Lyssnat och tycker det är jättebra! 
Att ha en synpunkt om det inte låter direkt fel och man inte har det okomprimerade att jämföra med är ju svårt... Det är väl så här du vill ha det helt enkelt! ;-)
Så här fungerar jag: När jag mixar och lägger kompression på mastern börjar jag rent intuitivt dra ner alla signaler till det låter som det gjorde utan kompression... dvs - nivån hamnar under treshold...
"Eldade" mitt lilla slutsteg i somras och driver mina monitorer med 2x400watt nu... så högt spelar jag ju inte men det innebär att systemet kan återge alla toppar och komprimering/limitering blir så påtaglig att allt jag gör låter illa... Måste ordna med något lite effektsvagare!

Men du prova lite när du laborerar med något nytt projekt. Antingen den inbyggda parallellfunktionen du berättade om eller prova att lägga en kompressor som send-effekt. Det finns ju inget som hindrar att man kombinerar olika tekniker för att få till det! 
Det stora problemet var väl att jag gillade saker från båda världarna så att säga och att jag inte riktigt fick till en blandning av dem som blev något annat än mellanmjölk som var sämre totalt sett än hur det redan var... Nä som du säger, jag får nog bara släppa det på denna o låta det låta som det gör, är ju absolut inga fel, men skulle inte skada med mer dynamik i andra halvan. En grej jag kunde göra är ju att sitta o finpilla med envelopes på fraserna o på det sättet elda på lite dynamik med komprimeringen i behåll men det känns som overkill i det här läget också.
Det som funkade bäst var när jag körde enb limitering o sen kompressorn som en send, var lätt att få in en bra balans där, men som sagt så blev det mellanmjölk av det ändå o när jag enb gjorde så här på den hetare delen så blev det allt för stor kontrast istället *skrattar* ja det är fan inte lätt.
Tyvärr gick det inte att köra parallel komprimering med voxformer, enbart seriell eller 2bands så jag fick pilla manuellt ändå. Får skicka in det som förslag till den utmärkta pluggen!
Det jag är osäker på nu är om inte vocals ligger för högt, men jag är å andra sidan så trött i öronen att jag inte kan göra en bedömning för stunden. Listeners fatigue, lite som musikerns motsvarighet till orgasmen: guds sätt att få män att ta en paus