Kontrollrummet

UnFairness - Eddi, Asti & Jocke

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag bad Jocke om en talad strof i bästa Zappa-stil vilket jag fick emedan Asti helt på egen hand kom fram till att här måste det till skön sång som han skickade till mig - sedermera fick jag också en andrastämma som liksom leaden låter hur bra som helst, tycker jag i alla fall.

Sådär nu har jag bytt trummor och fixat o grejat i enlighet med edra utmärkta tips så att jag hoppas att herrarna Jocke och Asti framgår med önskvärd tydlighet och inramad av ett stycke hyfsat mixat musikarr.

Tack för alla tips och engagemang och stora TACK till Jocke o Asti som möjliggjorde detta :D

Japp nu har jag ändrat igen och fixat o grejat med de senaste tipsen - samt gjort ett försök till mastring också med lurar - idiotiskt antar jag. Men jag lägger upp ändå :P
« Senast ändrad: 11.01.2013, 09:26:20 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fina harmonier i denna som lockade att sjunga med i!
Cool speaker-del av Jocke!
Har några kommentarer:
- basen är bumlig och kolliderar med låga stråkarna
  (behövs elbasen? Pianot spelar bastoner och det finns låga stråkar.)
- sången i andra "refrängen" ligger inte i synk, kommer in för tidigt.
  (Första "refrängen" funkar bättre, om än inte helt i synk.)
- Låter konstigt om harmonin på orgeln/synthen i refrängen vid 67, 77, 87 och 96!
  ("...hours", "...flowers", "...silence", och "...violence")
/Asti
« Senast ändrad: 06.01.2013, 12:37:23 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Underbar sång och melodi Asti! :) Gillar verkligen pianomelodin och Leslie-gitarren, Eddi! :)

...
Cool speaker-del av Jocke!
...

Tack! :)
David Attenborough är upptagen med maratonsändning om livet i Arktis på Kunskapskanalen i eftermiddag och kunde inte vara med...  :rolleyes:  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vilket härligt/lustigt litet hopkok, kul! Instämmer i Asti's kommentarer ovan i princip i sin helhet så jag upprepar dem inte, särskilt det om basen. Måste nog banne mig lyssna igen innan jag kommer med fler kommentarer ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja det här var mysigt. Mina hörlursbeklädda öron skulle vilja att mörka stråken till vänster i början och en bit in är närmare mitten.

Härligt med berättarrösten och Astis sång. Bra colab det här. Skulle önska att det rensas lite bland instrumenten eller frekvenserna i början, så att det finns plats för mörka stråken i mitten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra med alla tillrop
Ny mix uppe där jag torde ha fixat basfrågan och dragit lite i Astis voicer och rättat till en del stråkfel.

MaxB Stråkarna i vänster är tänkt att balansera oboen i höger - men jag läste det först nu så vi får lyssna igen. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker att det finns många spännande möten här inte minst vad gäller instrumenteringen. Astis melodi, stråk, piano, oboe ger en väldigt speciell atmosfär som tilltalar mig. Vid 190 kommer Asti in direkt efter det talade partiet - jag tycker att det är snyggare så än med tomrundorna - efter Asti känns det däremot helt ok med tomrundor men där kunde något av instrumenten bytas om att dominera där... Jag gjorde ju några olika tagningar på "talet" och tycker att du kunde variera med dem - åtminstone ordet "everyone" som har en så speciell intonation här att det känns uppenbart att det är samma klipp på alla ställena... Sen tycker jag att du skulle försöka variera trummorna mellan de olika partierna. Nu är de rätt återhållsamma och så ska det nog vara så jag är inte riktigt säker på hur... tänker på hur Karl byggde rytmer som låg och "puttrade på långkok" i bakgrunden.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu är jag nöjd!  :)
Instämmer om arret/instrumenteringen, som är fantasifullt och skönt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Spännande och annorlunda
Av någon anledning får den mej att tänka på Rolling Stones Her satanic ... LP ... om det är 1000 lightyears from home .. eller?
Jättefin melodi som rör sig ledigt i omgivningen
Bra gubbar!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja, ännu ett bidrag till " Mystery Tour". Kul och fantasifull låt! Trummorna känns dock lite livlösa, fick man ordning på dessa så lyfter det rejält tror jag! Nice!  :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Intressant och bra.
Några tankar bara: Jag önskar att stråken och oboen båda låg lite närmare mitten. Säkert inget problem i högtalare men i lurar blir man lätt virrig... så närmare varanrda med dem bara.... och en sak til,; lite mer volym på både berättaren och sångaren, orden drunknar lite i musiken som det är nu.

Trumman ja... den låter EZ om den så de bara ryker

Mina klagomål till trots gillar jag låten  :D

7 poäng av 10 ger jag för denna
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Får lite Beatlesvibbar och det är ALDRIG fel.  :) Bra instatser av kolaboratörerna och jag vill särskilt framhålla sånger och kördeltagarna. Trummorna lite tråkigt malande ja men skön låt med foten över tröskeln till symfonisk rock.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Coolt med Zappasnacket Jocke!

Bra arrat/lirat och sjunget är fetgrymt Peter.Mixen lämnar jag utan kommentar då jag inte har nån bra gear än.

Låten,ja jag gillar den då den inte är så förutsägbar.Alla delarna bildar en cool helhet,sånt här  kan funka på radion.Årets hit kanske..Mixa efter bästa förmåga och lansera.

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja det här gillar vi !!
Spännande melodier och inte så 'följa mallen till punkt och pricka'
Några synpunkter dock..
Trummorna är väldigt statiska och kraftlösa.
Speaker rösten kunde formas mer mot mitten(EQ) och jämnas till hårdare(Cmp)
OCH !! Vad har vi sagt om Klarinett och OBOE ?? :angry: :wacko: ;)  Uriahs öron blöööööder..
Låt dom tuta JAZZ och Symfonier,men stanna där.. :rolleyes: :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Coolt med Zappasnacket Jocke!
...

Tack - det var hedrande att få vara med här! :)

Tyckte mycket om Eddis melodier redan från början och bara "small av" när jag hörde Astis insats - ett bevis för att 1+1=3 :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker att det finns många spännande möten här inte minst vad gäller instrumenteringen. Astis melodi, stråk, piano, oboe ger en väldigt speciell atmosfär som tilltalar mig. Vid 190 kommer Asti in direkt efter det talade partiet - jag tycker att det är snyggare så än med tomrundorna - efter Asti känns det däremot helt ok med tomrundor men där kunde något av instrumenten bytas om att dominera där... Jag gjorde ju några olika tagningar på "talet" och tycker att du kunde variera med dem - åtminstone ordet "everyone" som har en så speciell intonation här att det känns uppenbart att det är samma klipp på alla ställena... Sen tycker jag att du skulle försöka variera trummorna mellan de olika partierna. Nu är de rätt återhållsamma och så ska det nog vara så jag är inte riktigt säker på hur... tänker på hur Karl byggde rytmer som låg och "puttrade på långkok" i bakgrunden.
Som jag PM:ade Jocke tidigare så tog jag den coolaste versionen och upprepade - och tomrundorna ska liksom vara där :D

Nu är jag nöjd!  :)
Instämmer om arret/instrumenteringen, som är fantasifullt och skönt!
/Asti
Hoppas att den nya versionen också funkar och kanske lite bättre t.o.m. då jag har hittat andra timingar som jag skjutit litet på.

Spännande och annorlunda
Av någon anledning får den mej att tänka på Rolling Stones Her satanic ... LP ... om det är 1000 lightyears from home .. eller?
Jättefin melodi som rör sig ledigt i omgivningen
Bra gubbar!
Kul att du gillar Cykeln :D

Ja, ännu ett bidrag till " Mystery Tour". Kul och fantasifull låt! Trummorna känns dock lite livlösa, fick man ordning på dessa så lyfter det rejält tror jag! Nice!  :)
Bytt till SD och fixat med olika slag och så - hoppas det blev bättre :D

Intressant och bra.
Några tankar bara: Jag önskar att stråken och oboen båda låg lite närmare mitten. Säkert inget problem i högtalare men i lurar blir man lätt virrig... så närmare varanrda med dem bara.... och en sak til,; lite mer volym på både berättaren och sångaren, orden drunknar lite i musiken som det är nu.

Trumman ja... den låter EZ om den så de bara ryker

Mina klagomål till trots gillar jag låten  :D

7 poäng av 10 ger jag för denna
7 av 10 är inte dåligt hoppas det kryper upp till en 8 med nya trummor Space :D Har även skjutit oboe och basviolinen något.

Får lite Beatlesvibbar och det är ALDRIG fel.  :) Bra instatser av kolaboratörerna och jag vill särskilt framhålla sånger och kördeltagarna. Trummorna lite tråkigt malande ja men skön låt med foten över tröskeln till symfonisk rock.
Nä Beatles är aldrig fel fast jag vet inte riktigt vilken låt Free as a bird - nä. Tack för tyck EQ :D

Coolt med Zappasnacket Jocke!

Bra arrat/lirat och sjunget är fetgrymt Peter.Mixen lämnar jag utan kommentar då jag inte har nån bra gear än.

Låten,ja jag gillar den då den inte är så förutsägbar.Alla delarna bildar en cool helhet,sånt här  kan funka på radion.Årets hit kanske..Mixa efter bästa förmåga och lansera.

Mike
Årets hit - jo vi tackar vi vågar jag nog svara för de andra också det var ord och inga visor det. Tack HM :D

Ja det här gillar vi !!
Spännande melodier och inte så 'följa mallen till punkt och pricka'
Några synpunkter dock..
Trummorna är väldigt statiska och kraftlösa.
Speaker rösten kunde formas mer mot mitten(EQ) och jämnas till hårdare(Cmp)
OCH !! Vad har vi sagt om Klarinett och OBOE ?? :angry: :wacko: ;)  Uriahs öron blöööööder..
Låt dom tuta JAZZ och Symfonier,men stanna där.. :rolleyes: :lol:
Du får skaffa Oboe-proppar Bjurte :lol: Kul att du gillar i övrigt och resten är fixat tror jag.

Coolt med Zappasnacket Jocke!
...

Tack - det var hedrande att få vara med här! :)

Tyckte mycket om Eddis melodier redan från början och bara "small av" när jag hörde Astis insats - ett bevis för att 1+1=3 :)
Borde det inte vara 1+1+1=4? Jag small av när jag hörde din röst också fast den var precis som förväntat ursnygg. :lol:

Sådär nu har jag bytt trummor och fixat o grejat i enlighet med edra utmärkta tips så att jag hoppas att herrarna Jocke och Asti framgår med önskvärd tydlighet och inramad av ett stycke hyfsat mixat musikarr.

Tack för alla tips och engagemang och stora TACK till Jocke o Asti som möjliggjorde detta :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra mix förutom att jag tycker att balansen mellan nivåerna på mina sångspår inte längre är så bra!
I vissa avsnitt hörs nästan bara ena sångspåret...
I övrigt tycker jag det låter helt OK!
Låten har fina harmonier som sätter sig i huvudet!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra mix förutom att jag tycker att balansen mellan nivåerna på mina sångspår inte längre är så bra!
I vissa avsnitt hörs nästan bara ena sångspåret...
I övrigt tycker jag det låter helt OK!
Låten har fina harmonier som sätter sig i huvudet!
/Asti
Ajdå jag spred rösterna och la reverb på dom men eftersom andrastämman är lägre i ton så kanske inte det är rätt recept. Får kolla det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön musik.. 70/90 tals hybrid i känslan
tycker arret & insatserna sitter ihop fint, däremot känns mixen lite väl torr & 2D för min smak
jag hade velat ha reverbigare trummor för djupets skull, kanska lite delay på asti åxo..
men det är bara smaksaker jag föreslår, soft & snygg låt iaf!

:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
skön musik.. 70/90 tals hybrid i känslan
tycker arret & insatserna sitter ihop fint, däremot känns mixen lite väl torr & 2D för min smak
jag hade velat ha reverbigare trummor för djupets skull, kanska lite delay på asti åxo..
men det är bara smaksaker jag föreslår, soft & snygg låt iaf!

:)
Kul att du gillar låten jag tar med dina tankar tillåten ev ny mix, får se vad andra tycker. Tack för tyck Larsson :D

Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
Kanske din röst är lite murrig nu? Skönt att du gillar atmosfären Jocke :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
Kanske din röst är lite murrig nu? Skönt att du gillar atmosfären Jocke :D

Jo visst är den och Asti ska upp. Han är ju ett eget "instrument" :) och nu när du höjt stämman minns jag den gamla mixen som lite tunn... Ja, finputsa kan man hålla på med hur länge som helst!  :rolleyes:

Har inte analyserat det här så noga men tror att du har mindre reverb på leads än vad som är vanligt... Det ger mig en förnimmelse av sådana där gamla romantiska foton som är suddiga i kanten! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
Kanske din röst är lite murrig nu? Skönt att du gillar atmosfären Jocke :D

Jo visst är den och Asti ska upp. Han är ju ett eget "instrument" :) och nu när du höjt stämman minns jag den gamla mixen som lite tunn... Ja, finputsa kan man hålla på med hur länge som helst!  :rolleyes:

Har inte analyserat det här så noga men tror att du har mindre reverb på leads än vad som är vanligt... Det ger mig en förnimmelse av sådana där gamla romantiska foton som är suddiga i kanten! :)
Ja den gamla mixen var klart tunnare vad gäller musiken ska fixa med era röster men du får hjälpa mig Jocke med vad du menar - saknar rösterna reverb eller är ett romantiskt foto att föredra?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Va faan.. Jocke har ju en karriär som speaker inom reklamvärlden.. Kanske nyhetsuppläsare? Riktigt bra lät det..
Vad övriga vocala insatser beträffar så måste jag - trots att jag är en grinig jäkel - ge MVG... Låter fantastiskt harmoniskt och behagligt..
Låten då.. Det blir VG. En skön & trivsam liten sak, men stör mig på nån riktigt distad gitarr (tror jag det är) som ligger & nöter i bakgrunden, tillsammans med nån annat nån "plockgitarr.." dessa får för mycket utrymme enligt mig och stör mer än de tillför..

Tonas dessa ner är jag beredd att ge hela projektet MVG+
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
Har inte analyserat det här så noga men tror att du har mindre reverb på leads än vad som är vanligt... Det ger mig en förnimmelse av sådana där gamla romantiska foton som är suddiga i kanten! :)
Ja den gamla mixen var klart tunnare vad gäller musiken ska fixa med era röster men du får hjälpa mig Jocke med vad du menar - saknar rösterna reverb eller är ett romantiskt foto att föredra?

Jag tycker inte att det är något dåligt - tvärtom - det blev mer intressant! :)

Va faan.. Jocke har ju en karriär som speaker inom reklamvärlden.. Kanske nyhetsuppläsare? Riktigt bra lät det..
...

Tack Hogge! :) Kanske skulle börja öva med högläsning ur lokalbladet?  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Va faan.. Jocke har ju en karriär som speaker inom reklamvärlden.. Kanske nyhetsuppläsare? Riktigt bra lät det..
Vad övriga vocala insatser beträffar så måste jag - trots att jag är en grinig jäkel - ge MVG... Låter fantastiskt harmoniskt och behagligt..
Låten då.. Det blir VG. En skön & trivsam liten sak, men stör mig på nån riktigt distad gitarr (tror jag det är) som ligger & nöter i bakgrunden, tillsammans med nån annat nån "plockgitarr.." dessa får för mycket utrymme enligt mig och stör mer än de tillför..

Tonas dessa ner är jag beredd att ge hela projektet MVG+
Tack Hogge jag får satsa på att mixa om till MVG+ då  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej!
Det här är en riktigt bra text och budskap och bra låtupplägg. Din berättarröst är jättebra och Astis stämmor är riktigt sköna. Introt är snyggt och behagligt, men det enda jag stör mig på är det där distade ljudet (nån elgitarr eller vad är det?) som kommer in precis samtidigt som din berättarröst och fortsätter till och från hela låten. Det gör att jag får anstränga mig för att höra vad du säger. Jag tycker att det ljudet kunde komma in mycket senare i låten. Det är ju häftigt annars med kontrasten mellan det i övrigt softare arret och det skränigare distade ljudet, men som sagt om det kunde komma in senare... :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag fattar inte vad jag just har lyssnat på.

De enskilda delarna är utmärkta var för sig, men trots jättefin sång av Asti minns jag inte nåt av texten heller. Satt i meditativt tillstånd genom hela, ehuru dagen varit stressig. Det är alltså 5/5 från valiumjuryn här (jag). Får lyssna igen senare och kanske kommer på nåt. Gött jobbat Eddi!

Vad är oboen för nåt?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag fattar inte vad jag just har lyssnat på.

De enskilda delarna är utmärkta var för sig, men trots jättefin sång av Asti minns jag inte nåt av texten heller. Satt i meditativt tillstånd genom hela, ehuru dagen varit stressig. Det är alltså 5/5 från valiumjuryn här (jag). Får lyssna igen senare och kanske kommer på nåt. Gött jobbat Eddi!

Vad är oboen för nåt?

Från Wikipedia: Oboe är ett träblåsinstrument med dubbla rörblad. Oboen utvecklades i Frankrike under 1600-talet. Namnet kommer av franskan haut bois (högt trä, dvs. högt träblåsinstrument). Skalmejan är en folklig föregångare till oboen.





















Härligt betyg Div (får kolla vad det är för träblås)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
Vad är oboen för nåt?

Från Wikipedia: Oboe är ett träblåsinstrument med dubbla rörblad. Oboen utvecklades i Frankrike under 1600-talet. Namnet kommer av franskan haut bois (högt trä, dvs. högt träblåsinstrument). Skalmejan är en folklig föregångare till oboen.

 :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag förflyttas tilbaka till slutet av sextiotalet och får en magical mystery tour eller kanske strawberry fields upplevelse när jag lyssnar på det här...mycket njutningsbart och annorlunda.  Grattis grabbar till ett fin-fint samarbete. :) :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej!
Det här är en riktigt bra text och budskap och bra låtupplägg. Din berättarröst är jättebra och Astis stämmor är riktigt sköna. Introt är snyggt och behagligt, men det enda jag stör mig på är det där distade ljudet (nån elgitarr eller vad är det?) som kommer in precis samtidigt som din berättarröst och fortsätter till och från hela låten. Det gör att jag får anstränga mig för att höra vad du säger. Jag tycker att det ljudet kunde komma in mycket senare i låten. Det är ju häftigt annars med kontrasten mellan det i övrigt softare arret och det skränigare distade ljudet, men som sagt om det kunde komma in senare... :)
Tack för tyck och lyssning Plinka :D Jag har bara gjort musiken Jocke gör berättar-rösten och Asti sjunger. Har i nya mixen försökt ta ner gurorna lite men de ligger närma hjärtat.

Jag fattar inte vad jag just har lyssnat på.

De enskilda delarna är utmärkta var för sig, men trots jättefin sång av Asti minns jag inte nåt av texten heller. Satt i meditativt tillstånd genom hela, ehuru dagen varit stressig. Det är alltså 5/5 från valiumjuryn här (jag). Får lyssna igen senare och kanske kommer på nåt. Gött jobbat Eddi!

Vad är oboen för nåt?
Oboen är från EWQL nån särskild sort vet jag inte dock. Som sagt stort tack för ditt betyg tidigare :D

Jag förflyttas tilbaka till slutet av sextiotalet och får en magical mystery tour eller kanske strawberry fields upplevelse när jag lyssnar på det här...mycket njutningsbart och annorlunda.  Grattis grabbar till ett fin-fint samarbete. :) :) :)
/Roffe H

Kul med en kulturell resa i musikens tecken och ja det blev ett härligt colab av det lite underligare slaget kanske där Jocke levererar på nolltime och där Asti stormar in med lead och och andrastämma och klar text - tänk så enkelt det kan lösa sig. Stort tack för dina tyck Roffe :D

Japp nu har jag ändrat igen och fixat o grejat med de senaste tipsen - samt gjort ett försök till mastring också med lurar - idiotiskt antar jag. Men jag lägger upp ändå :P

Lär väl få ändra igen antar jag....

« Senast ändrad: 11.01.2013, 02:10:21 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Mina "slask-lurar" medger nog inte någon djupare analys av de subtila detaljer du rattar med nu men rösterna känns betydligt tydligare än tidigare! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Detta var intressant att lyssna på!  Kul och annorlunda låt/arr som är lyckat.  Jag fick konstigt nog vibbar av "West End Girls" med Pet Shop Boys (den enda låt från dom som jag tycker är riktigt bra f.ö.).  Det kanske är själva uppbyggnaden med prat-sången och sen melodiös sång jag tänker på iofs.   Kommer på mig själv med att fokusera på trummorna och den där lite halvskräniga rytmgitarren. Dessa tar för mycket plats/bör putsas till tycker jag.  Det låter som det är en aning för mycket reverb på trummorna också. Dock är det fullt lyssningsbart som det är nu så ingen fara på taket!
Bra sång rakt igenom förresten. Bättre än PSB!  :)     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu tycker jag nivåerna är bra! Gillar låten som satt sig i huvet, speciellt "versen" med
de nedåtgående harmonierna, de låga stråkarna och det låga pianot.
Och det sköna arret, och upplägget med speaker + sång! Roligt att få vara med på ett hörn!
Tack Eddi och Jocke för ett givande colab!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten