Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.01.2013, 13:09:21 ---Tycker du ska testa med bjurtes pattern :D
Fortfarande en skön låt!
--- Slut citat ---
Jag ska testa hans förslag och se om jag kan skruva till någon av dom som jag vill ha det!
Kul att du fortfarande tycker så! :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2013, 15:10:30 ---Vad lurigt, båda ger olika karaktärer och ingen är helt fel. Åter håller jag inte med Tomas Ledin då han berättade vad som är typiskt för en bra låt.
--- Slut citat ---
Det blir två helt olika "stämningar", men jag kan inte säga att den ena är fel....
Vad är det du åter inte håller med Tomas Ledin om?
Är det fler saker du inte gör? Kan bli jobbigt om det är för många saker man inte ska göra... :unsure:
/Asti t.f. General EZ Pattern
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 06.01.2013, 16:05:38 ---Du kan få båda exemplen som *.mid filer om du vill experementera lite och ändra själv ??
Annars ang EZ vs. AD.
Skulle jag välja AD om jag ville ha 'lättrattade' grundljud Men EZ spöar skiten ur AD när det gäller Midihantering/medföljande midi-pattern
och att det finns ett 10:o tal expansions midipack att köpa från Toontracks hemsida..
Men.. Skicka iväg ett PM till Hagis vettja,han älskar ju att Banka på sina Trummelummor.. :blink: ;)
--- Slut citat ---
Tar gärna dina midi-filer och experimenterar med! Har du min mail-adress? Jag PM:ar dig den för säkerhets skull!
Jag har några expansioner till EZ, men tycker det ofta är svårt att hitta passande patterns.
Det finns många patterns som är väldigt lika, man hör knappt skillnad.....
Så AD kanske man ska glömma då....
Om jag inte kommer någon vart med dina midi-filer ska jag nog fråga Hagis!
Åter ett stort tack för din hjälp!
/Asti
Harmonica mike:
--- Citat från: bjurte skrivet 06.01.2013, 12:39:07 ---Funkar detta bättre då tro ???
Annars har jag nog inget mer!!
Denna Pattern kommer med i EZ-expansionen 'Vintage-Rock'
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Tuff_Tuff2.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Läst alla trådar och lyssnat på alla trumverrar..Den här låter bäst tycker jag..Du borde kört den längre in i låten Bjurte så man fick höra den med bas å hela köret..
Anpassa liret om det behövs mot denna trumide´Peter så har du en skön och "drivig" låt..Verren som ligger på första sidan..nja,den hackar lite rytmmässigt tycker jag.
Flytet saknas på något sätt..Hagis är ju ett säket kort :)
Låten,får du till svänget/flytet så kastar jag mina hattar rakt upp luften.I denna tappning(första sidan) så kör jag ned kepan i pannan och steker den med smör.
Mike tf kock
Mike
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.01.2013, 10:08:52 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 06.01.2013, 12:39:07 ---Funkar detta bättre då tro ???
Annars har jag nog inget mer!!
Denna Pattern kommer med i EZ-expansionen 'Vintage-Rock'
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Tuff_Tuff2.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Läst alla trådar och lyssnat på alla trumverrar..Den här låter bäst tycker jag..Du borde kört den längre in i låten Bjurte så man fick höra den med bas å hela köret..
Anpassa liret om det behövs mot denna trumide´Peter så har du en skön och "drivig" låt..Verren som ligger på första sidan..nja,den hackar lite rytmmässigt tycker jag.
Flytet saknas på något sätt..Hagis är ju ett säket kort :)
Låten,får du till svänget/flytet så kastar jag mina hattar rakt upp luften.I denna tappning(första sidan) så kör jag ned kepan i pannan och steker den med smör.
Mike tf kock
Mike
--- Slut citat ---
Har lyssnat till era råd och bytt till Bjurtes trummor!
Har fått lägga om bas för att passa detta, men behållt lite av det gamla stuket i verserna.
Även lagt till lite stråkar på slutet som spelar temat. Bättre eller sämre?
Hoppas det flyter bättre! :)
Tack för din kommentar HMike!
/Asti t.f.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida