Kontrollrummet

dede+Valdez+Wernborg - Vintervargar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3

Så här i sommarregnet kan det väl vara skönt med en påminnelse om andra årstider. Denna kanske skulle kvalat in till sommarhitten :lol:.
Se det som en betaversion. Mer än en idé men inte färdigt skivsläpp.
Trivia:
Synopsis o text: dede
Sång: Valdez
Gitarr: Wernborg
« Senast ändrad: 21.07.2007, 23:23:13 by tsmalmbe »
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
vinterbiten tango hum ja fan va roligt o höra. sången är väldigt ojämn i volymen bit vist jatte tydlig o bra bit viss lite suddig i brisst på bättre ord
gillar upp lägg o nakenhet i trummorna o gura..
roligt o höra.
gott jobbat toys

tony
att leva är att dö


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
vinterbiten tango hum ja fan va roligt o höra. sången är väldigt ojämn i volymen bit vist jatte tydlig o bra bit viss lite suddig i brisst på bättre ord
gillar upp lägg o nakenhet i trummorna o gura..
roligt o höra.
gott jobbat toys

tony
OKi, Ynot.
Körde sången i en kompressor men det finns säkert mer att göra. Har inte eq:at nånting. Datorn rasade så jag sket i fler effekter. Trummorna är helt oprocessade. Kanske funkar?
Guran körd i en leslieeffekt.
Mot bättre vetande mixade jag ihop det i hörlurar. Jag har huset fullt med tonåringar och kan inte lyssna i högtalare. Det räknar jag med att ändra på till nästa gång.
Andra synpunkter mottages tacksamt. Detta ska bli bra till slut. :P
Max 300; tecken återstår


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Får lite teatermusikvibes av detta från början på 80-talet....progressivt skönt,sången till en början lite blek men det tar sig när tonerna börjar komma...tycker soundet funkar om man landar där jag gör dvs.runt 80-....skönt berättande låt och schysst samarbete...bra jobbat / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Kul o höra denna låt igen..
och mycket nytt..gitarrslingorna!..snyggt jobbat Wernborg!

Denna typ av sång var en helt ny grej för mig..har mycket sällan sjungit in nåt på svenska.
Minns inte att sångfilen var så dov och ojämn i volym..men ska kolla igenom den igen... :)

 


DåligtGehör

  • Gäst
Idéen är det inget fel på men trummorna tycker jag inte är hundra. Förför allt för mycket crashar. Sen känns trummspelet rätt styltig och stelt överlag.

Tveksam till vissa syntljud; "kör" och bas.

Synd att rösten känns lite instängd och dov. Annars är det fint och övertygande uttryck.

Lite väl mycket spinkljud på gitarr? (i detta sammanhang)


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
...men visst doftar det Eva Dahlgren när hon var som bäst:)

Som några har sagt, fippla med trummorna lite och mixa sången. Annars finns lagom mycket luft tycker jag; instrumenteringen är balanserad o bra.

Som den ligger nu är den bra, och den kan bli RIKTIGT bra med lite rivande runt rätt reglar (obs alliteration).

Gott jobb!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att höra Valdez på svenska. Gillar pratsjunget, bra jobbat! Texten är lysande. Det är originellt och fantasifullt på alla sätt.  Trummorna som sagt och lite konstigt ljud på sången överlag lite platt midiljud men arret är himla spännande. Kämpa på! Intressant att följa denna. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jojjo!

Trummorna sticker ut med en viss simpelhet i både sound och spel, lixåm ett planlöst crash och boom användning, testa fast att plocka bort virveln helt, där finns alldeles tillräcligt med annan perkussion. Och sångsoundet måste fås klarare mot alla andra klara gitarr och cymbalsound, annars drunknar det. Och så måste det ju vara i misstag när den fruktansvärda "kören" eller vargarna brummar till vid 2:35 och framåt...sticker ut bådde nivå och soundmässigt.

Sådär, nu var den låten ihjälsågad! :P

Alltså kommer att bli hur bra som helst, en hel del små nya detaljer,
grönt ljus för vargarna :D


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
ja verkligen teatraliskt..undrar om det inte skulle funka med typ grungelizer på rösten
så att det låter taget från någon riktigt gammal skiva..för sång ljudet låter redan lofi som det är
och antingen mer jobb på att få till trummorna,eller kanske byta ut dem mot typ en 909 istället
för att ge ännu lite mer skruv på det hela!

det var mina spontana tankar..ovanlig låt iallafall
gillar de slideande synth ljuden i bakgrunden!:)

mvh
Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Tack för alla värdefulla synpunkter. Jag suger åt mig. En ny version lär dyka upp omsider!
 ;) :)
Max 300; tecken återstår


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul.

Jag nämnde att jag inte fattade nånting av låten när jag spelade in gitarren. Det gör jag fortfarande inte.  :lol: (Du har möblerat om gitarrspåren lite va? Blev bra.)

Leslieeffekten blev sådär tycker jag.

Jag gillar Larssons idé att smutsa ner sången ytterligare. Kör på det!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jaha det är så här det blev. :D
Det låter ju bra det här. Snyggt gitarrspel av Wernborg...passar väldigt bra in.
Sången är ju inget att klaga på direkt, gött sjunget, men däremot sångljudet...det låter som om Valdez är instängd i ett flaska nedstoppad i en toalettstol :lol:...no offense...det kanske är meningen att det ska låta såhär men det hade känts bättre om sångljudet var lite klarare.
Trumljudet är ju inget att hurra för direkt men det passar rätt bra ihop med resten av ljuden som iofs låter GM men som ändå är lite charmiga just i den här låten.  B)
En väldigt speciell låt vilket ni ska ha cred för.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad tsmalmbe

Phantom of the Opera var det ju. Nåja, låten är intressant, lite svårlyssnad, men det kanske var meningen.

Kommentarer:
- Sången skulle behöva ett höj i övre frekvenserna, nu låter det mycket dovt.
- Trummorna låter livlösa. Mera reverb eller delay eller nånting. Ordentlig eq, mera bas i bastrumman, mera bite i virveln.
- Skulle kanske kunna mixas så att de "intressanta" grejerna skulle stiga mera framåt
- Jämnare sångmix? Skulle bli mera balanserat, mindre kaotiskt. Det "rätta" kaoset skulle få plats med andra ord.

Bra insats.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Det är nu två år sedan jag lade upp detta. Och lovade att komma igen. Vilket jag inte gjort, Detta är den sista inspelning jag gjort. Jag ville verkligen göra den bättre. En kombination av krachade datorer och  allt för mycket vin, spektakulära  - eller inte - skillsmässostrider, ochatt fokusra på ett idiotjob.
Skit, jag lurar mig igen!
One of these days!
Svante
Max 300; tecken återstår


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Mycket fascinerande stycke. Underbar blandning av stilar. Som en "uppsynthad" Tom Waits-tango sjungen av en svensk cabaret-sångerska i en osannolik kombination. Kom tillbaka dede!
« Senast ändrad: 06.07.2009, 12:58:58 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
felskrivet  :blink:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Haha, vad i helvete är detta? :D  :lol:

Trummorna är out of this world!