Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Loosing myself

<< < (5/8) > >>

Asti:
Fint gitarrspel och snygg sång!
Ljudbilden tycker jag är aningen vass och jag saknar tyngd/botten i trummor och bas.
På en del ställen tycker jag sången är lite hög i mixen.
/Asti

Gurano:
Tack för era kommentarer - jag ska se över mixen en gång till

Gurano

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2013, 20:39:21 ---Fint gitarrspel och snygg sång!
Ljudbilden tycker jag är aningen vass och jag saknar tyngd/botten i trummor och bas.
/Asti

--- Slut citat ---
Håller med Asti på det här och Lena får lite vassa "s" - bra att ni testade med att ta bort reverbet så att man fick höra nu kanske hon kom lite för nära så ett uns mer reverb vore bra på sången tror jag ändå. Men fick röra om i grytan lite i alla fall :D Tack för det.

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.01.2013, 12:48:45 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2013, 20:39:21 ---Fint gitarrspel och snygg sång!
/Asti

--- Slut citat ---
Håller med Asti på det här och Lena får lite vassa "s" - bra att ni testade med att ta bort reverbet så att man fick höra nu kanske hon kom lite för nära så ett uns mer reverb vore bra på sången tror jag ändå. Men fick röra om i grytan lite i alla fall :D Tack för det.

--- Slut citat ---
En ny mix finns (som Girly inte hört än) - vet inte om det blev bättre...men lite annorlunda i alla fall
/G

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/LoosingMyselfGuranoEgenMix.mp3[/mp3]

Girly:

--- Citat från: Gurano skrivet 03.01.2013, 13:46:50 ---
En ny mix finns (som Girly inte hört än) - vet inte om det blev bättre...men lite annorlunda i alla fall
/G

--- Slut citat ---

Nu har jag hört den  :) Instrumentalen känns lite mindre vass och ...hör jag inte lite mer reverb på sången  ;) (eller önskedrömmer jag bara haha)   :lol:
Bättre eller sämre... hm... hur lät den förra mixen nu igen  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion