Forum > Demolåtar
martinm - Time has come
Eddi:
Om jag för en stund glömmer att det är GB så tycker jag verkligen om låten. Den blir lite väl statisk i GB men skulle göra sig alldeles utmärkt i ett mer dynamiskt format - riktigt bra så snälla jobba vidare med låten i en bättre produktionsmiljö det är den alla ggr värd. :D
martinm:
--- Citat från: karl skrivet 31.12.2012, 18:03:56 ---Får kraftiga David Byrnevibbs och det gillas ;) städa upp bland trummorna och tajta till här och där så går den varm här ;)
Gott nytt år / karl
--- Slut citat ---
Uppdaterade mig på David Byrne men kände inte relationen själv. Trummorna behöver jag nog se över som sagt. Tack
martinm:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.01.2013, 04:42:47 ---Om jag för en stund glömmer att det är GB så tycker jag verkligen om låten. Den blir lite väl statisk i GB men skulle göra sig alldeles utmärkt i ett mer dynamiskt format - riktigt bra så snälla jobba vidare med låten i en bättre produktionsmiljö det är den alla ggr värd. :D
--- Slut citat ---
Tror egentligen inte att GarageBand är begränsande. Av själva ljuden är det bara trummor o piano som är från GB och de kan modifieras fritt. Resten är audiospår. :)
equality:
Skön låt med tangonerv som ger lite Waitsvibbar här. Jag gillar arret som låter live och har inga nits.
Wernborg:
Får precis som Karl och Equality både Talking heads/Byrne och Tom Waits-vibbar. Gött!! Men tycker ändå detta är eget originellt ändå. Jag gillar pianot som det är. Litet och fulsnyggt på nåt sätt.
Du skulle kunna lite på dynamiken i arret möjligen. Under solot tex. så är det nästan svårt att höra solot när det är så tjockt i arret där.
Skönt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida