Känns som det finns potential i det här! 
Skriv en text om orättvisor och elände, så är du i hamn! 
Ja nån slags text var tänkt åt det hället gäller att hitta en melodi bara, kul att du gillar. Tack fötyck Div

Känns som det finns potential i det här! 
Skriv en text om orättvisor och elände, så är du i hamn! 
Ja där vid 45 skulle det passa att sången kommer in och eftersom kommer är så där återhållsamt sorgset passar ju det temat bra. Huvudsaken är att pennan och tanken får en text att flöda fram.
Jag är inte odelat positiv till taggtråd gitarren på vänster sida men en sån kan riva skönt i helheten.
Vid 45 ok ska lyssna. Taggtrådsgitarren blev inte alls som jag tänkt det så den blir nog omgjord. Tack för tyck Maxen

Bra melodi,kan nog bli nåt..
Meehh.. vafalls OBOE ???
Skärp till dig nu,eller ska du skriva fortsättningen till 'Hem till Gården" ! 
Oboe vadå? Jag tänkte få till något som lät som Queen dom hade väl oboe? Tack för tyck Bjurten

Hej
Tror oxå att detta kan bli nåt
Men gura till vänster, piano i mitten och oboe till höger är lite för spretigt i mina öron dock...kanske en smaksak.
Guran kan kanske lyftas fram lite - låter lite försiktig. Sång behövs som några skrivit
Ha det
Gurano
Bra tankar där spretigheter ska vi inte ha jag tror det blir bättre med ett annat gitarr-ljud oc så får vi se om oboen överlever. Text kommer nog. Tack för tyck Gurano

Det här gillar jag! Skön grund för en melodi att bygga på!
Tycker mer om harmoniföljden i första halvan, men det kan nog bli lite enformigt
att köra med den hela låten, så det är nog rätt att variera så som du gör nu.
Arret ger lite Beatles-/Lennon-vibbar...
/Asti
Ja det var ju melodien som låten började med och jag var orolig att den redan fanns men ingen har sagt något om det så det är väl bara att bygga vidare på den. Lite Beatlesvibbar låter ju bra undrars vilken låt? Elenor Rigby? Tack för tyck Asti

Det börjar lite udda och trevande med bara piano och trummor... blir lite märkligt där men sedan är pianot otroligt fint!
Funderar på hur pianot i det andra partiet skulle fungera om det spelades fallande i stället. Mycket bra ansats detta - roligt att du är "på banan" igen efter torrperioden - skål och God Jul! 
Just nu faller ju guran så det kanske skulle bli mycket fallande ungefär som snön därute. Kul att känna att man kan skapa något igen faktiskt. Undrars vem jag kan förmå att sjunga på denna? Tack för tyck Jocke

Här var det verkligen lite udda val i instrument m.m ska du lägga vocals, vilket du ska i min mening, får du spreta till något skönt som berättigar alla de här instrumentvalen, lite sorglig madness tack 
Men helt klart en grund! 
Madness noterat - ja jag ska få till stuvningen först innan kryddningen sker Tack för tyck Tigern