Forum > Färdiga produktioner

1up-80s Soul Funk - feat. Girly!

<< < (2/6) > >>

1up:

--- Citat från: tigersoul skrivet 01.01.2013, 23:06:51 ---
--- Citat från: 1up skrivet 01.01.2013, 22:16:10 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.01.2013, 21:46:56 ---Nog var det Easy listening alltid, letar nästan efter spegeln o vilken knapp skulle jag till nu igen hehe! skämt o sidor, trevligt i sin genre! Skönt att koppla av till bara, men sång vet jag inte riktigt, ska man ha sång på easy listening av den här typen? ;)

Skönt spår, glömde nästan vad jag höll på med, ja just ja...  :wub:

ps: kicken o basen är nästan lite för intensiva för genren, men nu tänker jag på typisk easy listening aka hissmusik, du kanske vill vrida iväg den till något annat håll.

--- Slut citat ---

Tanken från början var mer åt funk-hållet fast blev softare än så.

Hissmusik? Tja, skulle vara en lång lång hiss man är i drygt fem minuter. :)

Bas, virvel och handklapp är ganska framträdande så var det på i början på 80-talet i Philly-soundet som låten är inspirerad av.

Fler åsikter om mix tas tacksamt emot.

Tack för kommentar och roligt om den gick hem! Lite utav pluggmusik / sitta på bussen på väg hem i mörkret. Saxen ger mig personligen lite blandade åsikter. Mer än så säger jag inte. :)

--- Slut citat ---

Hissmusik är ju EVIG :P tar aldrig slut :P skämt o sidor, det här håller högre kvalitet än att hamna i hissen o glömmas bort! Däremot vet jag inte på vocals men det är ju min personliga tolkning, du får vänta in fler åsikter :P

--- Slut citat ---

Man kan loopa den, fast oftast? kortare slingor än 5-6 minuter gissar jag. Åker inte så mycket hiss. :)

VOX måste på. ;)

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2013, 00:18:59 ---Riktigt snygg sound. Nu behöver du bara en låt också  ;)

Skulle passa hur bra som helst till nån själfull sångerska/sångare. Tänker på Sade och Terrence Trent Darby och sånt.

Keep it up!

--- Slut citat ---

Det lyser igenom vad fokus låg på. :) haha

Någon får la höra av sig. När det är så här bra ska man inte behöva lägga någon direkt ansträngning själv för att hitta någon som vill upplåta sin stämma. :)

1up always keeps it up.

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 02.01.2013, 01:31:52 ---Någon får la höra av sig. När det är så här bra ska man inte behöva lägga någon direkt ansträngning själv för att hitta någon som vill upplåta sin stämma. :)

--- Slut citat ---
Haha. Brukar det resonemanget funka bra?

:D

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2013, 01:33:41 ---
--- Citat från: 1up skrivet 02.01.2013, 01:31:52 ---Någon får la höra av sig. När det är så här bra ska man inte behöva lägga någon direkt ansträngning själv för att hitta någon som vill upplåta sin stämma. :)

--- Slut citat ---
Haha. Brukar det resonemanget funka bra?

:D

--- Slut citat ---

Klart. Om du bara visste.  ^_^

MaxB:
Det är skönt sound och beskrivningen att åka buss då det är mörkt ute fungerade bra för mig.
Vid 268 blir det en ökning av volymen som verkar omedveten och omotiverad (fram till 276 kanske?)
Saxofonen är ful men det skulle vara skönt med saxofon. Vilket tonart? Har du PM:at Roffe om han kan och vill?

Jag hör inte nån sång i mitt huvud från mig så snacka med Sade den här gången eller han den där andra, Terrence du vet...  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion