Kontrollrummet

1up-Julkalenderprojekt 2012 - Lucka 24/24

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det var några år sedan sist (2006), nu är det dags igen. Julkalender projektet 2012 är nu klar! 

Lite mer contemporary som final. Det är till er! :)

24 låtar blir det totalt, en publiceras per dag från 1:a till 24:e December.

Tack för titten och håll utkik efter fler låtar i mycket växlande genres.


Projektet har varit mycket intressant. Från inspiration igenom dagar med mindre inspiration. Det har varit både glädjande och lätt att skapa låtarna. Såsom tungt och motigt. Dock främst det förstnämnda.

Man arbetar upp ett momentup så att göra låtar just nu är relativt enkelt. Kan rekommendera att skriva intensivt (om man kan). Jag började göra musik när jag var 7 år och är det intresset som jag haft kvar lika starkt sedan dess. Nu är det bara steget till att bli en stjärna på musikhimlen kvar efter det här monsterprojektet.  B)

Tack alla som följt kalendern och gett bra feedback, inspiration och bidragit till att det gått så bra. Nu gick det att komma mycket längre tack vare det.

Sorry att låtarna sladdat lite på tiden sist. Men knepigt att få tid att göra en låt på julafton emellan fester, ätande, förkovran och allmänt slappande. :)
« Senast ändrad: 25.12.2012, 15:14:29 by 1up »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Svängigt och spännande harmonier! Läckra effekter.
Detta är nog det intressantaste av dina "julkalenderbidrag" som jag hört!
Ett ambitiöst projekt som du genomfört med den äran!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten



Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kan bara gratulera till ett väl genomfört uppdrag...många härliga ljud, riktigt bra musikaliskt. Vad sägs om det gamla talesättet: "A song a' day keeps the doctor away!"   :D :D :D

God fortsättning Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Svängigt och spännande harmonier! Läckra effekter.
Detta är nog det intressantaste av dina "julkalenderbidrag" som jag hört!
Ett ambitiöst projekt som du genomfört med den äran!
/Asti

Tack Asti! :)

Var en rolig låt att leka fram. Ljudbild och innehåll är lite mer samtida och moget kanske.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kan bara gratulera till ett väl genomfört uppdrag...många härliga ljud, riktigt bra musikaliskt. Vad sägs om det gamla talesättet: "A song a' day keeps the doctor away!"   :D :D :D

God fortsättning Roffe H

Tack det värmer. Det händer ganska mycket i låten. Vill göra fler låtar i liknande stil och har tänkt fortsätta med ganska bra frekvens.

God fortsättning önskar jag dig och Tack för hejarop under projektets gång. :) :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tufft projekt att ta på sig och tufft att faktiskt leverera. Dän här trodde jag skulle utmynna i någon blandning av Icas och Coops låtar men se det gör den inte den står på egna ben hela vägen ut och är liksom lucka 20 värd att bli något alldeles eget tycker jag.
Bra ambition och bra genomfört tycker jag. det får bli en tumme vet jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jajemen - det svänger !
Riktigt funky stycke - något för varje dansgolv
Coola ljud

Grattis till väl genomfört projekt!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Grattis till det avklarade projektet och till en bra låt. Själv tycker jag att det är ett stort projekt att slutföra en låt. En om dan, uj!  :o
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tufft projekt att ta på sig och tufft att faktiskt leverera. Dän här trodde jag skulle utmynna i någon blandning av Icas och Coops låtar men se det gör den inte den står på egna ben hela vägen ut och är liksom lucka 20 värd att bli något alldeles eget tycker jag.
Bra ambition och bra genomfört tycker jag. det får bli en tumme vet jag.

Tack för trevlig kommentar, Eddi. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jajemen - det svänger !
Riktigt funky stycke - något för varje dansgolv
Coola ljud

Grattis till väl genomfört projekt!

Får hoppas dansscenen också inser storheten. :)

Tack Cykeln.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Grattis till det avklarade projektet och till en bra låt. Själv tycker jag att det är ett stort projekt att slutföra en låt. En om dan, uj!  :o

Tack så mycket.

Det är nog många som känner att det är mycket att klara av en hel låt. Med träning gick det att komma förbi uppenbarligen, för den åkomman har jag också lidit av. :)