Kontrollrummet

1up-Julkalenderprojekt 2012 - Lucka 20/24

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det var några år sedan sist (2006), nu är det dags igen. Julkalender projektet 2012 är nu på home-stretch.

Lite chip såhär på torsdagen. :)

24 låtar blir det totalt, en publiceras per dag från 1:a till 24:e December.

Tack för titten och håll utkik efter fler låtar i mycket växlande genres.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra! Vad kreativ du är i denna för många mest hektiska tid på året...  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter riktigt bra, men känns kompigt.  Rap kanske hade funkat?

sång också förstås.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack EQ! "The show must go on"!? :)

Dividend: Absolut, skiss detta. Vore coolt med rap faktiskt.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Känns som en bra början på något mer...kreativt som vanligt. :D
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ska erkänna att jag inte följt alla luckorna riktigt men den här tycker jag var riktigt bra och du borde göra nåt helt av den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag hade velat haft lite tunga trummor som drar igång ist för tvspels blippandet :P o på med lite tuffa vocals :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Roffe h: Tack, en inledningen denna. Vore roligt att utveckla den sen tycker jag. Gott att du hänger kvar, som sagt.

Eddi: Roligt att du hittade till den här låten. :) Roligt du gillar den. Finns en trevlig vibe i låten värd att utforska vidare helt klart.

tigersoul: You and me brother! ;) När refrängen kör igång (ingen text än men man hör refräng-partiet) då vore det dunder med lite feta drumbeats och innan dess lite rap eller så. :) Kanske kommer så småningom.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Roffe h: Tack, en inledningen denna. Vore roligt att utveckla den sen tycker jag. Gott att du hänger kvar, som sagt.

Eddi: Roligt att du hittade till den här låten. :) Roligt du gillar den. Finns en trevlig vibe i låten värd att utforska vidare helt klart.

tigersoul: You and me brother! ;) När refrängen kör igång (ingen text än men man hör refräng-partiet) då vore det dunder med lite feta drumbeats och innan dess lite rap eller så. :) Kanske kommer så småningom.

Alla gånger ;) får spara på den till mellandagarna o pilla vidare :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad alohahex

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
härlig låt säger som några andra här ,, rap hade nog blivit skit bra till låten ,sång oxå men tror mer på en rap =)
riktigt skön i alla fall =)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
:)

Tack aloahex. Kul att du hittade till kalendern. När flertalet verkar digga låten får jag väl nästan fortsätta på den. :)


Utloggad alohahex

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
:)

Tack aloahex. Kul att du hittade till kalendern. När flertalet verkar digga låten får jag väl nästan fortsätta på den. :)

=) ja fortsätt ,,den är redan skit bra (enligt mig själv) fast hade ju vart sjukt kul och höra den med rap =)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
:)

Tack aloahex. Kul att du hittade till kalendern. När flertalet verkar digga låten får jag väl nästan fortsätta på den. :)

=) ja fortsätt ,,den är redan skit bra (enligt mig själv) fast hade ju vart sjukt kul och höra den med rap =)


Kul att höra. :) Allt gott!


Utloggad alohahex

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
japp håller med 1up,, skit bra helt enkelt ,,snart drar vi igång julstereolan jul låtar för hela slanten från KR i dag =) shit va nice det kommer bli =),,God Jul alla