Forum > Demolåtar
martinm - Time has come
martinm:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.12.2012, 12:41:11 ---Skön ide och skön stil på låten. Pianot låter tunt och kanske kan ersättas med ett som är fylligare men soundet på pianot ger också en attityd som är relaxad.
--- Slut citat ---
Härligt att få input. Den är nästan aldrig lik det man tänker på själv. Pianot var det ja.
:P
martinm:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.12.2012, 12:44:56 ---Skön låt, gillas verkligen ^_^ En aning otajt här och där.
Men som sagt, väldigt skön låt
Space
--- Slut citat ---
Tackar :P
martinm:
--- Citat från: Gurano skrivet 31.12.2012, 13:23:02 ---Låter bra - naivistiskt piano - som har ett lite barnsligt sound (inget negativt i det basåruvet :) ). Tycker att pianots naiva touche kompletterar bra med sologurans naiva spel som tar vid vid ca 92. Enkelt hållen med bra ljudbild tycker jag. Jag blir dock lite sjösjuk av de båda stålgurorna som kompar i varsen hörlur - men det är ju bara jag det.
Gurano
--- Slut citat ---
Härligt för en medelålders man att kunna vara naiv och barnslig. Tack.
martinm:
--- Citat från: Asti skrivet 31.12.2012, 13:47:20 ---Gillar verkligen låten och det tango-influerade stuket!
Skulle vilja ha en tydligare bas (är det någon nu?) och mer markerad
rytm på trummorna. Nu finns en känsla av att det är lite, lite otajt ibland.
Bygg gärna ut den akustiska gitarrens tema med fler instrument!
/Asti
--- Slut citat ---
det är bara pianot som agerar bas nu. Bra idé att låta fler instrument följa gitarrens tema. :)
karl:
Får kraftiga David Byrnevibbs och det gillas ;) städa upp bland trummorna och tajta till här och där så går den varm här ;)
Gott nytt år / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida