Kontrollrummet

Roffe H - Visa för två saxonfoner

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Detta blir troligen mitt sista bidrag på KR för i år...för nu börjar julstöket på allvar. Jätteroligt forum KR, fantastiskt kreativt och trevlig stämning. Vill också passa på att önska alla en God Jul och Ett Gott Nytt År!  :D

 :) Ho, ho! Roffe H  :)
« Senast ändrad: 18.12.2012, 16:07:38 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sköna saxtoner igen här! Lugn, soft låt som faller mig i smaken.
Gillar bäst när du spelar försiktigt och lite "trevande" och liksom ibland mest antyder vissa toner.
Tror att du kunde sära på saxofonerna lite i stereobilden.
Jag har en CD med Ben Webster och Gerry Mulligan, där dom i vissa låtar panorerat ut dom rejält åt varsitt håll.
Härligt när man hör det vibrerande flåset från en nära sax i högtalaren!(låter nästan lite perverst  :))
Fint det här Roffe! Ha en fin jul- och nyårshelg du också!
/Asti
« Senast ändrad: 18.12.2012, 18:46:23 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Sköna saxtoner igen här! Lugn, soft låt som faller mig i smaken.
Gillar bäst när du spelar försiktigt och lite "trevande" och liksom ibland mest antyder vissa toner.
Tror att du kunde sära på saxofonerna lite i stereobilden.
Jag har en CD med Ben Webster och Gerry Mulligan, där dom i vissa låtar panorerat ut dom rejält åt varsitt håll.
Härligt när man hör det vibrerande flåset från en nära sax i högtalaren!(låter nästan lite perverst  :))
Fint det här Roffe! Ha en fin jul- och nyårshelg du också!
/Asti

Kul att du gillar liret Asti. Ska prova att sära på saxarna (lite ekivokt lät detta),   :wacko: men man är nog lite pärvärst, visst är det härligt med saxflås, en som verkligen kan är ju Webster och i viss mån även Mulligan.
/Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Instämmer sära lite försiktigt på saxarna, annars är det lika smekande mjukt o skönt som alltid o man blir nästan lite k...ärleksfylld ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite som julen i retrospektiv, vi sitter här i läderfåtöljerna lyssnar och minns julen, typ...
Vackert och nära!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jättefin och omedelbar melodi
Superbra spelat
Visparna låter faktiskt riktigt bra
Härlig känsla
Riktigt bra!

Man skulle kunna sjunga lite så här ..

Barnen har somnat
Allting är tyst
En Amarone
Jag är just kysst - av dej

Granen som doftar
Tända små ljus
Du sitter nära
Jag har ett hus - med dej


Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jättefin och omedelbar melodi
Superbra spelat
Visparna låter faktiskt riktigt bra
Härlig känsla
Riktigt bra!

Man skulle kunna sjunga lite så här ..

Barnen har somnat
Allting är tyst
En Amarone
Jag är just kysst - av dej

Granen som doftar
Tända små ljus
Du sitter nära
Jag har ett hus - med dej





Vilken rar text Cykeln!!  :wub:
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Max och Cykeln (fin text): Tack för att ni lyssnar och gillar.  :D Har mycket kärleksfullt särat något på saxarna tycker själv det blev bättre. Lämnar kvar den gamla om någon vill jämföra.
/Roffe H
 
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det går bra nu! :)
Du levererar den ena pärlan efter den andra, Roffe - helt underbart!
Trevligt att du trivs här - tycker också mycket om den goda stämningen här även om inte hälsan alltid tillåter att jag är lika aktiv som på senare tid...
Önskar dig en trevlig helg - ha det så gott mellan skinkorna! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Jocke, för ditt fina utlåtande.Tråkigt det där med hälsan. Dina finurliga ordvändningar är verkligen suveräna, en ordlekens mästare är vad du är!  :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack Jocke, för ditt fina utlåtande.Tråkigt det där med hälsan. Dina finurliga ordvändningar är verkligen suveräna, en ordlekens mästare är vad du är!  :D :D
/Roffe H

Ja du Roffe - man blir ju stolt över att ha så duktiga kamrater som här på KR! :) När det går bra för någon spiller det över på oss andra och vi inspireras av varandra!  :wub: Här finns många som hanterar språket med bravur och skriver fantastiska sångtexter - önskar att jag kunde använda mina ordlekar till det en dag... ;-)

Idag blir det inget starkare än kaffe!  :P

Ha dé bäst! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Jocke, för ditt fina utlåtande.Tråkigt det där med hälsan. Dina finurliga ordvändningar är verkligen suveräna, en ordlekens mästare är vad du är!  :D :D
/Roffe H

Ja du Roffe - man blir ju stolt över att ha så duktiga kamrater som här på KR! :) När det går bra för någon spiller det över på oss andra och vi inspireras av varandra!  :wub: Här finns många som hanterar språket med bravur och skriver fantastiska sångtexter - önskar att jag kunde använda mina ordlekar till det en dag... ;-)

Idag blir det inget starkare än kaffe!  :P

Ha dé bäst! :)

Det kommer att bli mycket och starkt kaffe innan veckan är till ända, sedan blir det andra "bullar". Är övertygad om att texterna kommer...  :)
/Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
God jul på dig din gamla saxmissbrukare. Bra särat skön låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
God jul på dig din gamla saxmissbrukare. Bra särat skön låt.

Kul att du gillar Eddi. Det var ett tag sedan du lade upp nåt...hoppas det kommer snart. Gillar dina låtar, den senaste var väl "Rock the world"?
Inte bara Jocke som kan vitsa ser jag...God Jul på dig med!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Smeksamt och vänligt, gött. Du rör dig som fisken i vattnet i denna genre. Saxa på!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Åååh vad snyggt Roffe..

Lyssnar på särverren,kalas.Instämmer om Kr,bra ställe för musiksysslare.Godjul till dig också och ett gott nytt år.

Jag fick ett stort dator haveri så jag har surfat mobilt ett par veckor,nu har jag splitter ny burk med kraft.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Equality/Mike: Tackar allra mjukast och önskar er en fridfull helg med mycket musik, ljus och värme.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)