Forum > Demolåtar
Tigersoul - Livets färg - 2B UPPDATERAD
tigersoul:
--- Citat från: bjurte skrivet 22.12.2012, 02:25:10 ---Bra låt,tycker den ska få vara så här sparsmakad rätt igenom..Inget djä..a Trummilummande! :angry:
Sången låter lite överkomprimerad och kunde vässas lite i diskanten däremot.
--- Slut citat ---
Där sa du något jag tänkt på men glömt hela tiden: den är överkomprimerad. Jag brukar nästan alltid använda samma kompressor inställningar så det är väl därför det glidit bort från tanken, men det ska jag def titta på! Diskanten kan nog gnidas in något också ja, upplagt i att göra :P
Asti:
Låten är fin, men jag tror den skulle bli ännu bättre om du sänkte den en eller ett par
tonsteg, så att sången blev mindre "ansträngd". Det bör ju vara enkelt med pianot och cellon.
Får lite grand känslan av att det är mycket text, som gör att du inte hinner hålla ut på tonerna riktigt...
Men detta är småsaker, som du inte ska fästa dig alltför mycket vid.
/Asti t.f. Petitessrådgivare
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 22.12.2012, 12:50:27 ---Låten är fin, men jag tror den skulle bli ännu bättre om du sänkte den en eller ett par
tonsteg, så att sången blev mindre "ansträngd". Det bör ju vara enkelt med pianot och cellon.
Får lite grand känslan av att det är mycket text, som gör att du inte hinner hålla ut på tonerna riktigt...
Men detta är småsaker, som du inte ska fästa dig alltför mycket vid.
/Asti t.f. Petitessrådgivare
--- Slut citat ---
*skrattar* Petitessrådgivare :P Orsaken att jag hade tonarten hög var för att jag tyckte det gav en viss klang i rösten som passade låten, men det är en del toner som behöver sjungas om helt klart. Kanske skulle jag också prova att sänka den dock o se om den ändå inte vinner på det, som du säger, allt är programmerat så det är bara att sänka o vara glad. Vi får se ;) Och ja det är lite mycket text här o var märkte jag också, men det är ett så litet problem att jag nog inte tänker gå in o bråka med texten så mkt kanske något enda diskret ställe ;)
Jocke:
Det låter bra nu med! :) Kan inte riktigt jämföra men det känns som du putsat och skuvat lite. Cellon låter fint. Jag är nog lite skadad av alla "brighta" pianon man hör... men de låter ju inte så egentligen - pianon alltså. Kanske en liten aning EQ som sänker högbas/lågt mellan (typ 4-800 någonstans) skulle smickra mig! ;-)
HasseFX:
Mycket fin låt! :) Låt arr och sång vara! Du har fått till ett varmt och intimt sound som passar perfekt till uttrycket.
Att det tekniskt sett låter överkomprimerat och lite dovt tar jag som en del av detta sound - det förstärker bara effekten. Bättre att soundet passar röst och uttryck än att det är "HiFi" ^_^ Lyssna t ex på Matt Bellamy (Muse) - eget sound som är rätt "skruvat"...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida