Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - No smoke without the blues

<< < (2/4) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.12.2012, 20:21:44 ---"Thanks for listening" boys!
Låter det bättre nu? Höjde upp orgeln något. Lät även elgitarren vara med från mittpartiet ända till slutet samt att jag vässade saxen något. Visst går det bra att ändra på grejer även om jag jobbar med BIB, lägger upp ett spår i taget på mitt lilla sequencerprogram. Varje instrument får varsitt spår.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tänkte väl det var möjligt. Har det ligger o använder det stundtals till att testa låtidéer men på senare tid har det sällan använts. Tycker idéen med programmet är kanon men själva utformningen och interfacet är, o nu får du ursäkta uttrycket, helt förb/"#% handikappat :P Jag tror aldrig jag blivit så heligt förbaskad på ett program som BIAB  :lol: :P :rolleyes:

Vad gäller orgeln så får jag återkomma har bara macbookens internhögtalare fn ;)

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.12.2012, 20:21:44 ---"Thanks for listening" boys!
Låter det bättre nu? Höjde upp orgeln något. Lät även elgitarren vara med från mittpartiet ända till slutet samt att jag vässade saxen något. Visst går det bra att ändra på grejer även om jag jobbar med BIB, lägger upp ett spår i taget på mitt lilla sequencerprogram. Varje instrument får varsitt spår.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det här låter "laid-back" och skönt i vanlig ordning Roffe! :) Vet inte om jag tycker orgeln alls har där att göra men vi har väl alla våra "nojjor" - orgel-jazz är en av mina och jag tror att grunden lades av någon som på typ 70-talet "blev stor" genom att spela jazz på dragspel... har otroligt svårt för det... annars var det en trevlig "truddelutt"! :) Är det "vinylknaster" som hörs eller har du fått saliv i munstycket? Något är det som "gurglar"...^^

Ibland kan jag svära och förbanna de obegränsade möjligheter som finns i en fullstor DAW. Öppnade ett riktigt gammalt projekt som jag tänkte ta tag i... 64 spår varav säkert över 50 är olika gitarrer... Kommer ju att ha fullt upp under lång tid för att få ordning på det här - tänk om jag bara hade 8 spår!  :lol:  :rolleyes:

Asti:
Avkopplande och snyggt! Fint och känsligt saxspel, men tycker den ska ner en aning i mixen.
Håller med Jocke om orgeln, den tycker jag inte hör hemma här!
En "sparrande" sax, som ligger och vilar på harmonierande toner i bakgrunden tror jag hade funkat bättre.
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 30.12.2012, 13:56:32 ---
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det här låter "laid-back" och skönt i vanlig ordning Roffe! :) Vet inte om jag tycker orgeln alls har där att göra men vi har väl alla våra "nojjor" - orgel-jazz är en av mina och jag tror att grunden lades av någon som på typ 70-talet "blev stor" genom att spela jazz på dragspel... har otroligt svårt för det... annars var det en trevlig "truddelutt"! :) Är det "vinylknaster" som hörs eller har du fått saliv i munstycket? Något är det som "gurglar"...^^

Ibland kan jag svära och förbanna de obegränsade möjligheter som finns i en fullstor DAW. Öppnade ett riktigt gammalt projekt som jag tänkte ta tag i... 64 spår varav säkert över 50 är olika gitarrer... Kommer ju att ha fullt upp under lång tid för att få ordning på det här - tänk om jag bara hade 8 spår!  :lol:  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ibland håller man på och spelar om och om tills man får en lyckad tagning, tyvärr händer det emellanåt att precis då det funkar, samtidigt fått lite för mycket saliv i munstycket, ja så är det, då får man göra ett val. :wacko: Orgeln, kanske skulle den inte vara med, får fundera på detta. Jag tycker ibland att den lyfter upp improvisationsdelen ett snäpp.
Tack för kommentarer och lyssning/ Roffe H  :)

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2012, 14:07:21 ---Avkopplande och snyggt! Fint och känsligt saxspel, men tycker den ska ner en aning i mixen.
Håller med Jocke om orgeln, den tycker jag inte hör hemma här!
En "sparrande" sax, som ligger och vilar på harmonierande toner i bakgrunden tror jag hade funkat bättre.
/Asti

--- Slut citat ---

Ok, Asti ska prova detta och se om det funkar...låter vettigt. För nånting, lite extra, vill jag gärna ha i mellanpartiet. Vi får se vad som händer på det nya året. Glad och tacksam för alla goa förslag och tips man får.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion