Forum > Färdiga produktioner

Asti feat djonas - Essence (klar)

<< < (18/22) > >>

Asti:
Markus - Inte mycket att vara avis på! Mitt kunnande inom mixning är mycket begränsat!
             Däremot är jag nog rätt noggrann när jag spelar in med mick, så att jag
             får "lagom" stark signal, för att undvika brus eller dist och kan ta om vissa spår
             rätt många gånger innan jag är nöjd.... Men gillar ditt sätt att experimentera och
             tänja på gränserna!
bow35 - Tack, det gläder mig att höra!

Tack för era kommentarer! De värmer i vinterkylan, som kommit tillbaka när man nästan började
känna vårtecken...  :wacko:
/Asti

jonnerstone:

--- Citat från: Asti skrivet 12.01.2013, 13:32:40 ---Markus - Inte mycket att vara avis på! Mitt kunnande inom mixning är mycket begränsat!
             får "lagom" stark signal, för att undvika brus eller dist och kan ta om vissa spår
             rätt många gånger innan jag är nöjd....

--- Slut citat ---

Fast en bra inspelning, det är ju det som är hela hemligheten till en bra mix.

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 12.01.2013, 13:41:45 ---
--- Citat från: Asti skrivet 12.01.2013, 13:32:40 ---Markus - Inte mycket att vara avis på! Mitt kunnande inom mixning är mycket begränsat!
             rätt många gånger innan jag är nöjd....

--- Slut citat ---

Fast en bra inspelning, det är ju det som är hela hemligheten till en bra mix.

--- Slut citat ---
Jo, det har du förstås rätt i, det är ju en grundförutsättning!
Men när jag har låtar med många spår brukar jag ha svårt att få till en bra mix
oavsett spårens inspelningskvalitet. Kan för lite om hur man undviker att instrumenten
"kolliderar" och hur man på bästa sätt skär bort oönskade frekvensområden så att
alla spår kan urskiljas klart och tydligt. Undrar hur långt man kommer med EZ Mix...?
Någon som har erfarenhet av den?
/Asti

Markus Broberg:
Jag har erfarenhet av EZ. Man  kommer ingenstans:)

Asti:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 13.01.2013, 04:17:59 ---Jag har erfarenhet av EZ. Man  kommer ingenstans:)

--- Slut citat ---
OK, då kanske inte det är någon lösning på mina bristande mix-kunskaper!  :)
Har annars sett några exempel där man verkar ha varit rätt nöjda med EZ Mix.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion