Forum > Demolåtar
equality - Coogee Beach
spacetrucker:
--- Citat från: cykeln skrivet 06.01.2013, 20:25:28 ---... Tycker inte att elguran på höger sida i ljudbilden passar...
--- Slut citat ---
Oj, jag måste nog se över mina uppkopplingar :unsure: I mina lurar satt den till vänster :o
MaxB:
Sången borde ha annat eller mindre reverb - den är inte på samma scen som gitarren. Gitarren är kul för att den är en envis och enveten rackare men går det att få den att tygla sig under sångpartiet?
equality:
Tack för snabba comments! En snabb ommix som naturligtvis gjorde susen! :D
spacetrucker: Inser att jag nog pannade ut elguran för mycket på båda dina kommentarer! :D Det är ju kul att man bara kan göra så. :D Har nu dragit in den mot mitten och sänkt den under sången.
Clemens: Jo harmisarna är nog lite konstiga. Fattas nog nån brygga här och där. Blir lite döv när man spelat låten hundra ggr. <_< Ändrade lite i basen och skippade de djärvare tonerna och kanske det blev lite rättning i ledet?
Cykeln: Ja, det var svårt att hitta lämpligt gitarrljud. Fenders eget kan låta lite för polerat, ssk i eggläge. Drog ner som under sången och hoppas nya mixen räddar något.
Divid: Kul att du gillar gitarrljudet! Lite för molligt för en hyllning kanske ja. Det blir ju vad det blir.
MaxB: Bra komments. Jag har minskat reverben på sången och tyglat guran.
Eddi:
Elgurevals :lol:
I första mixen tyckte jag det var för mycket rum i andra är det bättre eller så har jag vant mig. Tycker kanske att det är konstigt med ride och grejer så mycket till höger och bara trillian i vänster - men jag kanske överdriver. Visan är fin och ovanlig men funkar - kul att höra elgura från dig.
equality:
Thank you Ed!
Ville ha den lite spejsig men kanske väl mycket där då. Fattar inte, Trillian skall ju vara mitten. Jag måste ha fel på öronen men trummorna skulle jag kuynna dra i mot mitten också. Blir inget kvar till slut på sidorna :o :P
Lade upp texten - det lilla som blev skrivet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida