
1up:
--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2013, 12:39:06 ---Gillar den drömska stämningen i låten och de svällande(baklänges?) klangerna!
"Nylongitarren" känns lite otajt, det snubblar lite ibland...
På sina ställen känns det lite "bumligt" med bastrumman i kombination med bas och låga pianotoner!
Snyggt när flöjterna kommer in vid ca 142 och riktigt skönt när det "spricker upp" mot
slutet och övergår i de porlande synth-/pianotonerna. Snyggt arr!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti för lyssning. Kommentaren sätter fingret på vad som kan bättras ytterliggare.
Skönt att höra att arret gillas. :)
Light Head:
Min första tanke,, HÅRDROCK! Fram till 1minut,, då blir det jazz. Och då slår mig nästa tanke,, kan ni inte blanda vitt skilda sångstilar i de olika partierna?
Rap ala "Zak" (ni vet han som sjöng "Nigger Nigger"? och sedan lite blandning mellan Alison Moyet och Diana Krall. (hm det var ju en jäkla kombination..)
En fundering kring bastrumman, antingen är den aningens för hög, eller kanske är det för mycket "ton" i den? Eller en kombination?
Oavsett, skön stämning och fina melodier som är catchiga på ett hållbart sätt! Kanske att gitarren skulle behöva tajtas till lite på några ställen, men det är inget stort problem att ha det som det är nu heller!
Gillar skarpt!
equality:
Distar lite i början. Grötigheten borta, bra jobbat! Rätt häftigt när up-beatpartiet kommer in, det är som en helt annan låt men passar in ändå. Återgången till det lugnare partiet känns lite svårare men schysst när upbeatet kommer tillbaka. Om strukturen nu är a + b + a + b + a(?), skulle jag föredragit a + b där den svängiga b-delen görs längre.
Dividend:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 13.01.2013, 15:29:04 ---Yes, snyggt arr, väldigt behaglig ljudbild, och lite laidback som känns avkopplande.
Gillar det här :D
/Marre Marruschkka
--- Slut citat ---
Kul! Tack :)
--- Citat från: Light Head skrivet 15.01.2013, 09:26:08 ---Min första tanke,, HÅRDROCK! Fram till 1minut,, då blir det jazz. Och då slår mig nästa tanke,, kan ni inte blanda vitt skilda sångstilar i de olika partierna?
Rap ala "Zak" (ni vet han som sjöng "Nigger Nigger"? och sedan lite blandning mellan Alison Moyet och Diana Krall. (hm det var ju en jäkla kombination..)
En fundering kring bastrumman, antingen är den aningens för hög, eller kanske är det för mycket "ton" i den? Eller en kombination?
Oavsett, skön stämning och fina melodier som är catchiga på ett hållbart sätt! Kanske att gitarren skulle behöva tajtas till lite på några ställen, men det är inget stort problem att ha det som det är nu heller!
Gillar skarpt!
--- Slut citat ---
Ja, det blir förmodligen två typer av sång på denna. Kul att du gillade och tack för öron och tankar! :)
--- Citat från: equality skrivet 15.01.2013, 23:43:27 ---Distar lite i början. Grötigheten borta, bra jobbat! Rätt häftigt när up-beatpartiet kommer in, det är som en helt annan låt men passar in ändå. Återgången till det lugnare partiet känns lite svårare men schysst när upbeatet kommer tillbaka. Om strukturen nu är a + b + a + b + a(?), skulle jag föredragit a + b där den svängiga b-delen görs längre.
--- Slut citat ---
Tycker fortfarande trumman (som LH säger) har lite klang? Vi får se om strukturen, vi överväger olika alternativ där :)
Tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida