Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Loosing myself

<< < (7/8) > >>

bloeas:
Jag tycker det känns som att sången ligger lite utanför musiken.
Jag skulle vilja lägga en lätt kompressor på sången och kanske en limiter på mastern för att baka ihop det en smula.
Annars låter det bra, skön röst!

Girly:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.01.2013, 20:30:05 ---Går inte in på tekniken, bara känslan här. (som vanligt då)

Drömsk ljudbild med en del oväntade harmonier, spännande :)

Vacker sång som letar sig fram i de här fina harmerna, jättebra.
Det enda jag tycker är att det kunde vara lite mer krisp i ljudbilden, annars är det kanonskönt :rolleyes:

Fint collab som vanligt:

/Marre Marruschkka

--- Slut citat ---
Tack Marre  :) det är bra att någon tar hand om känslobiten också  ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2013, 19:00:05 ---Jag älskar den här sångerskan - mycket känsla och innerlighet på få noter.

Gitarren låter lite slumpmässig ibland och kanske borde kapas under sången, eller spela längre/rakare och kan inte hoppa omkring som en ettrig fluga utan plan.

I övrigt snyggt arr och bra idéer!

--- Slut citat ---
Tack så väldans Dividend! 'you made my day'  :D
Bzzz, bzzzz sa flugan... det va ju gitarrliret och stämningen i instrumentalen som fick mig fast... löve it  ;)

--- Citat från: Jocke skrivet 03.01.2013, 19:12:23 ---Spännande stycke det här. :) Jag förnimmer att saker händer av sig själva här fast jag fattar att det är noga uträknat hur det ska vara... Nä, jag har inte stoppat i mig något olämpligt!  :rolleyes:  :lol:

--- Slut citat ---
hahaha... är det säkert det Jocke  :P :lol:
--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2013, 20:39:21 ---Fint gitarrspel och snygg sång!
Ljudbilden tycker jag är aningen vass och jag saknar tyngd/botten i trummor och bas.
På en del ställen tycker jag sången är lite hög i mixen.
/Asti

--- Slut citat ---
Hoppas det blev lite mindre vasst och jämnare sång i nya mixen  :)

--- Citat från: bloeas skrivet 04.01.2013, 01:18:46 ---Jag tycker det känns som att sången ligger lite utanför musiken.
Jag skulle vilja lägga en lätt kompressor på sången och kanske en limiter på mastern för att baka ihop det en smula.
Annars låter det bra, skön röst!

--- Slut citat ---
Kul att du gillar... vad gäller 'bakning' överlåter jag det till 'bagarmästar'n G själv'  :D

cykeln:
Snygga gitarrer som vanligt - kanske lite vassa -eller så är det min lyssning
Tycker att det ibland är lite för mycket som pågår bakom sången
och att sången är lite "dov" på en del ställen - mest i versen - lite mer briljans önskas
som på "That shadow keeps following me" - där strålar det riktig ordentligt  :wub:

Gurano:
Tack för era synpunkter bloeas och cykeln
Jag ska se över mixen en gång till

Gurano

Tokai:
Känns som allting  - ljudbilden - ligger på sidorna och inget i mitten.
Gillar popstuket  på låten även om jag upplever strukturen lite otydlig. Finfin sång igen av Girly. Låten ska väl bli längre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion