Forum > Färdiga produktioner
1up-80s Soul Funk - feat. Girly!
1up:
Soft, soul, funk sak med sax. Easy listening.
Edit 20130103: Nu med Girly på sång. Tack till Girly. Riktigt fint låter det. :)
Dig That Beat.
Sång och text: Girly
Musik: 1up
"You keep on calling my name
While I am searching for someone to blame
For all the love that’s gone bad in the past
When wanting too much it ends up in a blast
Nervously armouring me with solid steel
Afraid of what I really might feel
And all the angels sing
Oh just let it go, let it go
And oh just now the rain came to an end in my heart
I see an opening in the clouds and
Oh when I realize there is nothing I can’t do
I’ll take a dream and I’ll see it through
I keep on listening to fears
But this is not what I want to hear"
tigersoul:
Nog var det Easy listening alltid, letar nästan efter spegeln o vilken knapp skulle jag till nu igen hehe! skämt o sidor, trevligt i sin genre! Skönt att koppla av till bara, men sång vet jag inte riktigt, ska man ha sång på easy listening av den här typen? ;)
Skönt spår, glömde nästan vad jag höll på med, ja just ja... :wub:
ps: kicken o basen är nästan lite för intensiva för genren, men nu tänker jag på typisk easy listening aka hissmusik, du kanske vill vrida iväg den till något annat håll.
1up:
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.01.2013, 21:46:56 ---Nog var det Easy listening alltid, letar nästan efter spegeln o vilken knapp skulle jag till nu igen hehe! skämt o sidor, trevligt i sin genre! Skönt att koppla av till bara, men sång vet jag inte riktigt, ska man ha sång på easy listening av den här typen? ;)
ps: kicken o basen är nästan lite för intensiva för genren, men nu tänker jag på typisk easy listening aka hissmusik, du kanske vill vrida iväg den till något annat håll.
--- Slut citat ---
Tanken från början var mer åt funk-hållet fast blev softare än så.
Hissmusik? Tja, skulle vara en lång lång hiss man är i drygt fem minuter. :)
Bas, virvel och handklapp är ganska framträdande så var det på i början på 80-talet i Philly-soundet som låten är inspirerad av.
Fler åsikter om mix tas tacksamt emot.
Tack för kommentar och roligt om den gick hem! Lite utav pluggmusik / sitta på bussen på väg hem i mörkret. Saxen ger mig personligen lite blandade känslor. Mer än så säger jag inte. :)
tigersoul:
--- Citat från: 1up skrivet 01.01.2013, 22:16:10 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.01.2013, 21:46:56 ---Nog var det Easy listening alltid, letar nästan efter spegeln o vilken knapp skulle jag till nu igen hehe! skämt o sidor, trevligt i sin genre! Skönt att koppla av till bara, men sång vet jag inte riktigt, ska man ha sång på easy listening av den här typen? ;)
--- Slut citat ---
Tanken från början var mer åt funk-hållet fast blev softare än så.
Hissmusik? Tja, skulle vara en lång lång hiss man är i drygt fem minuter. :)
Bas, virvel och handklapp är ganska framträdande så var det på i början på 80-talet i Philly-soundet som låten är inspirerad av.
Fler åsikter om mix tas tacksamt emot.
Tack för kommentar och roligt om den gick hem! Lite utav pluggmusik / sitta på bussen på väg hem i mörkret. Saxen ger mig personligen lite blandade åsikter. Mer än så säger jag inte. :)
--- Slut citat ---
Hissmusik är ju EVIG :P tar aldrig slut :P skämt o sidor, det här håller högre kvalitet än att hamna i hissen o glömmas bort! Däremot vet jag inte på vocals men det är ju min personliga tolkning, du får vänta in fler åsikter :P
Wernborg:
Riktigt snygg sound. Nu behöver du bara en låt också ;)
Skulle passa hur bra som helst till nån själfull sångerska/sångare. Tänker på Sade och Terrence Trent Darby och sånt.
Keep it up!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida